Γ.Δ.
1467.34 +0,24%
ACAG
-1,37%
5.76
CENER
-0,31%
9.59
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,22%
9.11
NOVAL
-1,45%
2.725
OPTIMA
+1,64%
12.4
TITC
+0,63%
31.75
ΑΑΑΚ
+8,41%
5.8
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.434
ΑΒΕ
+0,63%
0.479
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.935
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.03
ΑΛΦΑ
-1,75%
1.6515
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.58
ΑΡΑΙΓ
+1,05%
11.56
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.66
ΑΤΤ
+0,67%
9.08
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,51%
5.95
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.42
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,84%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,45%
17.72
ΔΑΑ
+1,57%
7.912
ΔΑΙΟΣ
+7,84%
3.3
ΔΕΗ
+1,48%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+1,07%
3.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,93%
0.324
ΕΒΡΟΦ
+1,86%
1.64
ΕΕΕ
+0,66%
33.52
ΕΚΤΕΡ
-0,91%
2.19
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.065
ΕΛΠΕ
-0,47%
7.365
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,27%
1.76
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,74%
8.37
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,29%
2.044
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,48%
1.75
ΙΚΤΙΝ
-0,25%
0.404
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,30%
4.98
ΙΝΛΙΦ
-1,56%
5.04
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+1,84%
1.216
ΚΟΥΕΣ
+0,94%
5.39
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,33%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+1,14%
0.889
ΛΑΜΔΑ
+0,83%
7.33
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-1,50%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+2,25%
2.73
ΜΕΡΚΟ
-9,29%
41
ΜΙΓ
-1,50%
3.62
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,82%
2.79
ΜΟΥΖΚ
+3,70%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,21%
25.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,70%
0.936
ΞΥΛΚ
-1,05%
0.282
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,38%
15.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
-0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
+0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,16%
3.795
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.7
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.18
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
+0,50%
2.03
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.68
ΣΠΙ
+3,88%
0.696
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Ο στόλος των SUV αύξησε τις εκπομπές ρύπων κατά 120 εκατ. τόνους

Με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων να αυξάνονται σταδιακά από το 2021 σε όλο τον κόσμο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα ξεπεράσουν το πρόβλημα της έλλειψης των ημιαγωγών και ότι όλα τα εργοστάσια παραγωγής τους θα μπουν σε πλήρη λειτουργία.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν την σταθερή ανοδική πορεία τους, κρατώντας αρκετά μεγάλα μερίδια αγοράς. Στις μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης, όπως η Γερμανία οι πωλήσεις των EV ήταν πάνω από 34% και ακολούθησαν η Μ. Βρετανία (28%) και η Γαλλία (πάνω από 23%). Οι παγκόσμιες πωλήσεις SUV έχουν αποδειχθεί πολύ ανθεκτικές το διάστημα της πανδημίας, αυξάνοντας τα μερίδια αγοράς. Πέρσι τα SUV αντιπροσώπευαν το 45% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει και για τη χώρα μας, όπου τα SUV αποτελούν αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων. Η ανάπτυξή τους συνεχίζει να είναι ισχυρή σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ινδίας και της Ευρώπης. Όμως σε ορισμένες άλλες χώρες, όπως η Κίνα, η ανάπτυξη των SUV παραμένει στάσιμη, κυρίως λόγω της μεγάλης αύξησης των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο μεγάλος αριθμός ηλεκτρικών μοντέλων SUV που κυκλοφόρησαν το 2021 σημαίνει ότι τα SUV «ηλεκτρίζονται» ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Πέρσι, περίπου το 55% των μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά ήταν SUV. Όμως σύμφωνα με μελέτη του ενεργειακού αναλυτή της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ), Leonardo Paoli, για πρώτη φορά τα ηλεκτροκίνητα SUV κατέκτησαν ποσοστό αγοράς άνω του 50% όλης της κατηγορίας των EV. Τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα ηλεκτρικά SUV αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 55% όλων των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία, πάνω από το 98%, των SUV στους δρόμους σήμερα εξακολουθεί να έχει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι γνωστό ότι τα SUV είναι βαρύτερα και καταναλώνουν περίπου 20% περισσότερο καύσιμο. Η τεράστια αύξηση της δημοτικότητας τους είχε ως αποτέλεσμα μόνο το 2021 να πουληθούν 320 εκατομμύρια SUV, ξεπερνώντας κατά πολύ το ποσοστό των πωλήσεων που σημείωνε η κατηγορία το 2010 (10%). Ως εκ τούτου, τα SUV κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων αιτιών αύξησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που σχετίζονται με την ενέργεια την τελευταία δεκαετία. Μόνο το 2021, ο παγκόσμιος στόλος των SUV αυξήθηκε κατά πάνω από 35 εκατομμύρια, αυξάνοντας τις ετήσιες εκπομπές κατά 120 εκατομμύρια τόνους CO2.

Για να αντισταθμιστεί η αύξηση των παγκόσμιων εκπομπών από το 2010 λόγω της αύξησης του αριθμού των SUV, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έπρεπε να ήταν διπλάσιος. Τα καλά νέα είναι ότι οι αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ισοσταθμίσουν την όλη κατάσταση, ενώ το τελευταίο διάστημα γίνεται όλο και μεγαλύτερη προσπάθεια να υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Για τον μετριασμό των εκπομπών ρύπων, θα πρέπει οι πολιτικές των κρατών να υποστηρίζουν την ταχύτερη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, παρέχοντας κίνητρα για την έγκαιρη αντικατάσταση των παλιών SUV που ρυπαίνουν περισσότερο. Και αυτό γιατί εκτός από τις εκπομπές ρύπων, τα παλιά SUV αυξάνουν τη ζήτηση για τα ορυκτά καύσιμα. Ορισμένες κυβερνήσεις έχουν ήδη αρχίσει να εισάγουν σχετικά μέτρα, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, τα οποία έχουν επιβάλει φόρο σε αυτοκίνητα μεγάλων διαστάσεων και υψηλών εκπομπών ρύπων όπως τα SUV.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!