Γ.Δ.
1471.43 -0,59%
ACAG
-0,85%
5.84
CENER
-1,14%
9.56
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,67%
9.03
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.2
TITC
+0,49%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,65%
3.06
ΑΛΦΑ
-1,36%
1.701
ΑΝΔΡΟ
+1,51%
6.72
ΑΡΑΙΓ
-0,17%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.85
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-0,65%
9.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-1,69%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-0,70%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+1,23%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,78%
17.8
ΔΑΑ
-0,20%
7.904
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,37%
11.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.61
ΕΕΕ
-0,30%
33
ΕΚΤΕΡ
+2,33%
2.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,44%
2.28
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,53%
7.52
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.742
ΕΛΧΑ
-0,96%
1.864
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,53%
1.33
ΕΤΕ
-0,90%
8.374
ΕΥΑΠΣ
-1,49%
3.31
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
2.216
ΕΧΑΕ
+0,42%
4.8
ΙΑΤΡ
+1,16%
1.745
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+0,55%
1.84
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+1,16%
5.22
ΙΝΛΟΤ
-0,96%
1.238
ΙΝΤΕΚ
-0,66%
6.06
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.4
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+1,33%
1.52
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,50%
1.19
ΚΟΥΕΣ
+2,78%
5.55
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,43%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.69
ΜΙΝ
0,00%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,59%
23.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.85
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,97%
24.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
-0,36%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
+0,95%
21.2
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,56%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.9
ΟΤΕ
-1,38%
14.34
ΟΤΟΕΛ
-1,02%
11.68
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,43%
3.864
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.84
ΠΛΑΘ
-0,35%
4.3
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,49%
2.07
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,57%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,59%
1.7
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,74%
4.04
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Cosco: Μείωση 10,5% της εμπορευματικής κίνησης τον Οκτώβριο στον Πειραιά

Άμεση επίπτωση στην παραγωγικότητα του λιμανιού του Πειραιά είχαν οι κινητοποιήσεις των προηγούμενων ημερών, με αποτέλεσμα να καθίσταται όλο και δυσκολότερη η επίτευξη του στόχου για αύξηση των επιδόσεων κατά το 2021. Με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες, η Cosco Shipping Ports, μητρική της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, κατά τον μήνα Οκτώβριο καταγράφηκε πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 10,5%. Συνολικά, διακινήθηκαν μόλις 364,4 χιλιάδες “κουτιά”, αριθμός που είναι ο δεύτερος χαμηλότερος του 2021, μετά από τα 363,7 χιλιάδες κοντέινερ του φετινού Ιανουαρίου. Ωστόσο, στις αρχές του έτους, η παγκόσμια οικονομία δεν είχε ακόμα συνέλθει από το “σοκ” της πανδημίας και το διεθνές εμπόριο εξακολουθούσε να υπολείπεται του επιπέδου που βρισκόταν πριν την υγειονομική κρίση.

Ενδεικτικό της «ζημιάς», που προκάλεσαν οι κινητοποιήσεις, είναι και το γεγονός ότι ακόμα και λίγες ημέρες ήταν αρκετές για να οδηγήσουν στην σημαντική αυτή μείωση. Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στο λιμάνι ξεκίνησαν απεργιακές κινητοποιήσεις μόλις στις 25 Οκτωβρίου, δηλαδή κατά την τελευταία εβδομάδα του μήνα. Παρόλα αυτά, ακόμα και οι λίγες αυτές ημέρες στάθηκαν ικανές να διαφοροποιήσουν τα δεδομένα προς τα κάτω. Αυτό οφείλεται τόσο στο γεγονός ότι κάποιες ημέρες δεν υπήρξε καθόλου δραστηριότητα στο λιμάνι, όσο και στο ότι χάθηκαν πολλά «κουτιά», καθώς αρκετά πλοία αναδρομολογήθηκαν προς άλλα λιμάνια της περιοχής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν και να αποφύγουν τις καθυστερήσεις, σε μια περίοδο, που δεν υπάρχουν τέτοιες «πολυτέλειες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις ημέρες μετά τις πρώτες απεργίες, ο αριθμός των πλοίων που συνωστίζονταν στις παρυφές του λιμανιού του Πειραιά άγγιξε τα 18. Ήταν ο μεγαλύτερος αριθμός αγκυροβολημένων πλοίων των τελευταίων έξι μηνών, δείγμα της καθυστέρησης που προκλήθηκε. Παρότι έκτοτε, οι καθυστερήσεις αυτές έχουν εξομαλυνθεί, το πλήγμα είναι εμφανές.

Συνολικά κατά το φετινό 10μηνο, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχουν διακινηθεί 4,02 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που υπολείπεται κατά 1,9% του αντίστοιχου περσινού κατά την ίδια περίοδο. Με δεδομένο ότι μεγάλο μέρος της περσινής χρονιάς σημαδεύτηκε από την πανδημία, γίνεται εύκολα αντιληπτό το μέγεθος της φετινής δυσκολίας στην αύξηση των αριθμών.

Την ίδια στιγμή, η Cosco εξακολουθεί να πιέζει την ελληνική κυβέρνηση για την έγκριση της επένδυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή μιας ακόμα προβλήτας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Στόχος είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του λιμανιού από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα, σε περίπου 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καθώς η πρόθεση του κινεζικού ομίλου, είναι να καταστήσει το ελληνικό λιμάνι στο μεγαλύτερο της περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ώστε να ανταγωνιστεί ακόμα και τα αντίστοιχα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, που εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικές «πύλες» εισόδου προϊόντων στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Πειραιά, έγκειται τόσο στον μικρότερο χρόνο των ταξιδιών από τα λιμάνια της Κίνας (σε σχέση με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης), όσο και στο γεγονός ότι διαθέτει σημαντικό βάθος, γεγονός που επιτρέπει την εξυπηρέτηση ακόμα και των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευτοκιβωτίων, χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα έργα κι επενδύσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!