THEPOWERGAME
Πωλήσεις ύψους 316,5 εκατ. ευρώ παρουσίασε ο Όμιλος FOURLIS το εννεάμηνο του 2021 έναντι 279,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2020, αυξημένες κατά 13,3%. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασαν τα 60,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με 39,0 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2020, αυξημένες κατά 54,4%.
Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA(OPR), το εννεάμηνο του 2021 ανήλθαν σε 26,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2020, αυξημένα κατά 53,9%. Τα κέρδη προ φόρων, το εννεάμηνο του 2021 ανήλθαν σε 7,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών προ φόρων 3,0 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2020. Τα κέρδη μετά από φόρους ήταν 8,0 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου FOURLIS κατά την 30/09/2021 ήταν 100,9 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 113,9 εκατ. ευρώ κατά την 30/09/2020 και 105,4 εκατ. ευρώ κατά την 31/12/2020. Από αυτά, 94,6 εκατ. ευρώ αφορούν τις εμπορικές δραστηριότητες του Ομίλου και 6,3 εκατ. ευρώ αφορούν τον κλάδο επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία.
Η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 193,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021, αυξημένες κατά 6,7% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020 (181,7 εκατ. ευρώ).
Oι πωλήσεις στην Ελλάδα διατηρήθηκαν σταθερές, ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,3% συγκρινόμενες με το εννεάμηνο του 2020.
Το EBITDA(OPR) ανήλθε σε 17,2 εκατ. ευρώ έναντι 15,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2020. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 7,2 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο του πλάνου ανοίγματος καταστημάτων ΙΚΕΑ νέας γενιάς, μετά τη Βάρνα Βουλγαρίας, τον Πειραιά και πιο πρόσφατα το «Mall of Sofia» στη Σόφια Βουλγαρίας, ένα ακόμη κατάστημα θα ανοίξει τις πόρτες του στο «the Mall Athens» στο Μαρούσι Αττικής το Δεκέμβριο του 2021.
Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 10 καταστήματα ΙΚΕΑ, έξι από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και τρία στη Βουλγαρία. Επίσης λειτουργούν 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ. Έξι από αυτά στην Ελλάδα, δύο στη Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο. Επίσης, σχεδιάζονται και υλοποιούνται τρία νέα μεσαίου μεγέθους καταστήματα περίπου 10.000 τ.μ. έκαστο για την Αθήνα και την επαρχία.
Στη λιανική αθλητικών ειδών (INTERSPORT & THE ATHLETE’S FOOT), οι πωλήσεις το εννεάμηνο του 2021 ανήλθαν στα 122,7 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 25,7% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020 (97,7 εκατ. ευρώ). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,2% ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 36,0%, συγκρινόμενες με το εννεάμηνο του 2020.
Το EBITDA(OPR) ανήλθε σε 10,8 εκατ. ευρώ έναντι 2,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2020. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,6 εκατ. ευρώ.
Ο Όμιλος FOURLIS αριθμεί σήμερα 132 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 54 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 12 στην Τουρκία, 10 στη Βουλγαρία και 7 στην Κύπρο. Αντιστοίχως λειτουργούν 14 καταστήματα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και 3 στην Τουρκία.
Το 2022 και το 2023 θα υλοποιηθεί πρόγραμμα αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων. Τον Ιανουάριο αρχίζει τη λειτουργία του το αυτοματοποιημένο κέντρο logistics της Intersport, το οποίο θεωρείται ως το πλέον σύγχρονο στην Ελλάδα. Θα εξυπηρετεί 120 καταστήματα καθώς και το e-commerce της εταιρείας.
Αναφορικά με τα προβλήματα που παρατηρούνται διεθνώς στην εφοδιαστική αλυσίδα, σύμφωνα με την ίδια σνακοίνωση, η μέχρι σήμερα επίδραση τους είναι σχετικά περιορισμένη, 3%-4% επί πωλήσεων, κυρίως λόγω της αποτελεσματικής οργανωτικής δομής logistics της IKEA διεθνώς.
Το κόστος ενέργειας για τη λειτουργία των καταστημάτων και των αποθηκών του Ομίλου, επηρεάζεται από τις μεγάλες αυξήσεις που παρατηρούνται διεθνώς, αποτελεί όμως σχετικά μικρό μέρος του λειτουργικού κόστους του Ομίλου (4,1% των λειτουργικών εξόδων εννεάμηνου 2021).
Προχωράει με γρήγορους ρυθμούς η προετοιμασία για την είσοδο στο Χρηματιστήριο Αθηνών της Trade Estates, θυγατρικής ΑΕΕΑΠ του Ομίλου. Με υπάρχοντα ακίνητα αξίας 190 εκατομμυρίων ευρώ και πρόγραμμα αγορών και ανάπτυξης περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ, η Trade Estates φιλοδοξεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο χώρο της.
Ο Όμιλος ιδρύει Τμήμα New Technologies Business Development με στόχο την αξιοποίηση ευκαιριών στο νέο διαμορφούμενο τοπίο. Το τμήμα στελεχώνεται με Έλληνες διεθνούς εμπειρίας στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών.