Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Στ. Καφούνης: Χωρίς αστικό τουρισμό δεν υπάρχει εμπόριο

Η ακρίβεια, η μετάλλαξη Όμικρον και ο ανύπαρκτος τουρισμός πόλης (city break) χτυπούν, από το Δεκέμβριο, για ακόμη μια φορά τον εμπορικό κλάδο, με αποκορύφωμα τις πρώτες ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων του Ιανουαρίου. Αυτή τη στιγμή, η εικόνα του λιανικού εμπορίου, όχι μόνο απομακρύνεται από τα όσα προμήνυε το τρίτο τρίμηνο του 2021, αλλά κυλά με δραματικά μειωμένες πωλήσεις.

«Τα μηνύματα που λαμβάνω είναι εξαιρετικά ανησυχητικά. Υπάρχουν επιχειρήσεις που φτάνουν στο -50% του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2019, του τελευταίου δηλαδή έτους κανονικότητας. Αποφεύγω να δίνω νούμερα, παρά μόνον αν είμαι σίγουρος για την πραγματική κατάσταση στον κλάδο και σήμερα που μιλάμε υπάρχουν επιχειρήσεις που καταγράφουν τέτοια ποσοστά», τονίζει στο powergame.gr ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ).

Ο κ. Καφούνης υπενθυμίζει ότι το ελάχιστο που αναμένει από την κυβέρνηση για τις εμπορικές επιχειρήσεις που συνεχίζουν να καταγράφουν απώλειες χωρίς δική τους υπαιτιότητα, είναι μέτρα όπως η εφαρμογή των αναστολών για το προσωπικό, η παράταση της προθεσμίας των πληρωμών και η αύξηση των δόσεων όλων των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων σε 120, καθώς και η επανεξέταση του μη επιστρεπτέου μέρους της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Το λιανεμπόριο στην Αττική είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τον τουρισμό πόλης

Αν και ο Δεκέμβριος είναι, παραδοσιακά, από τους πιο δυνατούς μήνες στην κατηγορία του citybreak τουρισμού, οι πληρότητες κυμάνθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε ποσοστά μεταξύ 15% και 25%, βάσει των στοιχείων της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής, Αθηνών και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ).

Προκύπτει λοιπόν το εξής ερώτημα: Πόσο επηρέασε την αγορά στα καταστήματα της ελληνικής πρωτεύουσας η απουσία του citybreak;

«Το λιανεμπόριο στην Αττική είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τον τουρισμό πόλης. Έχει αποδειχθεί πως όταν η τουριστική κίνηση είναι υψηλή, τότε αυξάνεται ο τζίρος των καταστημάτων, και αντίστροφα. Ειδικά σε περιοχές όπως το Μοναστηράκι και η Πλάκα. Είναι λοιπόν, αυτόματα όμοιες οι συνέπειες. Αν για παράδειγμα έχουμε 50% πτώση στο citybreak και στη φιλοξενία, θα έχουμε ταυτόχρονα πτώση 50% στις πωλήσεις των καταστημάτων. Αντίστροφα, αν έχουμε αυξημένη κίνηση στο εμπόριο, τότε θα διαπιστώσουμε τόνωση της οικονομίας, όχι μόνο στα ξενοδοχεία της πόλης, αλλά και στην εστίαση. Είναι όλα αλυσίδα», εξηγεί ο κ. Καφούνης.

Ως προς το ποιες περιοχές δείχνουν να καταγράφουν καλύτερες πωλήσεις και ποιες πλήττονται άμεσα ο κ. Καφούνης αναφέρει ότι πιο αισθητή είναι η πτώση στις πωλήσεις καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, για την πρόσβαση των οποίων είναι απαραίτητα τα ΜΜΜ καθώς και σε όλα τα κλειστά mall.

@YSkoulas

Καλύτερη εικόνα παρουσιάζουν οι ανοιχτές αγορές και τα ανοιχτά mall. «Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι σημειώνουν άνοδο, αλλά ηπιότερη πτώση», αποσαφηνίζει ο πρόεδρος του ΕΣΑ.
Εξαίρεση αποτελούν οι επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες e-shop, γεγονός όμως που δεν αποτελεί μέχρι στιγμής προτιμητέα δραστηριότητα στο citybreak, σε αντίθεση με την περιήγηση στην πόλη.

Θυμίζουμε πως βάσει των στοιχείων από την τελευταία έρευνα που έκανε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), στην κορυφή των προτιμώμενων δραστηριοτήτων στον αστικό τουρισμό είναι η εξερεύνηση των πόλεων, η εμπειρία της γαστρονομίας και το shopping.

Νέες ενέργειες από το υπουργείο Τουρισμού και ΕΣΑ

Ακόμη, ο κ. Καφούνης υπογραμμίζει τη βαρύτητα που θα πρέπει να δοθεί όσον αφορά τον τουρισμό πόλης που προέρχεται από την κρουαζιέρα και το κατευθυνόμενο shopping και επαναλαμβάνει τα όσα έχει ήδη ζητήσει από τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια σχετικά με τις εμπορικές τουριστικές επιχειρήσεις σε περιοχές όπως η Πλάκα και το Μοναστηράκι.

«Θα πρέπει να διαφοροποιηθούν και να αποκτήσουν άλλο τίτλο, έτσι ώστε να μπορούν να έχουν αντίστοιχα βοηθήματα όπως του τουριστικού κλάδου», επισημαίνει, υπενθυμίζοντας τη λύση της θεσμοθέτησης και του νομικού ορισμού «Τουριστικά εμπορικά καταστήματα» καθώς και την ειδική κατηγοριοποίησή τους από την ΑΑΔΕ, την απαραίτητη συμμετοχή του εμπορίου σε όλες τις επιτροπές τουρισμού και κάθε αναγκαία ενέργεια για την επάνδρωση της τουριστικής αστυνομίας.

Ετοιμάζουμε με τον Δήμο Αθηναίων ένα ειδικό πρόγραμμα στα χνάρια άλλων ευρωπαϊκών αγορών, όπως της Ρώμης ή του Παρισιού

Όπως λέει στο powergame.gr, το shopping στην Αθήνα μπορεί να είναι ένας από τους βασικούς λόγους για να την επισκεφθούν οι ξένοι τουρίστες.

Για αυτό το λόγο, ο ΕΣΑ βρίσκεται ήδη σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ για την ειδική προβολή των τοπικών αγορών υπό την ονομασία Athens Shopping.

«Είναι ένα ειδικό πρόγραμμα που ετοιμάζουμε με τον Δήμο Αθηναίων στα χνάρια άλλων ευρωπαϊκών αγορών, όπως της Ρώμης ή του Παρισιού το οποίο θα αναδείξει την αγορά της Αθήνας και θα μπορεί να προσελκύσει έναν πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών που μαζί με τις αγορές τους θα φέρουν έσοδα στους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία, την εστίαση κ.ο.κ.».

Στόχος της νέας αυτής δράσης είναι να είναι έτοιμη μέχρι τον Μάρτιο που αναμένεται να ξεκινήσει η τουριστική σεζόν και να ανοίξει το city break, αναδεικνύοντας τις αγορές στην Πλάκα, το Μοναστηράκι, το Κολωνάκι, την Πατησίων κ.α.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!