THEPOWERGAME
Ανοδική πορεία κατέγραψε το 2020, η εταιρεία Σαπλάι Γιουνίκ Α.Ε. που διαχειρίζεται το σήμα των Coffee Island, τάση που σύμφωνα με όσα ανέφερε στο powergame.gr o Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, συνεχίζεται και το 2021.
Συγκεκριμένα, το 2020 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 35,5 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 8,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση ενώ το οικονομικό αποτύπωμα των 445 καταστημάτων (σήμερα ξεπερνούν τα 485) υπολογίζεται από την εταιρεία σε 122 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά τα κέρδη μετά από φόρους αυτά διαμορφώθηκαν σε 3,2 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 2,15 εκατ. ευρώ το 2019. Για την τρέχουσα χρήση, ο κ. Κωνσταντινόπουλος εκτιμά ότι ο κύκλος εργασιών θα εμφανίσει μία άνοδο της τάξης του 6%. «Το 2021 είχε ξεκινήσει ιδιαίτερα θετικά όμως από τα μέσα καλοκαιριού οι ρυθμοί άρχισαν να πέφτουν. Η κατάσταση δεν επανήλθε στον βαθμό που θα ανέμενε η αγορά το φθινόπωρο ενώ η τελευταία έξαρση της πανδημίας και τα περιοριστικά μέτρα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα επιδείνωσαν την κατάσταση» εξηγεί.
Ο κλάδος της εστίασης και περισσότερο αυτός του καφέ έχει δεχθεί σημαντικές αυξήσεις στα κόστη το τελευταίο διάστημα. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, η παγκόσμια τιμή του καφέ δεν είναι το σημαντικότερα αυξημένο κόστος στην αλυσίδα όσο αυτά των πρώτων υλών και το ενεργειακό. Παράλληλα σημαντικό πρόβλημα για τον χώρο χαρακτηρίζει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στον καφέ και τον υψηλό ΦΠΑ.
«Όλες οι αυξήσεις που μας επιβαρύνουν, όπως κόστη πρώτης ύλης και μεταφορικά, θα εκμηδενίζονταν εάν σταματούσε να υπάρχει ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ένας φόρος που δεν υπάρχει σε άλλη χώρα. Παράλληλα οι όποιες αυξήσεις κάνουμε για να ανταπεξέλθουμε στις σημερινές δυσκολίες δεν είναι αποκλειστικά προς όφελος των καταστημάτων μας και του δικτύου. Σε μία αύξηση 10 λεπτών, το ¼ σχεδόν θα πάει στο κράτος λόγω του υψηλού ΦΠΑ (24%)» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Αισιοδοξία για τις πρώτες ύλες
Η Coffee Island δεν έχει προχωρήσει σε σημαντικές αυξήσεις (σ.σ. μέχρι σήμερα είναι της τάξης των 10 ή 20 λεπτών σε ορισμένα ροφήματα) καθώς πραγματοποιεί απευθείας συναλλαγές με παραγωγούς σε διάφορες χώρες της Λατινικής Αμερικής ενώ έχει καθετοποιήσει πλήρως την παραγωγή της στις εγκαταστάσεις της στην Πάτρα. Αν και στην χρηματιστηριακή αγορά η τιμή του καφέ έχει διπλασιαστεί τα πρώτα μηνύματα από την συγκομιδή της νέας σοδιάς δείχνουν να είναι θετικά σύμφωνα με τον CEO της Coffee Island.
«Με τους παραγωγούς που συνεργαζόμαστε για πάνω από πέντε – έξι χρόνια, έχουμε κάτι παραπάνω από εμπορικές σχέσεις. Έχουμε στενές και φιλικές σχέσεις. Σχέσεις αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης. Και οι δύο πλευρές έχουμε περάσει από πολύ αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και η μία πλευρά στηρίζει την άλλη. Μας είχαν στηρίξει στα capital controls, τους στηρίξαμε εμείς όταν συνέβησαν κάποια πραξικοποιήματα στις χώρες τους, οπότε οι σχέσεις μας έχουν δοκιμαστεί και αποδειχθεί ότι είναι σταθερές. Το ύψος των αυξήσεων δεν το γνωρίζουμε ακόμη, θα έχουμε μία πιο σαφή εικόνα στα μέσα Ιανουαρίου οπότε και αναμένεται η κορύφωση της συγκομηδής» σημειώνει ο κ. Κωνσταντινόπουλος.
Σε ό,τι αφορά στη διεθνή επέκταση η διοίκηση έχει βάλει προς το παρόν στον πάγο τα σχέδια για επέκταση στην Κίνα. Στην τεράστια ασιατική αγορά είχε επεκταθεί τον Ιούλιο του 2019 με την παραχώρηση master franchise και την λειτουργία του πρώτου καταστήματος. Στα σκαριά ήταν η δημιουργία ενός δεύτερου σημείου όμως η έναρξη της πανδημίας αλλά και τα προβλήματα τροφοδοσίας που ακολούθησαν οδήγησαν στην από κοινού απόφαση να παγώσουν όλες οι διαδικασίες καθώς και το κλείσιμο του πρώτου καταστήματος. «Ο συνεργάτης που έχουμε στην Κίνα είναι ιδιαίτερα φιλόδοξος και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν θα επανεκκινήσουμε στην τοπική αγορά» ανέφερε στο powergame.gr o CEO της Coffee Island.
Αντίθετα, η εταιρεία μέσα στο επόμενο 15μέρο θα αποκτήσει παρουσία σε δύο νέες αγορές. Η πρώτη θα είναι η Ρουμανία και συγκεκριμένα στο Βουκουρέστι όπου θα ανοίξει κατάστημα σε κτιριακό συγκρότημα γραφείων. Υπενθυμίζεται ότι στην ρουμανική αγορά είχε παρουσία και στο παρελθόν μέσω ενός καταστήματος που είχε ανοίξει στην Τιμισοάρα το 2012 το οποίο όμως δεν κατάφερε να εδραιωθεί. Παράλληλα για το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου έχουν μετατεθεί τα εγκαίνια του πρώτου Coffee Island στο Κάιρο. Το κατάστημα θα ανοίξει στο νεότευκτο εμπορικό κέντρο Plaza Espana στην περιοχή Sheikh Zayed City.