THEPOWERGAME
Έκτος από μία ψηφιακή πλατφόρμα για διασκέδαση το TikTok εξελίσσεται ραγδαία σε ένα ιδιαίτερα υπολογίσιμο μέσο προώθησης μουσικών καλλιτεχνών και δισκογραφικών εταιρειών, αφού τραγούδια που ακούγονται μέσω των βίντεο στην πλατφόρμα συχνά κατατάσσονται μεταξύ των 100 πιο διάσημων τραγουδιών του Billboard ή στη λίστα των Viral 50 τραγουδιών του Spotify.
Όπως αναφέρεται και στο Business Insider, το 67% των χρηστών της εφαρμογής είναι πιο πιθανό να ψάξουν ένα τραγούδι, αφού το έχουν ακούσει, ενώ κοίταζαν βίντεο στο TikTok, με πολλούς από τους χρήστες να χρησιμοποιούν την ιδιότητα της εφαρμογής ως μέσο προώθησης μουσικής, για να κερδίσουν τα ως προς το ζην, βγάζοντας μέχρι και χιλιάδες δολάρια, προωθώντας, απλώς, μέσω βίντεο με συγκεκριμένα κομμάτια.
Η δύναμη των influencer
Δεν είναι λίγες οι φορές, ακόμη, που οι δισκογραφικές πληρώνουν influencer για να προωθήσουν κάποιο συγκεκριμένο τραγούδι, όπως συνέβη με το τραγούδι του συγκροτήματος Surfaces “Sunday Best” όταν η εταιρεία media, Flighthouse, δημιούργησε νέο trend μέσω βίντεο στο οποίο ακούγεται το τραγούδι αυτό. Ακόμη, η εταιρεία προχώρησε στην πρόσληψη 20 influencer στο ΤikTok για την ενίσχυση των προσπάθειών της.
Παράλληλα, οι δισκογραφικές, συχνά, πληρώνουν λογαριασμούς για να βάζουν τραγούδια στο background διαφόρων βίντεό τους, καθώς, όπως υποστηρίζουν, και η συνεργασία με τυχαίους λογαριασμούς – και όχι μόνο με λογαριασμούς influencer- μπορεί να αποδειχθεί εξίσου αποτελεσματική στο να αυξήσει τη δημοσιότητα ενός τραγουδιού.
Καθώς, όμως, οι χρήστες του TikTok δεν περιορίζονται μόνο σε διασημότητες και ,δεδομένου του ότι οι influencer κοστίζουν αρκετά ακριβά, οι δισκογραφικές στρέφονται και στους απλούς χρήστες της εφαρμογής (γνωστοί και ως micro-influencer) για την προώθηση των τραγουδιών στην πλατφόρμα.
Σύμφωνα με το Business Insider, η πλατφόρμα του TikTok έχει αποδειχθεί εξαιρετικό εργαλείο για την προώθηση νέων τραγουδιών και την υποστήριξη ολόκληρων μουσικών καταλόγων, ενώ, παράλληλα, πολλές δισκογραφικές έχουν δημιουργήσει ομάδες που ελέγχουν την πλατφόρμα, ώστε να βλέπουν ποια τραγούδια είναι αυτά που κερδίζουν σε δημοσιότητα, ελέγχοντας τις αντιδράσεις και τα trend.