THEPOWERGAME
Σφήνα στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες παράδοσης προϊόντων από το σούπερ μάρκετ, όπως είναι η Wolt και η Delivery Hero (efood), μπαίνει από τις αρχές της χρονιάς η Amazon. Ο πολυεθνικός κολοσσός του Τζέφ Μπέζος, που εκτός από το διαδίκτυο έχει παρουσία και στο λιανεμπόριο τροφίμων με φυσικό δίκτυο τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα σχέδια της Amazon
Από το επόμενο έτος, η Amazon σχεδιάζει να παραδίδει είδη παντοπωλείου για λογαριασμό άλλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, τόσο στην ηπειρωτική Ευρώπη όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Με αυτόν τον τρόπο, ο λιανοπωλητής εισέρχεται στον τομέα των ταχυμεταφορών και της άμεσης παράδοσης.
Οι Βρετανοί καταναλωτές με συνδρομή Prime είχαν τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν την ίδια μέρα τα προϊόντα σούπερ μάρκετ που παραγγέλνουν ηλεκτρονικά από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Morrisons και Co-op από ταχυμεταφορείς από το Amazon Flex – μια πλατφόρμα μαζικής αποστολής εμπνευσμένη από την Uber – για αρκετό καιρό. Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου σχεδιάζει τώρα να επεκτείνει αυτήν την υπηρεσία παράδοσης, γνωστή εσωτερικά ως Amazon Fresh Marketplace, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ το επόμενο έτος, σύμφωνα με την ηλεκτρονική πλατφόρμα ειδήσεων The Information.
Τα οφέλη του Amazon Prime
Η Amazon δεν θέλει να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδιά της, αλλά η εταιρεία έδωσε μια γενική απάντηση στο Engadget: «Η εστίασή μας είναι να παρέχουμε στους πελάτες της Amazon την καλύτερη δυνατή εμπειρία όσον αφορά την παράδοση ειδών παντοπωλείου είτε αυτή είναι από το Amazon Fresh, Whole Foods Market, ή ένα από τα τοπικά καταστήματα όπως το Bartell’s στο Σιάτλ, το Morrison’s στο Λονδίνο ή το Monoprix στο Παρίσι», είπε ένας εκπρόσωπος.
«Οι συνεργασίες με άλλα καταστήματα επιτρέπουν σε περισσότερους πελάτες να ψωνίζουν στο διαδίκτυο και αυτό μας επιτρέπει να παρέχουμε στα μέλη του Amazon Prime περισσότερες επιλογές, αξία και ευκολία, ενώ οι συνεργάτες μας επωφελούνται από την αυξημένη προβολή για την επιλογή και τις υπηρεσίες τους».
Με τη νέα πλατφόρμα ειδών παντοπωλείου, η Amazon θα ανταγωνίζεται μετωπικά τις εταιρείες ταχείας παράδοσης όπως οι Gorillas και Flink ή με την υπηρεσία Instacart.