THEPOWERGAME
Έριδα έχει ξεσπάσει μεταξύ αεροπορικών εταιρειών Lufthansa και Ryanair και της Lufthansa με την Κομισιόν, σχετικά με την απόφαση της τελευταίας να αυξήσει τις χρονικές προϋποθέσεις χρήσης των slots (χρονοθυρίδων) που πρέπει να εξασφαλίσει μία αεροπορική εταιρεία, για να διατηρήσει τις θέσεις της στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Με βάση τα τρέχοντα ποσοστά, που διαμορφώθηκαν λόγω της μείωσης της ταξιδιωτικής κίνησης εξαιτίας της πανδημίας, οι αεροπορικές πρέπει να χρησιμοποιούν τις θέσεις τους σε μια διαδρομή το 50% του χρόνου, προκειμένου να μην δοθούν σε άλλη αεροπορική. Προ-πανδημιας, ο αντίστοιχος χρόνος διαμορφωνόταν στο 80%, όμως τροποποιήθηκε από την Κομισιόν για να δοθεί ανάσα στις αερομεταφορές.
Καθώς η αρμόδια Επίτροπος για τις Μεταφορές Αντίνα Βαλεάν ετοιμάζεται να αυξήσει την προϋπόθεση στο 64% στο τέλος Μαρτίου (με δεδομένη την επανάκαμψη στις αερομεταφορές), η Lufthansa αντιδρά. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Κάρστεν Σπορ, η εταιρεία ήδη χρειάστηκε να δρομολογήσει 18.000 «μη απαραίτητες» πτήσεις τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο (γνωστές και ως «πτήσεις φαντάσματα»), προκειμένου να μην χάσει τα slots της.
Οι αντιδράσεις του Ο’ Λίρι της Ryanair
Από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος της πιο οικονομικής Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, αντέδρασε κατά της Lufthansa και υπέρ της ευρωπαϊκής απόφασης, υποστηρίζοντας σε σχετικές ερωτήσεις του Politico, πως η Κομισιόν έχει ήδη κάνει αρκετά και πως αν δεν θέλει να πετά χωρίς επιβάτες, η Lufthansa δεν έχει παρά να μειώσει τις τιμές…
Ο Ο’Λίρι είχε αντιδράσει το προηγούμενο διάστημα και στις κρατικές ενισχύσεις που είχαν δοθεί σε αεροπορικές εν μέσω πανδημίας (συγκεκριμένα, η Lufthansa, είχε λάβει κρατική βοήθεια 9 δισεκατομμυρίων ευρώ), υποστηρίζοντας πως με τον τρόπο αυτό «τιμωρούνται» οι αεροπορικές που έκαναν καλύτερη διαχείριση την περίοδο της πανδημίας.
Από πλευράς της η Επίτροπος Βαλεάν υποστήριξε σε επιστολή της πως οι αλλαγές στο ταβάνι του χρόνου χρήσης είναι «δίκαιες», αλλά και πως, σύμφωνα με τα στοιχεία από την Eurocontrol, στις αρχές Ιανουαρίου η Lufthansa έκανε χρήση άνω του 60% του μέσου χρόνου χρήσης των σλοτς, υπερβαίνοντας σημαντικά τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο.