THEPOWERGAME
Το 2021 που ολοκληρώθηκε όλα δείχνουν ότι θα κλείσει, για άλλη μία χρονιά, με θετικό πρόσημο για τον κλάδο, όχι όμως για όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το ράλι που ξεκίνησε από την αρχή της πανδημίας δείχνει να μένει από καύσιμα το τελευταίο δίμηνο και η μόνη αλυσίδα που με σιγουριά μπορεί να πει κάποιος ότι θα έχει θετικό πρόσημο στις πωλήσεις της δεν είναι άλλη από την Σκλαβενίτης.
Η πανδημία μετέτρεψε ένα μειονέκτημα που είχε σε πλεονέκτημα. Τα υπερμάρκετ που είχε αποκτήσει από την εξαγορά της Μαρινόπουλος, που έως τότε πραγματοποιούσαν χαμηλές πτήσεις, βρέθηκαν να είναι η κατηγορία σούπερ μάρκετ με την μεγαλύτερη άνοδο την τελευταία διετία καθώς οι καταναλωτές τα επισκέφθηκαν ξανά σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τις ουρές των συνοικιακών καταστημάτων αλλά και τον συνωστισμό των μικρότερων σούπερ μάρκετ.
Το e-shop της Σκλαβενίτης
Η Σκλαβενίτης μπορεί να μπήκε τελευταία από τους μεγάλους παίκτες στον χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων μέσω δικού της e-shop όμως μέσα σε ένα χρόνο κατάφερε να συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στους κορυφαίους παίκτες.
Μία ιστοσελίδα που για περισσότερο από είκοσι χρόνια «υπό κατασκευή», πήρε ζωή στις 22 Νοεμβρίου του 2020 χωρίς τυμπανοκρουσίες και ανακοινώσεις καθώς η εταιρεία ήθελε τον πρώτο καιρό να τεστάρει το πρώτο dark store που δημιουργήθηκε στην Πέτρου Ράλλη και αρχικά κάλυπτε τις γύρω περιοχές.
Ένα χρόνο μετά η Σκλαβενίτης έχει καλύψει όλη την Αττική έχει επεκταθεί σε μεγάλες πόλεις όπως Λάρισα και η Πάτρα και λίγο πριν το γύρισμα του χρόνου έχει επεκταθεί και στην Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με συνεργάτες του Ομίλου οι ημερήσιες παραδόσεις ξεπερνούν τις 1.700 ενώ οι οδηγοί που απασχολούνται είναι πλέον άνω των 100.
Η είσοδος της Mere
Η Ελλάδα της ύφεσης ήταν αποτρεπτικός παράγοντας για να εισέλθουν ξένοι παίκτες στην ελληνική αγορά στον χώρο των σούπερ μάρκετ. Οι τελευταίοι που δοκίμασαν την τύχη τους ανεπιτυχώς ήταν οι γερμανικές αλυσίδες discount Aldi και Plus οι οποίες αποχώρησαν στην αρχή της οικονομικής κρίσης.
Δέκα και πλέον χρόνια μετά έρχεται μία αλυσίδα από την Ρωσία, η Mere, να δοκιμάσει και αυτή την τύχη της. Η πανδημία ανέβαλε πολλές φορές την πρεμιέρα της η οποία ήρθε τελικά τον περασμένο Μάιο. Σήμερα διαθέτει πέντε καταστήματα σε Λαγκαδά, Λάρισα, Κόρινθο, Τρίπολη και Αγρίνιο ενώ άγνωστα είναι τα επόμενα βήματα της.
Σε ρυθμούς instant delivery
Από τον Δεκέμβριο του 2020 οπότε Wolt και e-food ανακοίνωσαν την δημιουργία ξεχωριστών εταιρειών στον χώρο του delivery προϊόντων σούπερ μάρκετ έχει περάσει ένας χρόνος.
Και οι δύο πολυεθνικές έχουν μπει δυναμικά στον χώρο και πλέον θα πρέπει να θεωρούνται νέοι παίκτες στην αγορά καθώς και καταστήματα διαθέτουν και ροκανίζουν από τα μερίδια των μεγάλων παικτών αλλά και των συνοικιακών μίνι μάρκετ.
Οι χρόνοι που αρχικά υπόσχονταν και ήταν περίπου στην μισή ώρα πλέον έχουν πέσει σε 15 λεπτά σε ορισμένες περιπτώσεις καθώς πυκνώνει το δίκτυο των dark stores.
Στον χορό μπήκε με αξιώσεις το τελευταίο τρίμηνο και η ελληνική pop.gr η οποία έχει καταφέρει και έχει πλέον παρουσία σε όλη την Αττική. Κινήσεις στον χώρο του delivery σούπερ μάρκετ έχουν ξεκινήσει και άλλοι παίκτες όπως η pockee mart στην Θεσσαλονίκη και η ferto.gr στα νότια προάστια της Αττικής.
Μία ακόμη σημαντική κίνηση ήταν η κάθοδος στην αγορά της Αθήνας της instashop.
H θυγατρική της delivery hero η οποία πραγματοποιεί delivery κυρίως από συνοικιακά mini market, κρεοπωλεία και οπωροπωλεία έχει καλύψει πλέον το μεγαλύτερο μέρος της ευρύτερης πρωτεύουσας με την επέκταση την προηγούμενη εβδομάδα στα δυτικά προάστια.
Τέλος κίνηση που αλλάζει τις ισορροπίες στην συγκεκριμένη αγορά είναι η εξαγορά των Kiosky’s από την e-food.
H επίσης θυγατρική της delivery hero που την γνωρίσαμε στην διανομή φαγητού απέκτησε ένα πυκνό δίκτυο σημείων τροφοδοσίας σε όλη την Αθήνα αλλά και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας στοιχείο που την βγάζει αρκετά βήματα μπροστά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.