Γ.Δ.
1481.1 -0,09%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
-0,41%
9.66
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,32%
12.26
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,13%
1.703
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
-0,42%
11.84
ΑΣΚΟ
+1,43%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+4,62%
9.52
ΑΤΤΙΚΑ
-0,39%
2.53
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.04
ΔΑΑ
-0,15%
7.986
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,78%
11.59
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,54%
33.04
ΕΚΤΕΡ
+0,23%
4.33
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,33%
2.28
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,72%
7.565
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,09%
1.335
ΕΤΕ
-0,24%
8.394
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-0,22%
2.235
ΕΧΑΕ
-0,52%
4.795
ΙΑΤΡ
-1,72%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,48%
0.417
ΙΛΥΔΑ
+1,16%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,27%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-3,65%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.38
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-6,32%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,10%
23.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,07%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,82%
36.8
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,12%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,27%
14.51
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,25%
3.939
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
+0,36%
11.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+1,80%
0.678
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ανεπάρκεια τσιπ και το 2022 φρενάρει τις πωλήσεις ΙΧ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις από την ανεπάρκεια στην προσφορά των τσιπ κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, με παράγοντες του κλάδου να διαβλέπουν πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα είναι υποτονικές μέχρι να βελτιωθεί η κατάσταση στις εφοδιαστικές αλυσίδες μετά το πρώτο εξάμηνο του έτους. «Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων θα αποτελέσουν πρόκληση το 2022 όπως συνέβη το 2021», σχολίασε ο Πήτερ Φας, συνέταιρος στην EY και αρμόδιος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, στο Bloomberg.

Πτώση στις πωλήσεις ΙΧ

Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν τον Δεκέμβριο κατά 22,8% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, παρατείνοντας την υποχώρηση των πωλήσεων επί έκτο διαδοχικό μήνα και αντανακλώντας ετήσια πτώση 2,4%, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΕΑΜΑ). Τα περσινά στοιχεία είναι ιδιαίτερα απογοητευτικά διότι είναι συγκρίσιμα με το 2020 που ήταν το πρώτο έτος της πανδημίας της νόσου Covid-19. Ο κλάδος αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των αλυσιδωτών αντιδράσεων που προκλήθηκαν από την πανδημική κρίση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών από τότε που ξεκίνησε η ΕΑΜΑ να συγκεντρώνει στοιχεία στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Αναλυτικότερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπροσωπείες τους πούλησαν 9,7 εκατ. οχήματα, δηλαδή 3,3 εκατ. λιγότερα οχήματα από τα τέλη του 2019.

Η μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων καταγράφηκε τον περασμένο μήνα στην Ιταλία (-27,5%), στη Γερμανία (-26,9%), στην Ισπανία (-18,7%) και στην Γαλλία (-15,1%). Εάν, όμως, εξετάσει κανείς τα ετήσια στοιχεία, η εικόνα διαφοροποιείται. Στη Γερμανία καταγράφηκε ετήσια πτώση 10,1%, αλλά στην Ιταλία αύξηση 5,5%.

Οι λόγοι της πτώσης στις πωλήσεις

Εκτός της παγκόσμιας ανεπάρκειας στην προσφορά των τσιπ, τα στοιχεία της ΕΑΜΑ ειδικά για τον Δεκέμβριο προδίδουν, επίσης, την επίδραση της παραλλαγής Όμικρον στην οικονομική δραστηριότητα, καθώς οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αναγκάστηκαν να επαναφέρουν περιορισμούς. Στη Γερμανία, ειδικότερα, υπήρξε  συρρίκνωση του ΑΕΠ που μπορεί να έχει φθάσει και το 1% όταν ανακοινωθούν τα οριστικά στοιχεία από την στατιστική υπηρεσία της χώρας.

Μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η γαλλική Renault, όπου η έλλειψη τσιπ οδήγησε σε μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΜΑ, οι πωλήσεις της VW Group υποχώρησαν κατά 31,6% τον Δεκέμβριο, της Stellantis κατά 25%, της Toyota Group κατά 21,6% και της Renault Group κατά 12,6%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!