THEPOWERGAME
Με δόλωμα τη Black Friday, κατά την οποία στο εξωτερικό οι εκπτώσεις φτάνουν στο 80% της αρχικής τιμής, οι Έλληνες λιανέμποροι ρίχτηκαν και φέτος στη μάχη των «προσφορών» κοντά δύο εβδομάδες νωρίτερα.
Κανονικά, η Black Friday είναι παραδοσιακά η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, δηλαδή αμέσως μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη της εορταστικής περιόδου αγορών. Όμως, με τα χρόνια, οι προσφορές της Μαύρης Παρασκευής, έγιναν διαθέσιμες πριν από την πραγματική Black Friday που φέτος πέφτει στις 26 Νοεμβρίου.
Στην Ελλάδα, η συγκεκριμένη περίοδος προσφορών, ξεκινά περί τα μέσα Νοεμβρίου και διαρκεί ως τα τέλη του μήνα. Κάτι που συμβαίνει και φέτος με αλυσίδες αθλητικών ειδών να έχουν ξεκινήσει τις προσφορές σε κάποια προϊόντα τους, όπως και αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού αλλά και αλυσίδες καλλυντικών.
Οι δε αλυσίδες προϊόντων τεχνολογίας και ηλεκτρικών συσκευών διαφημίζουν εκπτώσεις έως και τις αρχές Δεκεμβρίου.
Πρόκειται δηλαδή για μια εμπορική… γιορτή – λάστιχο, που φέτος λόγω και της πανδημίας, των προβλημάτων στις μεταφορές και την αύξηση των τιμών οι λιανέμποροι θα επιδιώξουν τα καλύψουν τα σπασμένα.
Τώρα ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο είναι εύκολο κανείς να το αντιληφθεί. Οι καταναλωτές. Κάτι που συνέβη και τα προηγούμενα χρόνια, από το 2015 που υπάρχει αυτός ο εμπορικός θεσμός και στην Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των πωλήσεων και το εύρος των εκπτώσεων – προσφορών που έχει κάνει η Skroutz τα προηγούμενα χρόνια.
Πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Skroutz, από το σύνολο των προϊόντων που διακινήθηκαν μέσω της πλατφόρμας μόλις 8 στα 100 προϊόντα (ποσοστό 8,32%) αγοράστηκε με έκπτωση πάνω από 10%. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν στο 8,5% και το 2018 στο 15%.
Κοντά 9 στα 10 προϊόντα πωλήθηκαν – αγοράστηκαν σε παρόμοια τιμή (±10%) με την προ BlackFriday περίοδο ενώ κοντά 4 στα 100 αγοράστηκαν ακριβότερα από τους καταναλωτές.
Στα παιδικά – βρεφικά το 7,38% των προϊόντων που πουλήθηκαν πέρυσι αγοράστηκαν φθηνότερα και 7,71% ακριβότερα. Ακριβότερα πουλήθηκε το 5,14% των προϊόντων τεχνολογίας, το 3,39% των προϊόντων για το σπίτι – κήπος, και το 1,48% των προϊόντα προς τους επαγγελματίες.
Με τα χριστουγεννιάτικα στολίδια/λαμπάκια/διακοσμητικά, σε ποσοστό πάνω από 10% να έχουν πουληθεί σε υψηλότερες τιμές. Τα περισσότερα προϊόντα που πωλήθηκαν φθηνότερα ήταν από την κατηγορία Υγεία – Ομορφιά (ποσοστό 12,8%), στα προϊόντα μόδας (9,84%) και στα προϊόντα αθλητισμού (9,11%).
Οι προσφορές πέρυσι διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, και οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ήταν αυτές για το «Σπίτι–Κήπος» και για την «Τεχνολογία», απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό επισκέψεων, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών.
H κατηγορία «Υγεία – Ομορφιά», όπως και πέρυσι, βρέθηκε στην πέμπτη θέση όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις (9%) και είχε τον τρίτο υψηλότερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου (20%).