Γ.Δ.
1460.46 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.64
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
9
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.24
TITC
0,00%
32
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
0,00%
1.41
ΑΒΕ
0,00%
0.473
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
3.1
ΑΛΦΑ
0,00%
1.666
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.72
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.54
ΑΣΚΟ
0,00%
2.85
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.58
ΑΤΤ
0,00%
9.44
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.91
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.44
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.475
ΒΙΟΤ
0,00%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.9
ΔΑΑ
0,00%
7.96
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.62
ΕΕΕ
0,00%
33.32
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.1
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.97
ΕΛΠΕ
0,00%
7.27
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.28
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.82
ΕΛΧΑ
0,00%
1.878
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.002
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.32
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.66
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.8
ΙΑΤΡ
0,00%
1.665
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.86
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.97
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.2
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.234
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.285
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.305
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.485
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.492
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.172
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.44
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.18
ΛΑΒΙ
0,00%
0.881
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.44
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4.01
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.745
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.68
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.51
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.635
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.974
ΞΥΛΚ
0,00%
0.281
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
25.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
0,00%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.898
ΟΤΕ
0,00%
15.23
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.68
ΠΑΙΡ
0,00%
1.08
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.768
ΠΕΡΦ
0,00%
3
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.6
ΠΛΑΘ
0,00%
4.175
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.95
ΣΑΡ
0,00%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.347
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
0,00%
0.638
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.925
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Παπαθανάσης: Οι τέσσερις καινοτομίες του νέου Αναπτυξιακού

Με πλειοψηφία πέρασε από την αρμόδια Βουλή ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Το σχέδιο νόμου υπερψηφίσθηκε από τους βουλευτές της συμπολίτευσης, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση τήρησαν επιφυλάξεις για την ψήφισή του μέχρι τη συζήτηση του στην ολομέλεια της Βουλής. Κατά το νόμου τάχθηκαν ΚΚΕ και ΜεΡΑ 25. Η συζήτηση του σχεδίου νόμου θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Τετάρτη 26 Ιανουαρίου, 2021 αφού θα συζητηθεί τις δύο προηγούμενες ημέρες στην ολομέλεια της Βουλής.

Μιλώντας πριν από λίγο στην Βουλή ο αρμόδιος αν. υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, εστίασε στους λόγους για τους οποίους η κυβέρνηση έφερε το νέο νόμο προς ψήφιση. Σύμφωνα με τον κ. Παπαθανάση, η κυβέρνηση ποτέ δεν απαξίωσε τον προηγούμενο νόμο 4399/2016, αλλά έπρεπε να φέρει ένα νέο που θα είναι προσαρμοσμένος στις νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν από το Ταμείο Ανάκαμψης, το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, τους ευρωπαϊκούς στόχους για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, τη νέα επιχειρηματικότητα, το νέο χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων κ.λπ.

«Το 2016 δεν έχει καμία σχέση με το 2022. Είναι δύο διαφορετικές εποχές, με εντελώς διαφορετικές ανάγκες», είπε χαρακτηριστικά ο αν. υπουργός Ανάπτυξης, προσθέτοντας ότι η οικονομία βρίσκεται στο ξεκίνημα δύο διαθρωτικών ταμείων στήριξης της χώρας (Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ), του νέου χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων που ενέκρινε η Κομισιόν και παράλληλα μόλις έχοντας βγει από μια μεγάλη «πανδημική» κρίση.

Αναπτυξιακός: Οι τέσσερις καινοτομίες

Ο ίδιος συνόψισε σε τέσσερις βασικούς λόγους για τους οποίους η κυβέρνηση έφερε τον  νέο Αναπτυξιακό Νόμο:

  • Πρώτον, πρέπει να υπάρξει μια δικλείδα εκτόνωσης των πόρων των δύο διαρθρωτικών ταμείων στον αναπτυξιακό νόμο και γι’ αυτό δημιουργήθηκαν οι άξονες της ψηφιακής και πράσινης ανάπτυξης
  • Δεύτερον, για να δημιουργηθούν τα 13 θεματικά καθεστώτα επενδύσεων, καθένα από τα οποία θα περιλάβει τους δικούς του πόρους σε αντίθεση με τον προηγούμενο νόμο που είχε έναν «κουβά» εκείνον της Γενικής Επιχειρηματικότητας. Το καθεστώς της «αγροτοδιατροφής» θα έχει το δικό του «κουμπαρά» και τους πόρους του δεν τους αγγίζει ποτέ π.χ. ο «τουρισμός» ή η «μεταποίηση»
  • Τρίτον, για να υπάρξει η απλοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών, έτσι ώστε αφενός μεν να επιταχυνθεί η υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων, αφετέρου δε να επιτρέψει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) που πιθανώς δεν διαθέτουν την άνεση για την πρόσληψη συμβούλων ή το χρόνο για να καταρτίσουν επενδυτικά σχέδια. Οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλλουν προτάσεις μέσω των επενδυτικών επιτροπών που είναι πλέον πολλές και μάλιστα να γνωρίζουν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα την έκβαση της πρότασης. Επίσης ο κ. Παπαθανάσης, υπογράμμισε την μείωση του κύκλου ένταξης ενός μεγάλου επενδυτικού σχεδίου (άνω των 3 εκατ. ευρώ) στον αναπτυξιακό νόμο από 600 ημέρες σε 100 μέρες και ότι στόχος είναι η περαιτέρω μείωση.
  • Τέταρτον, ο νέος αναπτυξιακός συμπεριέλαβε ενισχύσεις εκτός των περιφερειακών ενισχύσεων. Μια επιχείρηση που θέλει να καταρτίσει το προσωπικό της ή να χρηματοδοτήσει μια ερευνητική δραστηριότητα, δεν χρειάζεται να καταρτίσει επενδυτικό, σχέδιο αλλά να το περάσει μέσω του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού στον αναπτυξιακό.

Η νεανική επιχειρηματικότητα

Αναφερόμενος στα επενδυτικά καθεστώτα και την αναγκαιότητά τους, ο αν. υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι στο νέο νόμο μπορεί να ενισχυθεί η νεανική επιχειρηματικότητα η οποία ενδιαφέρει πολύ, τόσο για  να ανασχεθεί το braindrain, όσο και για να  ενδυναμωθεί το brain regain. Έτσι η νεανική επιχειρηματικότητα αποκτά το δικό της «κουμπαρά». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Παπαθανάσης, ένας νέος στην Αν. Μακεδονία ή τη Θράκη, μπορούσε να υποβάλλει ένα σχέδιο στην Γενική Επιχειρηματικότητα του προηγούμενου νόμου, αλλά θα είχε να ανταγωνιστεί τον ξενοδόχο, τον μεταποιητή, τον καλλιεργητή κ.ο.κ.

Σπανίως υπήρχε χώρος για ενίσχυση του, παραδέχθηκε ο αν. υπουργός Ανάπτυξης, και όταν αυτό επιτυγχάνονταν, η ενίσχυση δεν ξεπερνούσε το 38,5% της συνολικής χρηματοδότησης. Σήμερα θα υπάρχουν εξασφαλισμένα κεφάλαια για την νεανική επιχειρηματικότητα και ειδικά για ένα νέο ή νέα επιχειρηματία που προέρχεται από την Αν. Μακεδονία και Θράκη, η ενίσχυση θα μπορεί να ανέλθει ακόμη και στο 70%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!