Γ.Δ.
1506.61 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
BOCHGR
0,00%
4.63
CENER
0,00%
9.83
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.28
EVR
0,00%
1.485
NOVAL
0,00%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
0,00%
39.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.728
ΑΒΕ
0,00%
0.448
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.695
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.79
ΑΛΜΥ
0,00%
4.515
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7025
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.6
ΑΣΚΟ
0,00%
3.04
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.3
ΒΙΟ
0,00%
5.86
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.395
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
0,00%
8.058
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
0,00%
12.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.05
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.895
ΕΕΕ
0,00%
33.38
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.88
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.305
ΕΛΠΕ
0,00%
7.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.09
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.87
ΕΛΧΑ
0,00%
2.125
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
8.002
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.26
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.95
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.334
ΕΧΑΕ
0,00%
4.855
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.359
ΙΛΥΔΑ
0,00%
2.33
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.84
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.76
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.175
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.055
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
0,00%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.446
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.37
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.01
ΚΡΙ
0,00%
15.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.01
ΛΑΒΙ
0,00%
0.807
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.36
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.01
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.208
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.598
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.27
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.85
ΜΟΤΟ
0,00%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.18
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.292
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22.2
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
0,00%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.817
ΟΤΕ
0,00%
14.68
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.88
ΠΑΙΡ
0,00%
0.996
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
0,00%
4.15
ΠΕΡΦ
0,00%
5.87
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.34
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.75
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.357
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6
ΣΠΙ
0,00%
0.638
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.855
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Κίνα: Μετ’ εμποδίων οι εμπορευματικές μεταφορές λόγω πανδημίας

Παράταση αρκετών εβδομάδων, ενδεχομένως και μηνών θα πρέπει να λάβει η εξομάλυνση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Τελευταίος κρίκος που προστέθηκε στα προβλήματα που παρατηρούνται τον τελευταίο χρόνο, είναι η έξαρση της πανδημίας, που πλέον έχει κάνε την εμφάνισή της και στην Κίνα, πυροδοτώντας τα άμεσα αντανακλαστικά των τοπικών αρχών. Αυτό μεταφράζεται καταρχάς σε τοπικές καραντίνες, που ήδη έχουν αρχίσει να δημιουργούν τα πρώτα προβλήματα.

Για παράδειγμα, η Samsung και η Micron ανέφεραν πριν από λίγες ημέρες, ότι το αυστηρό lockdown στην κινεζική πόλη Τσιάν θα επηρεάσει την παραγωγή μικροτσίπ από τις τοπικές μονάδες τους, μια εξέλιξη που με την σειρά της θα παρατείνει τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα με την παγκόσμια έλλειψη επεξεργαστών. Ακόμα χειρότερο όμως είναι το μερικό lockdown, που εφαρμόζεται στην πόλη Νίνγκμπο. Με πληθυσμό 8 εκατ. κατοίκους, το Νίνγκμπο φιλοξενεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως. Μπορεί το ίδιο το λιμάνι να μην έχει ακόμα κλείσει (όπως για παράδειγμα συνέβη πριν από μερικούς μήνες, όταν είχε εμφανιστεί κρούσμα σε λιμενεργάτη), αλλά πολλοί οδηγοί φορτηγών, με τα οποία απομακρύνονται τα κοντέινερ από το λιμάνι, μένουν στην πόλη και συγκεκριμένα στις συνοικίες, που τελούν υπό καθεστώς απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Πριν από λίγες ημέρες, μόλις το 10% των οδηγών φορτηγών ήταν διαθέσιμοι στο Νίνγκμπο. Ο αριθμός αυτός ανέρχεται πλέον στο 75%, αλλά οι καθυστερήσεις είναι πλέον δεδομένες, λόγω του όγκου εμπορευματοκιβωτίων, που πλέον έχει συγκεντρωθεί.

Πρόβλημα όμως καταγράφεται και στο λιμάνι του Σεντζέν, πλησίον του Χονγκ-Κονγκ, όπου επίσης έχουν εντοπιστεί κρούσματα κορονοϊού. Έτσι, οι καθυστερήσεις έχουν επιστρέψει στην ημερήσια διάταξη, με αποτέλεσμα, ορισμένα πλοία να έχουν αρχίσει να αναδρομολογούνται προς το λιμάνι της Σαγκάης. Σημειωτέον ότι η παρούσα περίοδος είναι ιδιαίτερα υψηλής κίνησης πλοίων, λόγω της επικείμενης κινεζικής πρωτοχρονιάς την 1η Φεβρουαρίου, γεγονός που μεταφράζεται σε πολύ αυξημένο όγκο φορτίων από και προς την Κίνα.

Αμφίπλευρες καθυστερήσεις

Ωστόσο, πολλές φορές, οι καθυστερήσεις είναι αμφίπλευρες. Δηλαδή, δεν προκύπτουν μόνο λόγω του ελέγχου της πανδημίας στην ξηρά, αλλά και εξαιτίας της αυστηροποίησης των ελέγχων και στα ίδια τα πλοία που επιχειρούν να ξεφορτώσουν, ή να φορτώσουν σε κάποιο λιμάνι της Κίνας. Ενδεικτικό των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα πλοία, είναι το γεγονός ότι οι φορείς ναυτασφάλισης έχουν ανανεώσει τις οδηγίες τους για τα πληρώματα και τα πλοία, τα οποία προσεγγίζουν κινεζικά λιμάνια. Η πολιτική μηδενικής ανοχής στα κρούσματα κορονοϊού αποτελεί πηγή ανησυχίας για πολλά πληρώματα και δαπανηρών εξόδων για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Κάθε πλοίο που προσεγγίζει κινεζικό λιμάνι έρχεται αντιμέτωπο με αυστηρά μέτρα ελέγχου, ενώ η κατάσταση γίνεται χειρότερη, από το γεγονός ότι ο βαθμός ελέγχου ποικίλει από λιμάνι σε λιμάνι. Επίσης, τα μέτρα ελέγχου μπορούν να αλλάξουν την τελευταία στιγμή, λόγω π.χ. μια τοπικής διασποράς κρουσμάτων ή τοπικών μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας (lockdown).

Όλα τα παραπάνω προβλήματα πολλαπλασιάζονται σε περίπτωση που κάποιο ή κάποια μέλη του πληρώματος τυχόν βρεθούν θετικά στον κορονοϊό. Η λήψη ιατρικής βοήθειας έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δυσχερής σε πολλές περιπτώσεις, ενώ οι καθυστερήσεις και τα κόστη που τις συνοδεύουν είναι ιδιαίτερα υψηλά. Σε ορισμένα κινεζικά λιμάνια, έχει απαγορευτεί ακόμα και η προσέγγιση πλοίων με ύποπτα, ή επιβεβαιωμένα κρούσματα σε μέλη του πληρώματος.

Ασφαλώς, αυτήν την περίοδο, καθυστερήσεις, είτε λόγω έλλειψης χειριστών γερανογεφυρών, είτε έλλειψης οδηγών φορτηγών, ή άλλων απαραίτητων εργαζομένων, καταγράφονται και σε πληθώρα άλλων λιμανιών ανά την υφήλιο. Το κύμα της παραλλαγής Όμικρον, έχει πυροδοτήσει διαδοχικά ημερήσια ρεκόρ κρουσμάτων, με αποτέλεσμα να απουσιάζουν από τις θέσεις τους, χιλιάδες απασχολούμενοι στην λιμενική και ναυτιλιακή βιομηχανία. Το θετικό είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα αναμένεται να επιστρέψει σταδιακά στην εργασία τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει αισιοδοξία ότι μέχρι την άνοιξη, θα έχει αρχίσει να εξομαλύνεται η κατάσταση και να αποκαθίστανται οι ροές του παγκοσμίου θαλάσσιου εμπορίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την εφοδιαστική αλυσίδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!