Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
-8,55%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,06%
2.955
ΑΛΦΑ
-2,29%
1.685
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,28%
11.55
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-5,18%
8.78
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,68%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,26%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,45%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,65%
2.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+2,68%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.702
ΕΛΧΑ
-2,23%
1.84
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-2,29%
1.28
ΕΤΕ
-1,18%
8.35
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-2,65%
2.17
ΕΧΑΕ
-1,67%
4.7
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,44%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,72%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,22%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,74%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-1,68%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-1,65%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,94%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,65%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,77%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,46%
0.416
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.895
ΟΤΕ
-2,13%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.78
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,81%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-3,40%
1.99
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,59%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αττική Οδός: Προκηρύσσεται την Πέμπτη από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός

Προκηρύσσεται την Πέμπτη από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη νέα, 25ετούς διάρκειας, σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να ορίζεται εντός του εξαμήνου. Μέχρι τότε, θα έχει οριστικοποιηθεί και το κυβερνητικό σχέδιο για τις επεκτάσεις του οδικού άξονα προς Ραφήνα, Λαύριο και προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, ώστε να βελτιωθεί η πρόσβαση στο Ελληνικό. Προηγήθηκαν, την εβδομάδα που πέρασε, απανωτά ραντεβού της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με το πρωθυπουργικό γραφείο και την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ώστε να κλείσουν και τα τελευταία εκκρεμή θέματα.

Η σημερινή σύμβαση παραχώρησης του πιο κερδοφόρου οδικού άξονα στην Ελλάδα ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024. Το μοντέλο που επέλεξαν η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή μια νέα σύμβαση παραχώρησης που αφορά τη λειτουργία του υφιστάμενου οδικού άξονα των 70 χιλιομέτρων μαζί με τα έργα βαριάς συντήρησης, ανοίγει το δρόμο της διεκδίκησης σε ισχυρά διεθνή funds. Τα τελευταία θα έχουν το πάνω χέρι σε κοινοπραξίες που θα σχηματίσουν με κατασκευαστικούς ομίλους οι οποίοι και θα αναλάβουν τη λειτουργία της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια. Τις τελευταίες εβδομάδες καλλιεργούνται προσδοκίες για τίμημα που θα προσεγγίζει τα δύο δισ. ευρώ

Ο διαγωνισμός βγαίνει τώρα ώστε να υπάρχει επαρκές χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών (εκδήλωση ενδιαφέροντος, προεπιλογή, κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, έγκριση από Βουλή και υπογραφή) και την εγκατάσταση του νέου παραχωρησιούχου. Σήμερα τον οδικό άξονα διαχειρίζεται η Αττική Οδός ΑΕ στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Πολύ μικρό ποσοστό στην εταιρεία λειτουργίας έχει διατηρήσει ο γαλλικός όμιλος EGIS.

Η απόφαση να μην ενταχθούν στη νέα σύμβαση και κάποιες επεκτάσεις, παρά τις πιέσεις που ασκήθηκαν από συγκεκριμένους κατασκευαστικούς ομίλους, δίνει το πλεονέκτημα στα διεθνή funds. Ταυτόχρονα, όμως, προσφέρει και αρκετά πλεονεκτήματα στο ΤΑΙΠΕΔ και στην κυβέρνηση.

Το ΤΑΙΠΕΔ επωφελείται γιατί ο διαγωνισμός χωρίς τις επεκτάσεις μπορεί να ολοκληρωθεί ταχύτερα και με υψηλότερο τίμημα. Αν εντάσσονταν στο νέο διαγωνισμό μία ή δύο επεκτάσεις τότε θα χρειάζονταν αρκετός χρόνος προετοιμασίας (για τις μελέτες, τις αδειοδοτήσεις, κλπ), ενώ υπήρχε σοβαρό ενδεχόμενο προσφυγών που θα οδηγούσαν σε καθυστερήσεις. Επιπλέον αν υπήρχε κατασκευαστικό αντικείμενο στη σύμβαση παραχώρησης, τότε αυτό το κόστος θα αφαιρούνταν από το τίμημα που θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ.

Η κυβέρνηση κερδίζει χρόνο ώστε να ωριμάσει περαιτέρω τις επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα και (κυρίως) προς την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Επιπλέον στο υπουργείο Υποδομών αποκτούν ευελιξία ώστε να προτεραιοποιήσουν κάποιες από τις επεκτάσεις, ανάλογα με τη μελετητική τους ωριμότητα. Στο τραπέζι υπάρχουν διάφορα σενάρια, από την υλοποίηση ορισμένων ως δημόσια έργα (όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που προκηρύχθηκε προ ημερών και υποβάλλονται προσφορές στις 22 Φεβρουαρίου) μέχρι την ένταξή τους σε κάποια σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!