Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
+4,16%
0.476
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,60%
11.7
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+1,76%
9.26
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+2,53%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,98%
7.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.61
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,16%
1.31
ΕΤΕ
+0,43%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.229
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.78
ΙΑΤΡ
-0,86%
1.725
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+5,78%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-3,32%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-1,21%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.196
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,07%
3.69
ΜΙΝ
+2,54%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
23.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,90%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,27%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,81%
0.281
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,94%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,85%
11.8
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,73%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,65%
4.315
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+5,91%
2.06
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,16%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,10%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Νέο ΕΣΠΑ: Ψηφιακή η διαχείριση των πόρων ύψους 26,3 δισ.

Πλήρως ψηφιοποιημένη θα είναι η εφαρμογή και διαχείριση του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 που αναμένεται να υλοποιηθεί από τις αρχές του επόμενου έτους και μέχρι το 2030. Όλες οι διαδικασίες θα διεκπεραιώνονται μέσω πληροφοριακών συστημάτων που θα διαλειτουργούν μεταξύ τους, προάγοντας τη διαφάνεια, την ταχύτητα και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των κονδυλίων ύψους 26,3 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της εθνικής χρηματοδότησης). 

Παράλληλα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που έρχεται, δημιουργείται νέος και διακριτός μηχανισμός ελέγχου, αντιμετώπισης φαινομένων απάτης και υποδοχής καταγγελιών. Επίσης, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, οι νέοι κανόνες θα καταστήσουν την υλοποίηση των έργων της νέας προγραμματικής περιόδου λιγότερο γραφειοκρατική και ταχύτερη.

Ειδικότερα, εντός των επομένων ημερών αναμένεται να αναρτηθεί στο opengov.gr το σχέδιο νόμου για το νέο ΕΣΠΑ. Η δημόσια διαβούλευση που θα διεξαχθεί εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρις τις πρώτες ημέρες του 2022, έτσι ώστε το σχέδιο νόμου να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή ακόμη και μέσα στον Ιανουάριο  ή το αργότερο το Φεβρουάριο. 

Η Κομισιόν εκτιμάται ότι θα εγκρίνει τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 μέχρι το τέλος Μαρτίου αλλά η χώρα μας θέλει να είναι καθόλα έτοιμη όταν ξεκινήσει η υλοποίησή του. Έτσι το αργότερο μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, το σχέδιο νόμου θα πρέπει να έχει ψηφιστεί και να ξεκινήσει η δημιουργία των νέων μηχανισμών εφαρμογής και υλοποίησης του ΕΣΠΑ.

Το σχέδιο νόμου για το νέο ΕΣΠΑ φέρει τον τίτλο «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027» και θα κατατεθεί από τον αρμόδιο υφυπουργό Γιάννη Τσακίρη. Το σχέδιο νόμου θα ρυθμίζει θέματα που αφορούν στη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, σύμφωνα με κανόνες του ενωσιακού κανονιστικού πλαισίου για τα επιμέρους διαρθρωτικά ταμεία στήριξης.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, το σχέδιο νόμου έρχεται να αντιμετωπίσει επιμέρους δυσλειτουργίες που εντοπίστηκαν κατά τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους, να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που εισάγουν οι νέοι Κανονισμοί της ΕΕ, με απώτερη επιδίωξη:

  •  την αποτελεσματικότερη διάχυση των κοινοτικών πόρων, 
  • την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων στις διαδικασίες παραγωγής έργων, 
  • την έγκαιρη ωρίμανση των έργων, 
  • τη μείωση της γραφειοκρατίας, αλλά και 
  • την εφαρμογή μιας συνεκτικής πολιτικής υποστήριξης ειδικών ομάδων δικαιούχων, δήμων ή μεγάλων δικαιούχων, σε συγκεκριμένους τομείς υλοποίησης δράσεων.

Στην κατεύθυνση αυτή περιλαμβάνονται οι εθνικές ρυθμίσεις για τη λειτουργία ενός περισσότερο αποτελεσματικού συστήματος αντιμετώπισης και εξυγίανσης περιστατικών απάτης. Συγχρόνως προβλέπεται η συγκρότηση ενός διακριτού μηχανισμού υποδοχής καταγγελιών αναφορικά με παράνομες δράσεις/επεμβάσεις στο πλαίσιο της λειτουργίας των Ταμείων.

Η αποτελεσματική εφαρμογή των διαδικασιών συναρτάται με την επιτυχή συνεργασία των δομών ΕΣΠΑ, η οποία διασφαλίζεται μέσω της δημιουργίας ειδικών Θεματικών Δικτύων συντονισμού και επικοινωνίας. Τέλος, περιλαμβάνονται διατάξεις οι οποίες διευκολύνουν την ολοκλήρωση των δράσεων της προηγούμενης Προγραμματικής Περιόδου και την ομαλή μετάβαση από την τρέχουσα στη νέα Προγραμματική Περίοδο, με την επιτυχημένη λειτουργία όλων των αναδιαρθρωμένων και μη, υφιστάμενων και νέων δομών ΕΣΠΑ.

Πάντως όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, το σχέδιο νόμου διατηρεί σε σημαντικό βαθμό τις διατάξεις εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για το ΕΣΠΑ 2014-2020 (ν. 4314/2014) ο οποίος ψηφίστηκε τον Νοέμβριο του 2014 και ο οποίος έτυχε ευρείας αποδοχής. Ελάχιστες παρεμβάσεις/ τροποποιήσεις έγιναν επί του νόμου κατά το διάστημα 2015-2021. Οι πιο σημαντικές διαφοροποιήσεις και βελτιώσεις με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το ΕΣΠΑ 2014-2020 αφορούν:

  • στη Θέσπιση Συμβούλιου Παρακολούθησης και Συντονισμού ΕΣΠA με αποστολή το συντονισμό των Ταμείων και των συνεργειών και της συμπληρωματικότητάς τους. Αποτελείται από τους προέδρους των επιτροπών παρακολούθησης των Προγραμμάτων, Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς αρμόδιων Υπουργείων, εκπροσώπους της Εθνικής Αρχής Συντονισμού, της Λογιστικής Αρχής, των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων, της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ, της ΜΟΔ Α.Ε., και αντιπροσωπευτικών μη κυβερνητικών οργανώσεων.
  • στη δημιουργία νέας Ειδικής Υπηρεσίας Τεχνικής Βοήθειας και Υποστήριξης Δικαιούχων για τη διαχείριση δράσεων τεχνικής υποστήριξης (capacity building). Δέσμευση ποσού για τη χρηματοδότηση δράσεων υποστήριξης
  • στην αναδιάρθρωση της Εθνικής Αρχής Συντονισμού με τη συγχώνευση υπηρεσιών, τη δημιουργία νέων υπηρεσιών με στόχο την ενδυνάμωση του συντονισμού (ενισχυμένη υποστήριξη των Περιφερειών, των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων, ενισχυμένη υποστήριξη των δικαιούχων)
  • στη διατήρηση των επιτελικών δομών στα Υπουργεία που υλοποιούν συγχρηματοδοτούμενα έργα, με μία δομή ανά Υπουργείο
  • στην εξειδίκευση του προγράμματος με την απλοποίηση της διαδικασίας, καθώς δεν απαιτείται έγκριση από την Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος, ενώ δίνεται έμφαση στον προγραμματισμό των προσκλήσεων
  • στις πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες και την αξιοποίηση της διαλειτουργικότητας στα πληροφοριακά συστήματα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα «ΟΠΣ», Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσίων Επενδύσεων «ΟΠΣ-ΠΔΕ» ή «e-pde», Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων «ΟΠΣΚΕ», Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας «ΠΣΣΚΕΗΣ»
  • στις πληρωμές στους δικαιούχους όπου δεν υπόκειται σε αφαίρεση, ή παρακράτηση λόγω οφειλών προς το Δημόσιο και προς ασφαλιστικούς οργανισμούς ή κατάσχεση στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων. Επίσης, οι πληρωμές στους δικαιούχους καταβάλλονται μόνο με την υποχρεωτική προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας (εκτός για πράξεις < 10.000 ευρώ) χωρίς όμως τον όρο της παρακράτησης,
  • στη δυνατότητα διενέργειας επιτόπιων επαληθεύσεων από  εξωτερικούς φορείς και πολλά άλλα.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!