Γ.Δ.
1503.18 0,00%
ACAG
0,00%
6.1
BOCHGR
0,00%
4.8
CENER
0,00%
9.93
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.2
EVR
0,00%
1.485
NOVAL
0,00%
2.355
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
0,00%
42
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.798
ΑΒΕ
0,00%
0.469
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.83
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
0,00%
4.135
ΑΛΦΑ
0,00%
1.73
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.24
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.645
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.23
ΒΙΟ
0,00%
5.79
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.96
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.36
ΔΑΑ
0,00%
8.218
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.327
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.89
ΕΕΕ
0,00%
32.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.81
ΕΛΒΕ
0,00%
4.9
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.2
ΕΛΠΕ
0,00%
7.7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.904
ΕΛΧΑ
0,00%
2.215
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
8.128
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.39
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.97
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.34
ΕΧΑΕ
0,00%
4.67
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.83
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0165
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.06
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.18
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
0,00%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.465
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.438
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.787
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.95
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.94
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
0,00%
21.14
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
0,00%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.04
ΝΑΥΠ
0,00%
0.772
ΞΥΛΚ
0,00%
0.295
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
28.2
ΟΛΠ
0,00%
29.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.52
ΟΠΑΠ
0,00%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
14.67
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
0,00%
4.198
ΠΕΡΦ
0,00%
5.65
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.57
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.88
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.585
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.202
ΦΡΛΚ
0,00%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Ολικό λίφτινγκ στον ΕΦΚΑ – Όλο το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του

Η αντίστροφη μέτρηση για τον εκσυγχρονισμό του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ξεκίνησε, καθώς το υπουργείο Εργασίας ανήρτησε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το επίμαχο νομοσχέδιο που φέρνει δομικές αλλαγές στη λειτουργία του υπερταμείου ασφάλισης. Η διαβούλευση θα διαρκέσει 15 ημέρες, ενώ στόχος των αλλαγών σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας είναι η βελτίωση της λειτουργίας του ΕΦΚΑ και κατ’ επέκταση της εξυπηρέτησης των περίπου 6,5 εκατομμυρίων πολιτών που συναλλάσσονται καθημερινά στις κατά τόπους υπηρεσίες.

Το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, αλλάζει πλαίσιο επιβράβευσης και λογοδοσίας των υπαλλήλων του υπερταμείου ασφάλισης, δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στον φορέα και δημιουργεί νέα δεδομένα για την ακίνητη περιουσία του, η αξία της οποίας αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Προβλέπεται η δυνατότητα πρόσληψης Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών με τριετή θητεία (και δυνατότητα ανανέωσης άπαξ) τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα. Η πρόσληψη θα γίνεται με διαφανείς διαδικασίες (δημόσια προκήρυξη με απόφαση του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ), σύμπραξη του ΑΣΕΠ και κίνητρα προσέλκυσης με στόχο την ανανέωση στα ανώτερα κλιμάκια με υψηλού επιπέδου στελέχη, ικανά να ανταποκριθούν στα μεγέθη του Οργανισμού και στις προκλήσεις του μετασχηματισμού του.
  1. Προσδιορίζεται σύστημα επιβράβευσης παραγωγικότητας σε όλον τον ΕΦΚΑ. Ξεκινώντας από τις λειτουργίες της εκκαθάρισης των συντάξεων και εξυπηρέτησης των πολιτών, το πριμ θα συνδέεται με συγκεκριμένους στόχους που μπορεί να τίθενται σύμφωνα με τις ανάγκες ανά Γενική Διεύθυνση, ανάλογα με το αντικείμενο και τις προτεραιότητες του Φορέα. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η βελτίωση του συστήματος διακυβέρνησης του ΕΦΚΑ στη βάση μετρήσιμων στόχων που θα ορίζουν την καθημερινή λειτουργία όλων των επιπέδων του Οργανισμού και θα λειτουργούν ως σημείο αναφοράς για την επιβράβευση των υπαλλήλων. Ωστόσο, το σύστημα αυτό συνοδεύεται και από αντίστοιχο σύστημα ελέγχου και λογοδοσίας όπως περιγράφεται παρακάτω.
  1. Αντιμετωπίζονται πιο συστηματικά οι καταγγελίες που αφορούν στον ΕΦΚΑ μέσω της σύστασης αυτοτελούς Μονάδας Εσωτερικών Ερευνών με επικεφαλής πρώην ανώτερο δικαστικό (Αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου). Η Μονάδα θα είναι επιφορτισμένη με την άμεση διερεύνηση καταγγελιών και αιτημάτων και τη διενέργεια αυτεπάγγελτων ελέγχων (π.χ. επί υπέρμετρων καθυστερήσεων) και θα έχει εξουσίες αντίστοιχες με αυτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Αν με το πόρισμα της μονάδας διαπιστώνεται η τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος, τότε ο επικεφαλής της Μονάδας θα παραγγέλλει την άσκηση πειθαρχικής δίωξης, που θα είναι δεσμευτική για τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα.
  1. Επιταχύνονται οι πειθαρχικές διαδικασίες, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι διαδικασίες στα Πειθαρχικά Συμβούλια του ΕΦΚΑ έχουν αυτή τη στιγμή μέσο χρόνο ολοκλήρωσης τα 2 έτη. Ειδικότερα, η άσκηση της πειθαρχικής δίωξης θα γίνεται σε ένα μήνα (αντί 3 μηνών) και θα ολοκληρώνεται σε ένα μήνα από την κλήση σε απολογία (αντί 2 μηνών). Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της αμεροληψίας των ελέγχων, οι ΕΔΕ θα διενεργούνται υποχρεωτικά από υπάλληλο άλλου Υπουργείου και θα περατώνονται σε ένα μήνα. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΕΦΚΑ θα συγκροτείται με τρία μέλη (πρόεδρος δικαστικός, πάρεδρος Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και μόνιμος υπάλληλος εκτός Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων), χωρίς συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων εργαζομένων του ΕΦΚΑ. Θα είναι αρμόδιο για όλες τις υποθέσεις που εκκινούν μετά την δημοσίευση του νόμου και για τις εκκρεμείς διαδικασίες, εφόσον δεν έχουν εισαχθεί προς κρίση. Η επιτάχυνση των πειθαρχικών διαδικασιών αποσκοπεί στην ενίσχυση του πνεύματος λογοδοσίας στους υπαλλήλους, ώστε να είναι σαφές ότι μαζί με την επιβράβευση για την επίτευξη στόχων, θα ελέγχονται για την εκτέλεση του έργου τους.
  1. Καθίσταται πιο ευέλικτο το σύστημα των προμηθειών ώστε να δοθεί τέλος σε φαινόμενα, όπως η μη έγκαιρη προμήθεια αναλώσιμων, ανταλλακτικών και η δυσκολία αντικατάστασης παρωχημένου εξοπλισμού (π.χ. Η/Υ, κλιματιστικά κ.λπ.). Στην ίδια λογική της αύξησης της ταχύτητας και της ευελιξίας καταργούνται μια σειρά από παρωχημένες διατάξεις που προβλέπουν χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για δαπάνες που αφορούν τον ΕΦΚΑ (έγκριση για τη σκοπιμότητα ανάθεσης υπηρεσιών μηχανοργάνωσης, εργασιών συντήρησης κλπ.) και παρεμποδίζουν τη δράση της διοίκησης.
  1. Προωθείται η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ μέσω σύστασης Εταιρείας Ειδικού Σκοπού με τίτλο «Εταιρεία Ακινήτων e-ΕΦΚΑ» που θα υπόκειται σε αυστηρό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης με αυξημένα εχέγγυα διαφάνειας και λογοδοσίας, αλλά και δυνατότητα αξιοποίησης των καλών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα για τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου ακινήτων που θα διαθέτει. Είναι ενδεικτικό ότι ο Φορέας διαθέτει 400 ακίνητα σε όλη τη χώρα, συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω του 1 δις ευρώ και τουλάχιστον το 20% -που αφορά ακίνητα μεγάλης αξίας- μένει τελείως αναξιοποίητο, με αποτέλεσμα την απώλεια πόρων και προσόδων για το ασφαλιστικό σύστημα. Η ενεργότερη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ μέσω της νέας εταιρείας μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αύξηση των πόρων του ασφαλιστικού συστήματος.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Το νομοσχέδιο που θέτουμε σήμερα προς δημόσια διαβούλευση υπηρετεί τον στόχο μας για ένα νέο ΕΦΚΑ ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θα είναι πιο αποτελεσματικός, πιο παραγωγικός και κυρίως πιο φιλικός προς τους ασφαλισμένους και που δεν θα θυμίζει σε τίποτε τον ΕΦΚΑ των χρόνιων παθογενειών, που πρωταγωνιστεί σε καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη και σε ιστορίες καθημερινής τρέλας και ταλαιπωρίας. Είναι γνωστό βεβαίως ότι τον τελευταίο χρόνο έχουμε αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες, με πιο σημαντικές εκείνες που οδήγησαν σε ρεκόρ αποφάσεων για την απονομή συντάξεων το (225.000) και αυτή για τον Ενιαίο Αριθμό Εξυπηρέτησης 1555. Είναι όμως προφανές ότι για τον ΕΦΚΑ -που είναι ο πιο προβληματικός οργανισμός του Δημοσίου- αυτά δεν αρκούν. Χρειάζεται μια ακόμα πιο ουσιαστική παρέμβαση, σε μονιμότερη βάση. Αυτήν επιδιώκουμε με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Με προσέλκυση υψηλού επιπέδου στελεχών τόσο από τον δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα. Με καλύτερη στελέχωση του Οργανισμού. Με σύστημα κινήτρων και ελέγχων για τους υπαλλήλους. Με επιτάχυνση των προμηθειών. Με αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Όλα αυτά είναι ρυθμίσεις αναγκαίες που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των υπαλλήλων, αλλά κυρίως πολύ καλύτερη την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που είναι και το μεγάλο ζητούμενο. Ο ασφαλισμένος δεν είναι υπηρέτης της διοίκησης. Η διοίκηση πρέπει να υπηρετεί τον ασφαλισμένο».

Δείτε το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ ΕΔΩ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!