THEPOWERGAME
Αυστηρή προειδοποίηση δόθηκε από τη βρετανική αρχή εποπτείας της διαφημιστικής αγοράς (Advertising Standards Authority, ASA) σε επτά εταιρείες διότι, όπως τόνισε, δημιουργούν «γενικευμένα» προβλήματα με παραπλανητικές και ανεύθυνες προωθητικές ενέργειες για τα κρυπτονομίσματα ή τα crypto tokens.
Μια από αυτές είναι η αλυσίδα εστιατορίων Papa John’s. Η ASA την επέπληξε διότι προσέφερε κουπόνι δέκα στερλινών σε κρυπτονομίσματα, υποβαθμίζοντας τους κινδύνους μιας τέτοιας επένδυσης. Στη λίστα των εταιρειών περιλαμβάνεται, επίσης, η Coinbase και eToro, σύμφωνα με τους Financial Times.
We’ve partnered with @LunoGlobal to offer FREE Bitcoin worth £10 for every pizza bought via our ‘£15 off when you spend £30’. Order your favourite pizza to also be in for a chance of winning one Bitcoin worth £40,000* or a years’ supply of pizza! 😍🙌🏼🍕 #Bitcoin #Pizza pic.twitter.com/unb9iJILcy
— Papa John’s UK (@PapaJohnsUK) May 14, 2021
Η ASA δεν σκοπεύει να σταματήσει σε μια απλή προειδοποίηση και τόνισε πως το παραπλανητικό μάρκετινγκ σε κρυπτονομίσματα επαρκεί για να ενεργοποιήσει τον «κόκκινο συναγερμό» για τερματιστούν αυτές οι πρακτικές. «Όταν αναφερόμαστε σε κόκκινο συναγερμό το εννοούμε» δήλωσε ο Μάιλς Λόκγουντ, υπεύθυνος ερευνών της ASA, στη βρετανική εφημερίδα. Υπογράμμισε πως αναμένει οι περισσότερες εταιρείες να συμμορφωθούν με τις συστάσεις της αρχής. Όσες, όμως, δεν συμμορφωθούν τότε θα αναγκαστούν να απολογηθούν στην Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να ακολουθήσει προσφυγή στις δικαστικές αρχές.
Η ASA τόνισε πως έστειλε αυστηρές προειδοποιήσεις σε εταιρείες που αποτελούν ξεκάθαρα παραδείγματα μιας παραπλανητικής εκστρατείας υπέρ των κρυπτονομισμάτων. Από την πλευρά τους, αρκετές εταιρείες απέδωσαν τα λάθη τους σε τρίτους που, όπως ισχυρίστηκαν, δεν συμπεριέλαβαν στις προωθητικές ενέργειες ή διαφημίσεις την απαραίτητη ενημέρωση για τους κινδύνους των επενδύσεων.
Κάποιες εταιρείες υποστήριξαν πως οι αναφορές στην «απλότητα» γίνονταν για τις υπηρεσίες τους και όχι τις επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα. Η Coinbase διευκρίνισε, παραδείγματος χάριν, πως η φράση «απλό και εύκολο» δεν αφορά τα κρυπτονομίσματα αλλά τη συγκεκριμένη εφαρμογή. Όπως αναφέρεται στη βρετανική εφημερίδα, η ASA τόνισε πως οι διαφημίσεις οφείλουν να ενημερώνουν πως τα κρυπτονομίσματα δεν είναι ρυθμισμένα στη Μεγάλη Βρετανία.