Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
-8,55%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,06%
2.955
ΑΛΦΑ
-2,29%
1.685
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,28%
11.55
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-5,18%
8.78
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,68%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,26%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,45%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,65%
2.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+2,68%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.702
ΕΛΧΑ
-2,23%
1.84
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-2,29%
1.28
ΕΤΕ
-1,18%
8.35
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-2,65%
2.17
ΕΧΑΕ
-1,67%
4.7
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,44%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,72%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,22%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,74%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-1,68%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-1,65%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,94%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,65%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,77%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,46%
0.416
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.895
ΟΤΕ
-2,13%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.78
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,81%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-3,40%
1.99
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,59%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η Lufthansa, η Ryanair, η Κομισιόν και τα slots των αεροδρομίων

Έριδα έχει ξεσπάσει μεταξύ αεροπορικών εταιρειών Lufthansa και Ryanair και της Lufthansa με την Κομισιόν, σχετικά με την απόφαση της τελευταίας να αυξήσει τις χρονικές προϋποθέσεις χρήσης των slots (χρονοθυρίδων) που πρέπει να εξασφαλίσει μία αεροπορική εταιρεία, για να διατηρήσει τις θέσεις της στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Με βάση τα τρέχοντα ποσοστά, που διαμορφώθηκαν λόγω της μείωσης της ταξιδιωτικής κίνησης εξαιτίας της πανδημίας, οι αεροπορικές πρέπει να χρησιμοποιούν τις θέσεις τους σε μια διαδρομή το 50% του χρόνου, προκειμένου να μην δοθούν σε άλλη αεροπορική. Προ-πανδημιας, ο αντίστοιχος χρόνος διαμορφωνόταν στο 80%, όμως τροποποιήθηκε από την Κομισιόν για να δοθεί ανάσα στις αερομεταφορές.

Καθώς η αρμόδια Επίτροπος για τις Μεταφορές Αντίνα Βαλεάν ετοιμάζεται να αυξήσει την προϋπόθεση στο 64% στο τέλος Μαρτίου (με δεδομένη την επανάκαμψη στις αερομεταφορές), η Lufthansa αντιδρά. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Κάρστεν Σπορ, η εταιρεία ήδη χρειάστηκε να δρομολογήσει 18.000 «μη απαραίτητες» πτήσεις τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο (γνωστές και ως «πτήσεις φαντάσματα»), προκειμένου να μην χάσει τα slots της.

Οι αντιδράσεις του Ο’ Λίρι της Ryanair

Από την άλλη, ο διευθύνων σύμβουλος της πιο οικονομικής Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, αντέδρασε κατά της Lufthansa και υπέρ της ευρωπαϊκής απόφασης, υποστηρίζοντας σε σχετικές ερωτήσεις του Politico, πως η Κομισιόν έχει ήδη κάνει αρκετά και πως αν δεν θέλει να πετά χωρίς επιβάτες, η Lufthansa δεν έχει παρά να μειώσει τις τιμές…

Ο Ο’Λίρι είχε αντιδράσει το προηγούμενο διάστημα και στις κρατικές ενισχύσεις που είχαν δοθεί σε αεροπορικές εν μέσω πανδημίας (συγκεκριμένα, η Lufthansa, είχε λάβει κρατική βοήθεια 9 δισεκατομμυρίων ευρώ), υποστηρίζοντας πως με τον τρόπο αυτό «τιμωρούνται» οι αεροπορικές που έκαναν καλύτερη διαχείριση την περίοδο της πανδημίας.

Από πλευράς της η Επίτροπος Βαλεάν υποστήριξε σε επιστολή της πως οι αλλαγές στο ταβάνι του χρόνου χρήσης είναι «δίκαιες», αλλά και πως, σύμφωνα με τα στοιχεία από την Eurocontrol, στις αρχές Ιανουαρίου η Lufthansa έκανε χρήση άνω του 60% του μέσου χρόνου χρήσης των σλοτς, υπερβαίνοντας σημαντικά τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!