Γ.Δ.
1485.11 +0,18%
ACAG
+0,68%
5.9
CENER
-0,10%
9.69
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
-0,36%
2.76
OPTIMA
+1,32%
12.26
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,55%
1.456
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,47%
3.115
ΑΛΦΑ
+0,38%
1.729
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,50%
11.95
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+4,40%
9.5
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,33%
6
ΒΙΟΚΑ
-0,84%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+2,17%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-2,15%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.18
ΔΑΑ
+0,30%
8.022
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,48%
11.67
ΔΟΜΙΚ
+1,65%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+2,90%
1.595
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,69%
4.35
ΕΛΒΕ
-8,18%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,22%
2.3
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,20%
2.065
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.63
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,26%
1.774
ΕΛΧΑ
-0,63%
1.88
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,32%
1.325
ΕΤΕ
+0,48%
8.454
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,31%
2.247
ΕΧΑΕ
-0,21%
4.81
ΙΑΤΡ
-0,29%
1.735
ΙΚΤΙΝ
+0,24%
0.42
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,95%
1.248
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,98%
1.235
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,99%
1.475
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,99%
1.475
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
+3,01%
1.234
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,67%
7.36
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,50%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,27%
23.88
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,42%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,48%
25.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,88%
36.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
-0,36%
27.45
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.898
ΟΤΕ
-0,48%
14.48
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,63%
3.964
ΠΕΤΡΟ
+0,90%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,35%
4.26
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+1,54%
1.975
ΣΑΡ
+1,43%
11.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+1,10%
4.12
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Θαλάσσιος τουρισμός: Αλλαγές στην κρουαζιέρα – ανάπτυξη του yachting το 2022

Ένα ανατρεπτικό γύρισμα κατάφερε εντός του έτους ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού Διότι, η σεζόν ξεκίνησε με πολύ χαμηλές προσδοκίες έχοντας υποστεί τη δραματική πτώση του 2020 λόγω COVID-19, όμως λίγο πριν από τη μετάβαση στη νέα χρονιά, το 2021 ολοκληρώνεται με άλμα στα έσοδα.

Τα απολογιστικά στοιχεία του 2021 δείχνουν να είναι πέραν όλων των προσδοκιών και οι εκτιμήσεις των αρμοδίων μιλούν για αριθμούς πάνω από το 60% των εσόδων του 2019.

Όσον αφορά στην κρουαζιέρα, η πανδημία έφερε μία ισχυρή μετατόπιση στην αγορά  με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στην Ευρώπη που ξεκίνησε τα ταξίδια έξι μήνες νωρίτερα από την Αμερική.

Τα ελληνικά λιμάνια – αν και με αρκετές ελλείψεις στις υποδομές – κατάφεραν να έχουν αυξημένες προσεγγίσεις (τα υψηλότερα έσοδα από το 1971) κάτι που ώθησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να συμπεραίνει πως στο άνοιγμα της φετινής σεζόν η χώρα μας κινήθηκε πρώτη σε σύγκριση με άλλα κράτη.

Έτσι, χάρη στις γρήγορες κινήσεις, σημειώθηκε ένα σημαντικό κέρδος στην οικονομία καθώς αυξήθηκε ο αριθμός πλοίων και εταιρειών που πραγματοποίησαν homeporting στα ελληνικά λιμάνια συγκριτικά με τις προσεγγίσεις transit.

Οι προβλέψεις για το 2022

Το 2022 προβλέπεται να είναι σταθεροποιητικό και ενδεχομένως καλύτερο από το 2021 με τα πρώτα σημάδια ισχυρή ανάπτυξης να φαίνονται από το 2023 και μετά.

Παρά τις ανησυχίες γύρω από τη μετάλλαξη Όμικρον και ορισμένες ακυρώσεις που σημειώθηκαν από μεγάλους tour-operator στην αρχή του 2022, αναμένεται να ανακοινωθούν ενθαρρυντικά στατιστικά στοιχεία με αυξημένη ζήτηση κατά 25% και 30%.

Μάλιστα, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της διαΝΕΟσις η Ελλάδα θα μπορούσε να κερδίσει 13,6 δισεκατομμύρια ευρώ από τον τουρισμό τρίτης ηλικίας – που αποτελούν μεγάλη μερίδα στην αγορά της κρουαζιέρας- και 600 εκατ. ευρώ από την εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων με περισσότερες από 5.000  νέες θέσεις ελλιμενισμού.

Ένα ακόμη σημαντικό νέο που ίσως να αλλάξει τα δεδομένα του κλάδου το 2022 είναι το γεγονός ότι το ΥΝΑΝΠ έχει ανακοινώσει την εξασφάλιση πόρων άνω του 1 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Γεγονός που επιταχύνει μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να λειτουργήσει ως προορισμός χειμερινής κρουαζιέρας.

Την επέκταση της τουριστικής περιόδου, πέραν του σημερινού οκταμήνου, με στόχο να εκτελούνται κρουαζιέρες όλο τον χρόνο έχει ανακοινώσει και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ),σε μια σειρά πρωτοβουλιών και ενεργειών, σχετικά με τις ρυθμίσεις του κλάδου της κρουαζιέρας.

Θυμίζουμε πως το 2020 και σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) η ζημιά για την παγκόσμια οικονομία ήταν τεράστια, ξεπερνώντας τα 77 δισεκατομμύρια δολάρια, με απώλειες άνω των 500.000 θέσεων εργασίας.

Ο κλάδος του yachting

Στο πεδίο του yachting τα αποτελέσματα ήταν αναπάντεχα ικανοποιητικά καθώς, παρά τις δύσκολες συνθήκες, κατάφερε και πάλι να κινηθεί η κατηγορία των mega yachts και των σκαφών άνω των 24μ, που παρέμεναν ακινητοποιημένα για μήνες.

Το βασικό συμπέρασμα του 2021 ήταν ότι το ταξίδι με επαγγελματικά τουριστικά ή ιδιωτικά σκάφη αναψυχής αποτέλεσε τον πλέον ασφαλή τρόπο διακοπών.

Ο κλάδος του yachting έφτασε το 80% των εσόδων του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΠΕΣΤ με περισσότερα από 25.000 ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα σκάφη να έχουν καταμετρηθεί τον μήνα Αύγουστο στις ελληνικές θάλασσες.

Όπως όλα δείχνουν, το yachting θα συνεχίσει να χαρακτηρίζεται ως η βαριά βιομηχανία του θαλάσσιου τουρισμού και το 2022, καθώς συμβάλλει (περισσότερο από τον κλάδο της κρουαζιέρας), με 1,17 δισ. ετησίως, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2019.

Ακόμη, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η εξέλιξη της COVID-19 θα κινηθεί σε ομαλά επίπεδα από τη νέα χρονιά, ιδιαίτερη κίνηση αναμένεται από τις Βαλκανικές χώρες, την προώθηση του ελληνικού yachting σε αγορές που ήταν απούσες μέχρι τώρα (π.χ. Σκανδιναβία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) αλλά και την επανασύνδεση με τις ισχυρές αγορές των ΗΠΑ και της Ρωσίας που αποτελούν ένα μεγάλο μέρος των ναυλωτών.

Παράλληλα, οι επικεφαλής του yachting αναμένουν το 2022 το νέο νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ για τις  στρατηγικές προώθησης της ελληνικής σημαίας ενώ θα επιμείνουν ως προς την σταθεροποίηση του συντελεστή ΦΠΑ, που ήδη εξετάζεται από τα αρμόδια υπουργεία (Ναυτιλίας, Οικονομικών και Τουρισμού) αλλά και την ένταξη του κλάδου σε Αναπτυξιακό Πρόγραμμα/ΕΣΠΑ ικανοποιώντας τα αιτήματα της ΕΠΕΣΤ.

Η αισιοδοξία για τη νέα χρονιά εντείνεται ακόμη περισσότερο καθώς βάσει των έργων που προχωρούν ως προς την αναβάθμιση των ελληνικών μαρινών την επόμενη δεκαετία αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 5 χιλιάδες νέες θέσεις ελλιμενισμού που θα αποφέρουν στην ελληνική οικονομία σχεδόν 3 δισ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!