THEPOWERGAME
Δεκατρείς μήνες πίσω γύρισε η μετοχή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), φτάνοντας την Τετάρτη στα ενδοσυνεδριακά χαμηλά των 16,90 ευρώ. Με συναλλαγές που παραπέμπουν σε απροθυμία μεταξύ αγοραστών και πωλητών κι εν μέσω αρνητικού κλίματος, που προέρχεται από την επέλαση της μετάλλαξης Όμικρον, παρατηρεί κανείς πως με μία εντολή πώλησης ελάχιστων μετοχών, πολύ εύκολα μπορεί να αλλοιωθεί η τιμή μιας μετοχής.
Η απαξίωση του ελληνικού Χρηματιστηρίου, η έλλειψη επενδυτών που αποτυπώνεται στους καθημερινούς τζίρους, οδηγεί πολλές μετοχές σε χαμηλότερα επίπεδα. Η αποτίμηση έχει διολισθήσει στα 423 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως η μετοχή τον περασμένο Μάρτιο είχε ξεπεράσει τα 22 ευρώ, αλλά έκτοτε υποχωρεί και έχει δημιουργήσει ένα πλαγιοκαθοδικό κανάλι. Γύρω από τα τρέχοντα επίπεδα και λίγο χαμηλότερα εντοπίζεται μία καλή στήριξη, σύμφωνα με την τεχνική ανάλυση.
ΟΛΠ: Τα οικονομικά στοιχεία
Ο ΟΛΠ στο εννεάμηνο αύξησε τις πωλήσεις του σχεδόν 15% ανερχόμενες στα 113,8 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα29 εκατ. ευρώ από 23,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 23,6%, κερδοφορία που αναμένεται στο σύνολο της χρήσης και με βάσει την τρέχουσα αποτίμηση να δώσει χαμηλό p/e. Επιπλέον ο καθαρός δανεισμός είναι αρνητικός κατά 62 εκατ. ευρώ. Κατά τα άλλα, η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα έγινε στο δεύτερο εξάμηνο του έτους (14, Μαΐου) και δεδομένου ότι η κρουαζιέρα σταμάτησε ολοκληρωτικά το 2020η σύγκριση γίνεται μοιραία με το 2019. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στο εννεάμηνο του 2021 είναι μειωμένος κατά 43,2% έναντι του εννεαμήνου 2019 (272 έναντι 479 το 2019). Μείωση 75,6% καταγράφεται στους επιβάτες έναντι του 2019 (205.760 επιβάτες έναντι 844.673 το 2019). Στην ακτοπλοΐα στο εννεάμηνο καταγράφεται αύξηση 8% στην επιβατική κίνηση (από 8,7 εκατ. σε 9,4εκατ.) και 7,5% στην διέλευση οχημάτων (από 1,8 εκατ. σε 1,9 εκατ.) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020.
Στην περίοδο του εννεαμήνου του 2021, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται αύξηση 16,6% στη συνολική διακίνηση (από399.285 TEU σε 465.584 TEU). Η εν λόγω αύξηση προέρχεται από αυξημένη διακίνηση στο εγχώριο φορτίο 29,2% (από 69.091 σε 89.246TEU) όσο και από αύξηση του φορτίου μεταφόρτωσης κατά 14% (από 330.194TEU σε 376.338TEU). Στην ίδια εννεάμηνη περίοδο στο Car Terminal καταγράφηκε αύξηση κατά 48,8% (από 210.930σε 313.809) στο σύνολο του φορτίου καθώς τόσο το εγχώριο (22,9%) όσο και το φορτίο μεταφόρτωσης αυξήθηκαν (59,8%).