THEPOWERGAME
Στον «πάγο» μπαίνει ξανά η δραστηριότητα της κρουαζιέρας, καθώς η αύξηση των κρουσμάτων της μετάλλαξης «Όμικρον» φέρνει νέο κύμα ακυρώσεων ταξιδιών, με τελευταίο παράδειγμα τη διακοπή δραστηριοτήτων της Royal Caribbean.
Η νέα σύσταση στους – εμβολιασμένους και μη- πολίτες για αποφυγή ταξιδιού κρουαζιέρας που προήλθε πριν από μερικές ημέρες από τα Κέντρα Πρόληψης και Ελέγχου Ασθενειών στις ΗΠΑ (CDC) δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο την κατάσταση, εφόσον υπήρξε αναβάθμιση της ταξιδιωτικής οδηγίας για τα κρουαζιερόπλοια στο επίπεδο 4 (πολύ υψηλή).
Μάλιστα, λίγο μετά την ανακοίνωση των CDC οι τιμές των μετοχών τριών βασικών παικτών της αγοράς κρουαζιέρας (Norwegian, Carnival, Royal Caribbean) κατρακύλησαν μετά τις αιφνίδιες ανακοινώσεις.
Αντιδρώντας στην τελευταία σύσταση των CDC, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) κάνει λόγο για περιστατικά μιας πολύ μικρής μειοψηφίας του συνόλου των επιβατών στα κρουαζιερόπλοια, τονίζοντας πως στην ουσία πρόκειται για μία μερίδα ατόμων πολύ μικρότερη σε σύγκριση με τα κρούσματα στη ξηρά.
Η CLIA επισημαίνει επιπλέον πως η πλειονότητα των περιπτώσεων «Ο» είναι ασυμπτωματικής ή ήπιας φύσης και πως αν και κανένα περιβάλλον δεν μπορεί να είναι προστατευμένο από τη νόσο, η κρουαζιέρα παρέχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα αποδεδειγμένης υγειονομικής ασφάλειας.
Εκφράζοντας τόσο την απογοήτευσή τους όσο και τη διαφωνία τους με την απόφαση των CDC να κρίνει την κρουαζιέρα ως ταξιδιωτική δραστηριότητα υψηλού κινδύνου, ακόμη και για τους πλήρως εμβολιασμένους τουρίστες, μέλη της CLIA κάνουν λόγο για άλλη μία στοχοποίηση του κλάδου, που, εδώ και καιρό εξακολουθεί να υπερβαίνει τα όρια σε σχέση με τους υπόλοιπους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας.
Αυξημένο το ενδιαφέρον για την Ελλάδα το 2022
Στα ελληνικά ύδατα, αν και δεν έχουν κοινοποιηθεί ακόμη τα επίσημα στοιχεία από την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), το 2021 φαίνεται πως ήταν μια ικανοποιητικά μεταβατική για την κρουαζιέρα, με τα έσοδα να κυμαίνονται γύρω από το 50% των εσόδων του 2019.
Σχεδόν όλα τα μέλη της CLIA επέλεξαν τον Πειραιά ως homeport ενώ το ενδιαφέρον παραμένει ισχυρό και για το 2022 με τη Θεσσαλονίκη να καταγράφει ήδη μια αύξηση της τάξεως του 300%.
Θετικά διατηρούνται τα μηνύματα από το υπουργείο Τουρισμού με τα σχέδια να επικεντρώνονται στη συμφωνία της ελληνικής πλευράς με τη Norwegian Cruise Line, μέσω της οποίας αναμένονται για φέτος, περίπου διακόσιοι χιλιάδες επιβάτες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr, ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί το επόμενο διάστημα στην ανάπτυξη και προβολή της χειμερινής κρουαζιέρας στην Ελλάδα, ένα πεδίο που έχει μείνει εντελώς αναξιοποίητο με κύριο αγκάθι την έλλειψη λιμενικών υποδομών και την απουσία οργανωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ.
Από τα στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, προκύπτει πως η χειμερινή κρουαζιέρα θα μπορούσε να φέρει άμεσα περισσότερους από εκατό χιλιάδες τουρίστες επιπλέον και η Ελλάδα – διαθέτοντας πολλά πλεονεκτήματα – θα μπορούσε να βγει μπροστά στον ανταγωνισμό, μιας και η Μεσόγειος αποτελεί τον δεύτερο δημοφιλέστερο προορισμό για κρουαζιέρα μετά την Καραϊβική.
Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, η κρουαζιέρα προγραμματίζεται να ξεκινήσει φέτος στη χώρα μας νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και αυτός ήταν και ένας λόγος που συζητήθηκε η επικαιροποίηση των ευρωπαϊκών και ελληνικών υγειονομικών πρωτοκόλλων όπως και η εναρμόνισή τους σε αυτά της Τουρκίας, του Ισραήλ και της Αιγύπτου, αλλά και άλλων χωρών της Ανατολικής Μεσογείου εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.