THEPOWERGAME
Εν μέσω πανδημικής κρίσης, οι ελληνικές επιχειρήσεις προσπαθούν -ίσως πιο επίμονα από ποτέ τα τελευταία χρόνια- να κάνουν ένα άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά. Σε αυτό τον αγώνα δρόμου, η ταχύτητα σύνδεσης όχι απλά μετράει, αλλά μπορεί να εξελιχθεί σε διαβατήριο επιβίωσης.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) είναι ενδεικτικά για το κατά πόσο η ταχύτητα σύνδεσης των εταιρειών στην Ελλάδα είναι σύμμαχος σε αυτή την υπερ-προσπάθεια. Σήμερα, σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις στη χώρα (το 36,3%) έχουν πρόσβαση σε ταχύτητες download τουλάχιστον 30 Mbps, αλλά κάτω από 100 Mbps.
Την ίδια στιγμή, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό ελληνικών εταιρειών που κάνουν business με μέγιστες ταχύτητες download, που δεν ξεπερνούν τα 30 Mbps. Πρόκειται για επιχειρήσεις που αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 1/3 (33,7%) του συνόλου των εταιρειών στην Ελλάδα. Με υψηλές ταχύτητες, δηλαδή τουλάχιστον 100 Mbps, αλλά κάτω από 500Mbps, εκτελεί τις καθημερινές επιχειρηματικές του δραστηριότητες περίπου το ¼ των ελληνικών εταιρειών (25,4%).
Τα ποσοστά των επιχειρήσεων, που συνδέονται στο Διαδίκτυο με υπερ-υψηλές ταχύτητες είναι πραγματικά χαμηλά. Μόλις το 2,7% των εταιρειών στη χώρα έχει πρόσβαση σε ταχύτητες τουλάχιστον 500 Mbps, αλλά κάτω από 1 Gbit/s, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό, 1,9%, απολαμβάνει συνδέσεις τουλάχιστον 1 Gbit/s.
Online πωλήσεις
Η ταχύτητα σύνδεσης στο Internet αποτελεί ένα κρίσιμο δείκτη πάνω στον οποίο πολλές ελληνικές εταιρείες στήνουν ένα ολόκληρο επιχειρηματικό μοντέλο, που συνδέεται με το e-commerce. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Ετήσιας Έρευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Ηλεκτρονικού Εμπορίου στις επιχειρήσεις για το 2021 της ΕΛΣΤΑΤ, το μερίδιο των ελληνικών εταιρειών που κάνει online σαφώς και ενισχύθηκε την περίοδο της πανδημίας, ωστόσο, παραμένει χαμηλό.
Το διάστημα 1η Ιανουαρίου 2021- 15η Σεπτεμβρίου 2021, σε σύνολο 41.962 επιχειρήσεων με προσωπικό τουλάχιστον 10 άτομα και συνολικό κύκλο εργασιών 266,7 δισ. ευρώ, οι 9.094 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI. Πρόκειται για ποσοστό 21,7% του συνόλου, το οποίο είδε έναν κύκλος εργασιών 26 δισ. ευρώ, ήτοι το 9,8% του συνολικού του, να προέρχεται από το ψηφιακό κανάλι.
Το 2020, σε σύνολο 37.460 επιχειρήσεων, με συνολικό κύκλο εργασιών 243,2 δισ. ευρώ, οι 6.804 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI. Ποσοστιαία οι εταιρείες αυτές αποτελούν το 18,2% του συνόλου, ενώ ο κύκλος εργασιών που προήλθε από το online κανάλι ανήλθε σε 10,5 δισ. ευρώ, ποσοστό 4,3% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Πάντως, το ποσοστό των εταιρειών, που έχουν πρόσβαση στο Internet, είναι πλέον σχεδόν καθολικό στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας το 2021, από το σύνολο των 41.962 επιχειρήσεων με προσωπικό τουλάχιστον 10 άτομα το 98,9% είχε πρόσβαση στο Διαδίκτυο για επαγγελματικούς σκοπούς. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ήταν 96% (σσ η πρόσβαση στο Internet αφορά σταθερή και κινητή σύνδεση).