Γ.Δ.
1491.33 +0,07%
ACAG
+0,17%
5.95
BOCHGR
-0,42%
4.74
CENER
-1,41%
9.77
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
EVR
+0,34%
1.48
NOVAL
+0,64%
2.355
OPTIMA
+0,16%
12.72
TITC
+2,87%
41.25
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+4,87%
1.766
ΑΒΕ
+0,87%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.735
ΑΚΡΙΤ
+7,50%
0.86
ΑΛΜΥ
-0,47%
4.25
ΑΛΦΑ
0,00%
1.699
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,39%
10.2
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,26%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,82%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
+0,35%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-0,95%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,46%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,69%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,43%
18.38
ΔΑΑ
-0,81%
8.094
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,65%
12.34
ΔΟΜΙΚ
+1,01%
2.99
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
-0,75%
1.975
ΕΕΕ
-0,43%
32.36
ΕΚΤΕΡ
-0,99%
1.804
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
+0,68%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,23%
2.21
ΕΛΠΕ
-0,13%
7.69
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,74%
1.878
ΕΛΧΑ
-0,93%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,61%
1.22
ΕΤΕ
0,00%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+0,89%
3.42
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.93
ΕΥΡΩΒ
+1,36%
2.317
ΕΧΑΕ
0,00%
4.7
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.585
ΙΚΤΙΝ
+0,14%
0.3585
ΙΛΥΔΑ
-0,81%
1.83
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
-26,24%
0.0149
ΙΝΛΙΦ
-1,30%
4.54
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.084
ΙΝΤΕΚ
+1,00%
6.07
ΙΝΤΕΤ
-1,22%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.095
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-1,12%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.463
ΚΟΥΑΛ
-0,71%
1.408
ΚΟΥΕΣ
-1,31%
6.02
ΚΡΙ
-0,63%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-0,98%
1.01
ΛΑΒΙ
+0,64%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-1,24%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,93%
1.08
ΛΕΒΚ
+0,72%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+1,75%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,34%
2.92
ΜΙΝ
-6,54%
0.5
ΜΟΗ
-0,85%
20.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.63
ΜΟΤΟ
-0,89%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,55%
25.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+1,40%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,24%
33.06
ΝΑΚΑΣ
+3,36%
3.08
ΝΑΥΠ
0,00%
0.804
ΞΥΛΚ
+0,67%
0.3
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,74%
27.2
ΟΛΠ
-1,84%
29.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
+1,03%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
-1,02%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-1,26%
10.96
ΠΑΙΡ
+2,75%
1.12
ΠΑΠ
-0,78%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,24%
4.111
ΠΕΡΦ
-1,05%
5.68
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,36%
4.13
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-8,89%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,78%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,75%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+1,76%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,83%
0.363
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.595
ΣΠΕΙΣ
-2,00%
5.88
ΣΠΙ
+1,29%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+3,18%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,64%
1.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,73%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,96%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,25%
3.95
ΧΑΙΔΕ
+6,19%
0.6

ΕΕ: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση και στους κινητήρες υδρογόνου

Τα όπλα της αυτοκινητοβιομηχανίας για να συμβάλει στην προστασίας του κλίματος  και να μειώσει τους ρύπους και τις εκπομπές CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι η ηλεκτροκίνηση αλλά και η  χρήση κινητήρων υδρογόνου.

Συστηματικές μελέτες δείχνουν ότι οι μεταφορές παράγουν περίπου το 25-30% της ετήσιας αναλογίας των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ηλεκτροκίνηση στοχεύει στη σημαντική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον τομέα της αυτοκίνησης.

Οι στρατηγικές για τη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με τον τομέα των μεταφορών αφορούν τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε και την ενέργεια που χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια της μετακίνησής μας. Στην πράξη, οι εκπομπές ρύπων που παράγονται κατά τη διάρκεια της χρήσης ενός αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερες από αυτές της παραγωγής. Η μεταφορά πετρελαίου, η ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από μη φιλικούς προς το περιβάλλον σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, όπως για παράδειγμα από την καύση άνθρακα και τα ανταλλακτικά που προέρχονται από μη ανακυκλωμένα υλικά, ανεβάζουν το συνολικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων.

Η ποσότητα CO2 που παράγεται από ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ωστόσο, τα επιβατικά αυτοκίνητα παράγουν το περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα. Η κυκλοφορία όλων των μέσων οδικών μεταφορών αντιπροσωπεύουν το 72% των συνολικών εκπομπών, ενώ τα επιβατικά αυτοκίνητα ευθύνονται για το 60,7% αυτού του ποσοστού, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Τα ελαφριά φορτηγά ευθύνονται για το 11,9% των ρύπων, το 26,2% προέρχονται από τα βαρέα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία και το 1,2% από τις μοτοσικλέτες. Στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2050 ως προς τα επίπεδα που ίσχυαν το 1990. Για το υπόλοιπο 28% της συνολικής ρύπανσης που προέρχεται από τις μεταφορές, υπεύθυνες είναι οι αερομεταφορές (13,4%), τα πλοία (13,6%), ο σιδηρόδρομος (0,5%) και άλλες μορφές μεταφοράς (0,5%).

Οι εκπομπές άνθρακα που προέρχονται από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά συνεισφέρουν σε τεράστιο βαθμό στις συνολικές εκπομπές CO2. Φυσική συνέπεια είναι η ευρωπαϊκή στρατηγική να στρέφεται προς την κινητικότητα με βασικό παρανομαστή την εκπομπή χαμηλών εκπομπών.

Στην Ευρώπη, οι οδηγοί μετακινούνται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μόνοι τους. Σε αυτή τη χρήση του αυτοκινήτου έπαιξε σημαντικό ρόλο και η πανδημία. Η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να αλλάξει την όλη κατάσταση, αλλά αυτό δεν θα οδηγήσει σε πλήρη εξάλειψη των εκπομπών CO2. Η εφαρμογή εναλλακτικών πηγών ενέργειας είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν η ενεργειακή ζήτηση που σχετίζεται με την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) υπερβαίνει την παραγωγική ικανότητα των πράσινων πηγών ενέργειας, δεν θα μπορέσουμε να μειώσουμε το αποτύπωμα άνθρακα σε σημαντικό βαθμό. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι επίσης προετοιμασμένη για ένα τέτοιο σενάριο, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτροδότηση και άλλων τομέων των μεταφορών.

Η βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η εστίαση στην ενέργεια από υδρογόνο, βιοκαύσιμα και άλλες εναλλακτικές πηγές προσφέρει μια ευκαιρία μείωσης των εκπομπών CO2. Πολλά εξαρτώνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τις επενδύσεις τους στην ηλεκτροκίνηση και τη βελτίωση του τρόπου παραγωγής. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να επενδύσουν σε λύσεις που συνδυάζουν την καινοτομία και τη βιωσιμότητα και προσφέρουν ελπίδα για επιτάχυνση της ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!