Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Αυτοκίνητο: Η εξωτερική σχεδίαση βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας

Η εξωτερική σχεδίαση παίζει σημαντικό ρόλο στην εξοικονόμηση ενέργειας σε ένα αυτοκίνητο. Όσο πιο αεροδυναμικό είναι το σχήμα του, τόσο μικρότερη είναι η απώλεια ενέργειας και η κατανάλωση καυσίμου. Ο αεροδυναμικός συντελεστής (cd) παίζει σημαντικό ρόλο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που έχουν ως κύριο μέλημα να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα την αυτονομία τους.

Αναλύσεις έχουν δείξει ότι περίπου το 70%-80% της ισχύος ενός κινητήρα στον αυτοκινητόδρομο (σε ταχύτητες 130-140 χλμ/ώρα) αναλώνεται στην αεροδυναμική αντίσταση, ενώ σχεδόν όλη η υπόλοιπη ισχύς στην αντίσταση κύλισης. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα επιδιώκουν να έχουν χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή. Οι καθαρές, κομψές και λείες επιφάνειες απεικονίζουν την ευρεία στρατηγική σχεδίαση των εξωτερικών χώρων των EV από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μόνο ένα αεροδυναμικό σετ φτερών μπορεί να μειώσει την απόδοση καυσίμου στον αυτοκινητόδρομο έως και 5%. Επομένως είναι απαραίτητο οι σχεδιαστές να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση. Η απουσία καθρεπτών συμβάλλει, επίσης, στη μείωση της αντίστασης. Έτσι θα δούμε σε αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί για καθρέπτες να χρησιμοποιούν κάμερες που απεικονίζουν το εξωτερικό περιβάλλον σε εσωτερικές οθόνες. Ακόμη, πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κρατούν τις λαβές των θυρών τους μέσα στις πόρτες και τα χερούλια βγαίνουν μόνο όταν ο οδηγός και οι επιβάτες τα χρειαστούν για να τις ανοίξουν.

Τα μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα, κυρίως στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου βοηθούν στην καλύτερη ροή του αέρα, διατηρώντας την στο πάνω μέρος. Παρότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης, εντούτοις παράγονται μεγάλα ποσοστά θερμότητας από τις μπαταρίες. Με τη σωστή αεροδυναμική και με τους κατάλληλους αεραγωγούς και τις κατάλληλες κλίσεις η ροή του αέρα κατευθύνεται στα σημεία που χρειάζονται ψύξη.

Αν και σήμερα τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοιάζουν να έχουν φουτουριστικά σχήματα, εντούτοις υπάρχει η ανάγκη να υπάρξουν ειδικά σχεδιασμένες πτυχές, διαχύτες και αγωγοί για την παροχή ψυχρού αέρα στους εναλλάκτες θερμότητας. Μπορεί να μη χρειάζονται μεγάλες μάσκες για να το πετύχουν, αλλά μικρές τομές με συγκεκριμένο σχεδιασμό που συμβάλλει και στην διατήρηση της αεροδυναμικής.

Το σίγουρο είναι ότι ο σχεδιασμός παίζει σημαντικό ρόλο. Σήμερα βγαίνουν στην παραγωγή ηλεκτρικά μοντέλα με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23 cd. Τιμή που είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα. Σχεδιαστικά ο πήχης έχει ανέβει ακόμη περισσότερο και είναι βέβαιο ότι θα δούμε ακόμη χαμηλότερες τιμές οπισθέλκουσας, δείχνοντας ότι η μηχανική και ο σχεδιασμός των σύγχρονων αυτοκινήτων συνεχώς εξελίσσεται, βελτιώνεται και μεταβάλλεται προς όφελος της μείωσης κατανάλωσης και ταυτόχρονα της αύξησης της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!