THEPOWERGAME
Την επόμενη εβδομάδα εγκρίνεται από την Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, στην οποία προεδρεύει ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, το φιλόδοξο σχέδιο μετεγκατάστασης των περίπου 500 μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα.
Στη Μονάδα Ωρίμανσης Έργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ θα ανατεθεί η αξιοποίηση ακινήτου περίπου 600 στρεμμάτων που διαθέτει ο δήμος Φυλής πλησίον της Αττικής Οδού για τη δημιουργία σύγχρονου κέντρου logistics, ενός οργανωμένου υποδοχέα των μεταφορικών επιχειρήσεων. Έτσι θα δοθεί τέλος στο σημερινό χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα όπου εκατοντάδες επιχειρήσεις λειτουργούν εδώ και χρόνια με διετείς παρατάσεις της άδειας με υπουργικές αποφάσεις, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και χωρίς να μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους.
Η Μονάδα Ωρίμανσης Έργων, επικεφαλής της οποίας είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Παν. Σταμπουλίδης, θα αναλάβει την ωρίμανση του ακινήτου καθώς θα απαιτηθούν ρυθμίσεις που συνδέονται με τη χωροθέτηση των δραστηριοτήτων, κ.α. Το κέντρο logistics θα αναπτυχθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ενώ παράλληλα θα δοθούν κίνητρα στους μεταφορείς μέσω ενός «κουπονιού». Έτσι θα απελευθερωθεί μια πολύ μεγάλη έκταση στον Ελαιώνα η οποία μπορεί να ενταχθεί στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής (κατασκευή γηπέδου του Παναθηναϊκού, νέος σταθμός ΚΤΕΛ, κ.λπ.).
Στην κυβέρνηση και στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν πως αυτή τη φορά μπορεί να υπάρξει οργανωμένος σχεδιασμός και να μην επαναληφθούν λάθη του παρελθόντος. Τότε, ορισμένοι μεταφορείς είχαν μετακομίσει στο Θριάσιο αλλά οι πελάτες προτιμούσαν αυτούς που παρέμειναν στον Ελαιώνα! Έτσι αρκετοί οδηγήθηκαν στο χείλος της κατάρρευσης και ξαναδημιούργησαν παραρτήματα στο Ελαιώνα… Τους τελευταίους μήνες είχαν υπάρξει πρωτοβουλίες και από πλευράς μεταφορέων ώστε να καταγραφεί η μεταφορική δραστηριότητα στην περιοχή.
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών υποστήριζαν πως σχεδόν το 100% του μεταφορικού έργου στην Αττική εκτελείται σήμερα από επιχειρήσεις που λειτουργούν με διετείς παρατάσεις της άδειας και δεν μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους αφού ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθούν χωρίς άδειες. Εκτιμάται πως μόνο δύο στους δέκα έχουν νόμιμες άδειες ενώ οι υπόλοιποι οκτώ στους δέκα λειτουργούν σε παραπήγματα και μέσω διετών παρατάσεων των αδειών με υπουργική απόφαση. Το σημερινή καθεστώς οδηγεί σε σημαντική κυκλοφοριακή επιβάρυνση την περιοχή, τη δράση επιτήδειων αλλά και σε διαμάχες με τους τοπικούς δήμους. Οι τελευταίοι προσπαθούν να διώξουν τους μεταφορείς μέσω υψηλών δημοτικών τελών, προστίμων, κ.α.
Πριν από λίγους μήνες, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα Θανάσης Ζηλιασκόπουλος είχε δηλώσει σε συνέδριο του Economist, πως έχει κατατεθεί στην κυβέρνηση πρόταση που θα βάλει τέλος στο σημερινό καθεστώς του Ελαιώνα.
Στο PPF και το στρατόπεδο Γκόνου
Στην ίδια συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας αναμένεται να εγκριθεί η ανάθεση στο PPF και του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στην Θεσσαλονίκη, έκτασης 670 στρεμμάτων, το οποίο προορίζονταν για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου. Μάλιστα η ΓΑΙΑΟΣΕ, στην οποία ανήκει το ακίνητο, είχε προχωρήσει και σε διαγωνισμό που κατέληξε άκαρπος.