Γ.Δ.
1427.52 +0,28%
ACAG
-0,34%
5.88
CENER
-0,10%
9.89
CNLCAP
-0,68%
7.35
DIMAND
+1,06%
8.59
NOVAL
-0,72%
2.7
OPTIMA
-2,03%
11.6
TITC
-0,17%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,42%
1.432
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-9,09%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,94%
2.69
ΑΛΦΑ
-0,37%
1.604
ΑΝΔΡΟ
-1,86%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,22%
11.66
ΑΣΚΟ
+1,34%
3.02
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
+1,36%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
-1,16%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.98
ΒΙΟΚΑ
+0,82%
2.47
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.295
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+0,68%
1.48
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.6
ΔΑΑ
+0,05%
7.764
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,71%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-1,31%
3.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
+0,31%
32.1
ΕΚΤΕΡ
+2,02%
4.29
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,36%
2.6
ΕΛΠΕ
+0,70%
7.905
ΕΛΣΤΡ
+5,53%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+1,54%
1.712
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,64%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+3,15%
1.31
ΕΤΕ
+1,29%
7.88
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+1,66%
5.51
ΕΥΡΩΒ
+0,83%
2.072
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.76
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-2,50%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,99%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-1,48%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+4,67%
1.256
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.57
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
-3,98%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,61%
3.445
ΚΑΡΕΛ
+2,96%
348
ΚΕΚΡ
+3,33%
1.395
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,42%
0.477
ΚΟΥΑΛ
-1,98%
1.19
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,32%
1.155
ΛΑΒΙ
+1,16%
0.869
ΛΑΜΔΑ
+1,59%
7.01
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
-10,14%
0.266
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+0,77%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,50%
4.05
ΜΕΝΤΙ
-1,12%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-1,38%
3.58
ΜΙΝ
+1,64%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.1
ΜΟΝΤΑ
+1,84%
3.32
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.715
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,52%
27.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.875
ΜΠΤΚ
-9,48%
0.525
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
+3,03%
2.72
ΝΑΥΠ
+4,26%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,53%
0.266
ΞΥΛΠ
+2,82%
0.51
ΟΛΘ
-1,44%
20.6
ΟΛΠ
+0,59%
25.45
ΟΛΥΜΠ
+0,81%
2.48
ΟΠΑΠ
+0,68%
14.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.895
ΟΤΕ
-3,41%
13.33
ΟΤΟΕΛ
+1,57%
11.66
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
-2,42%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,17%
3.634
ΠΕΤΡΟ
+3,58%
8.68
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.83
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+2,11%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,73%
6.9
ΠΡΟΦ
+2,26%
4.75
ΡΕΒΟΙΛ
+3,50%
2.07
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
+3,85%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-0,31%
6.52
ΣΠΙ
+3,40%
0.67
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
19.6
ΤΖΚΑ
+3,69%
1.545
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,48%
0.238
ΦΡΛΚ
+0,26%
3.91
ΧΑΙΔΕ
+3,88%
0.67

Ανάδοχοι σε επτά οδικά έργα ύψους 2 δισ. μέσα στο καλοκαίρι

Μετά το ράλι των τελευταίων εβδομάδων προκειμένου να προκηρυχθούν ή να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές σε επτά μεγάλα οδικά έργα, τα τρία από τα οποία προωθούνται με ΣΔΙΤ, στο υπουργείο Υποδομών ετοιμάζονται για έναν ακόμα αγώνα ταχύτητας.

Επιδιώκουν να στηθούν εργοτάξια σε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα συγκεκριμένα έργα εντός της φετινής, προεκλογικής, χρονιάς κάτι που σημαίνει πως μέσα στο καλοκαίρι πρέπει να έχουν επιλεγεί οι ανάδοχοι.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των επτά οδικών έργων κινείται κοντά στα δύο δισ. ευρώ. Οι προσφορές για τα τρία από αυτά – την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) – κατατίθενται στις 22 Φεβρουαρίου.

Μια εβδομάδα νωρίτερα, στις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού περί τα 300 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ.

Για τα περισσότερα από τα τέσσερα έργα, που προωθούνται ως παραδοσιακά δημόσια έργα, υπάρχει η ελπίδα πως αν δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορεί να έχει τελειώσει η διαδικασία επιλογής αναδόχου μέσα στο καλοκαίρι, ακόμα και εντός του εξαμήνου.

Έτσι μπορούν να στηθούν εργοτάξια μέσα στο φθινόπωρο, σύμφωνα με τις προβλέψεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών.

Σε όσους θεωρούν αισιόδοξες αυτές τις εκτιμήσεις από το υπουργείο απαντούν πως «ελάχιστοι πίστευαν πως θα δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα μέσα στις τελευταίες εβδομάδες και πως θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για τα οδικά ΣΔΙΤ».

Περισσότερο σύνθετη  η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα

Περισσότερο σύνθετη είναι η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα που προωθούνται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στα δύο πρώτα έργα, τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη του 2021. Στις 24 Ιανουαρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.

Για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat και την κοινοπραξία Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ.

Τρεις δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν για την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (που περιλαμβάνει την υπερυψωμένη λεωφόρο –flyover) από την ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Αντίστοιχες συμμαχίες αναμένονται και για το τρίτο οδικό ΣΔΙΤ, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν παραμείνει οι ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Marguerite (επενδυτική εταιρεία)και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Για τα έργα ΣΔΙΤ, η υπογραφή των συμβάσεων θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο αφού πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία χρηματοδότησης των αναδόχων. Οι τελευταίοι θα καλύψουν τμήμα του κόστους κατασκευής και θα αποζημιώνονται από το δημόσιο, κατά την περίοδο λειτουργίας, με τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως από τις συζητήσεις με τις τράπεζες έχουν διαπιστώσει πως οι τελευταίες είναι έτοιμες να χρηματοδοτήσουν τα συγκεκριμένα έργα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!