Γ.Δ.
1468.01 -0,08%
ACAG
+1,05%
5.77
CENER
+0,73%
9.6
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
-0,33%
9.07
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
-0,49%
12.16
TITC
+2,37%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-2,36%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.465
ΑΔΜΗΕ
+1,35%
2.245
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-0,33%
3.06
ΑΛΦΑ
+0,36%
1.666
ΑΝΔΡΟ
-1,20%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+0,61%
11.62
ΑΣΚΟ
0,00%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-4,81%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.6
ΑΤΤ
+2,88%
9.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,34%
5.95
ΒΙΟΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΙΟΣΚ
+3,57%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,53%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,56%
17.88
ΔΑΑ
+0,28%
8.02
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,86%
11.73
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.62
ΕΕΕ
+0,12%
33.48
ΕΚΤΕΡ
-3,43%
2.11
ΕΛΒΕ
0,00%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.19
ΕΛΛ
-1,08%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
2.03
ΕΛΠΕ
-0,48%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+2,21%
2.31
ΕΛΤΟΝ
+1,13%
1.79
ΕΛΧΑ
+0,98%
1.848
ΕΝΤΕΡ
-0,50%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,54%
1.28
ΕΤΕ
-3,96%
8.096
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,59%
2.05
ΕΧΑΕ
+1,91%
4.795
ΙΑΤΡ
-3,70%
1.69
ΙΚΤΙΝ
+1,11%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
+5,00%
1.89
ΙΝΚΑΤ
-1,00%
4.95
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
1.246
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.92
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+1,98%
1.285
ΙΝΤΚΑ
-0,90%
3.32
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,69%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+0,60%
0.502
ΚΟΥΑΛ
-2,84%
1.164
ΚΟΥΕΣ
+1,68%
5.46
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,87%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+0,57%
0.884
ΛΑΜΔΑ
+0,13%
7.49
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.4
ΛΑΝΑΚ
+4,52%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-0,37%
2.71
ΜΕΡΚΟ
-0,44%
45
ΜΙΓ
+0,54%
3.715
ΜΙΝ
+0,85%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,20%
23.6
ΜΟΝΤΑ
-4,61%
3.52
ΜΟΤΟ
-23,47%
2.12
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
37.14
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+4,07%
0.972
ΞΥΛΚ
-1,39%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,92%
0.424
ΟΛΘ
+0,47%
21.2
ΟΛΠ
-5,82%
25.9
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,38%
16.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.9
ΟΤΕ
+1,22%
14.99
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.9
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.09
ΠΑΠ
+0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,05%
3.778
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.74
ΠΛΑΘ
-1,31%
4.155
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-8,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-2,72%
5
ΡΕΒΟΙΛ
-1,25%
1.975
ΣΑΡ
-0,55%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-1,18%
1.67
ΣΠΕΙΣ
-0,89%
6.68
ΣΠΙ
+0,90%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.27
ΤΖΚΑ
-3,30%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.91
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΕΡΓΟΣΕ: Έρχονται διαγωνισμοί άνω των 3 δισ. με ανταγωνιστικό διάλογο

Εγκρίνονται σήμερα από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ τα τεύχη δημοπράτησης, με το μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου, για τα έξι νέα σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Η έγκριση ανοίγει το δρόμο για την προκήρυξη των διαγωνισμών, όπως έχει ανακοινώσει και ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής.

Τα νέα έργα εντάσσονται στον κυβερνητικό σχεδιασμό στον τομέα των logistics και των συνδυασμένων μεταφορών ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος της Ελλάδας ως διαμετακομιστικός κόμβος της ευρύτερης περιοχής καθώς αφορούν τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια.

Ταυτόχρονα, όπως έχει υποστηρίξει ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης, αφορούν και στην αναβάθμιση της διασυνοριακής σύνδεσης της Ελλάδας με την νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ποια είναι τα έργα

Τα έργα είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (η ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία) με προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (815 εκατ. ευρώ), η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια της Ραφήνας (300 εκατ. ευρώ) και του Λαυρίου (380 εκατ.), η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας (514 εκατ. ευρώ) και η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με το δίκτυο.

Στο τελευταίο έργο αποφασίστηκε να ενταχθεί και ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Δυτικής Θεσσαλονίκης ως ενιαία εργολαβία. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι, επίσης, αίτημα κατοίκων και φορέων της Θεσσαλονίκης ενώ σχεδιάζεται, επίσης, αρκετά χρόνια.

Η μέθοδος του ανταγωνιστικού διαλόγου θεωρείται η βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία, καθώς προσφέρει μια σειρά σημαντικών πλεονεκτημάτων έναντι άλλων μεθόδων δημοπράτησης.

Στο υπουργείο και στην ΕΡΓΟΣΕ υποστηρίζουν πως με τον ανταγωνιστικό διάλογο επιτυγχάνεται επίσπευση της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων, δίνεται η δυνατότητα εφαρμογής καινοτόμων λύσεων, ο ανάδοχος γίνεται κύριος της μελέτης του έργου (σ.σ. δηλαδή δεσμεύεται πως θα υλοποιήσει συγκεκριμένη μελέτη στην εκπόνηση της οποίας είχε λόγο), διασφαλίζεται η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης, αλλά και η αρτιότερη τεχνική λύση, ως αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ των διαγωνιζομένων.

Παράλληλα, θα προχωρήσουν και οι διαδικασίες για την πρόσληψη των συμβούλων (τεχνικών και νομικών) που θα υποστηρίξουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου καθώς και στην κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης όπως θα προκύψει μέσα από τον ανταγωνιστικό διάλογο με τους υποψηφίους αναδόχους.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει πως εντός 12 – 15 μηνών θα έχει επιλεγεί, μέσω διαβούλευσης με τους υποψηφίους, η βέλτιστη τεχνική λύση για τα έργα που προωθούνται με τον ανταγωνιστικό διάλογο. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης ώστε να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Με τα νέα έργα μπαίνει τέλος στον κατακερματισμό συμβάσεων που οδηγεί σε πολυετείς καθυστερήσεις καθώς δεν θα γίνεται ξεχωριστός διαγωνισμός για τα έργα υποδομής ενός τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου, ξεχωριστός για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση στο ίδιο τμήμα, ξεχωριστός για τους σταθμούς κοκ. Αντίθετα ο ίδιος ανάδοχος θα αναλαμβάνει να παραδώσει το σιδηροδρομικό τμήμα «με το κλειδί στο χέρι» δηλαδή πλήρως ολοκληρωμένο και λειτουργικό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!