Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Η νέα μαρίνα Ρόδου, το yacht club και το άλμα των τουριστικών εσόδων

Περισσότερες από επτακόσιες θέσεις ελλιμενισμού αναμένεται να παρέχει στο μέλλον η νέα Μαρίνα Ρόδου, της οποίας τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν από το 2022.

«Έχουμε θέσει ως όριο ολοκλήρωσης των διαδικασιών Β’ φάσης το τέλος του 2021. Έπειτα θα χρειαστούν δύο με τρεις μήνες για την έκδοση των απαραίτητων αδειών των  οικοδομικών και λιμενικών έργων, που ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Οπότε στις αρχές του δεύτερου τριμήνου του 2022 θα αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της νέας Μαρίνας Ρόδου», λέει στο powergame.gr ο Θωμάς Τριανταφύλλου, CEO της Μαρίνας Ρόδου ΑΕ.

Η νέα μαρίνα αναμένεται να αποτελέσει την αφετηρία για ριζικές αλλαγές στον θαλάσσιο τουρισμό της Ελλάδας, καθώς, βρίσκεται σε μία στρατηγική θέση, συνδέοντας τις Αραβικές χώρες με την Κύπρο και την Αίγυπτο.

«Είναι τοποθετημένη στο πιο κομβικό σημείο της Ανατολικής Μεσογείου, στο άκρο θα λέγαμε της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο κέντρο των τριών ηπείρων», υπογραμμίζει, εξηγώντας πως το νησί προσφέρεται συν τοις άλλοις και για προορισμό στάσης γεγονός που τονώνει την τουριστική κίνηση σε όλο το σύμπλεγμα του Αιγαίου.

Η Ρόδος δέχεται ετησίως 3,5 εκατ. τουρίστες περίπου, όμως, μέχρι σήμερα, η μαρίνα της Ρόδου δεν έχει συμβάλλει με το μέγιστο βαθμό στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, καθώς στην ουσία, λειτουργεί τα τελευταία τρία, τέσσερα χρόνια και χωρίς οικονομικά προβλήματα τα τελευταία δύο, δηλαδή τα χρόνια της πανδημίας COVID-19.

Υπερπολυτελή yacht, εμπορικά και «πράσινες» κατοικίες

Το νέο εγχείρημα ανεβάζει πλέον τον πήχη πολύ ψηλά. Διότι, σύμφωνα με τον κ. Τριανταφύλλου, η μαρίνα θα μπορεί να δέχεται υπερπολυτελή yacht μέχρι και μήκους 100 μέτρων, ιστιοπλοϊκά σκάφη και καταμαράν.

Στις νέες εγκαταστάσεις θα λειτουργούν εμπορικά καταστήματα, χώροι εστίασης, ενώ υπάρχει σχέδιο για να υψωθούν «πράσινες» κατοικίες (ενεργειακής κλάσης Α+) αλλά και μία ξενοδοχειακή μονάδα.

«Η μαρίνα θα είναι ανοιχτή σε όλους και ιδιαίτερα για τους Ροδίτες που θα μπορούν να απολαύσουν όλες τις παροχές της. Πρόκειται να λειτουργήσει ένα μικρό ξενοδοχείο που θα απευθύνεται ειδικά για τους πελάτες της μαρίνας, ενώ προβλέπεται να χτιστεί ένα yachting club που θα λειτουργεί ως VIP χώρος μόνο για τα μέλη της μαρίνας με πολυτελείς σουίτες, καταστήματα και εστιατόρια», περιγράφει ο CEO της Μαρίνας Ρόδου ΑΕ.

«Επιπλέον, έχει προβλεφθεί η λειτουργία ενός σταθμού υδροπλάνων καθώς και ελικοδρομίου».

Σε γενικές γραμμές, ο σχεδιασμός της μαρίνας είναι ευέλικτος για τους νέους ενδιαφερόμενους. Ως προς το κάτω από ποια κριτήρια η Μαρίνα Ρόδου ΑΕ θα αξιολογεί τις επιχειρηματικές ιδέες, ο κ. Τριανταφύλλου εξηγεί πως την απάντηση τη δίνουν ουσιαστικά οι πελάτες της μαρίνας.

Μέχρι σήμερα, οι κύριοι πελάτες της Μαρίνας Ρόδου προέρχονται από το Ισραήλ – με μια εμφανή αύξηση τα τελευταία χρόνια. Ακολουθούν οι Τούρκοι, οι Σαουδάραβες, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι.

Ο μέσος ετήσιος τζίρος της μαρίνας ανέρχεται περίπου στο 1 εκατ. ευρώ, ενώ με την αναβάθμιση που σχεδιάζεται, ο τζίρος αναμένεται να αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις εκπονηθείσες μελέτες από την  διοικητική ομάδας της Μαρίνας Ρόδου ΑΕ.

Ο Θωμάς Τριανταφύλλου με τον Κυρ. ΜητσοτάκηΌσο για τις θέσεις εργασίας, αυτή τη στιγμή απασχολούνται στις εγκαταστάσεις της Μαρίνας από 100 μέχρι 150 άτομα. Με τις νέες αλλαγές, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 1.200 με 1.500 άτομα. Επίσης κατά την φάση κατασκευής θα απασχοληθούν 500 έως 800 άτομα.

Σημαντική αύξηση υπολογίζεται και όσον αφορά τις εξωτερικές επιχειρήσεις που συνδέονται με τη μαρίνα.  Αυτή τη στιγμή λειτουργούν διασυνδεμένες περίπου 100 επιχειρήσεις και με τα νέα έργα αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν.

Να γίνει η Ελλάδα hub θαλάσσιου τουρισμού

Συνεπώς, το ερώτημα τώρα είναι ποιος είναι ο μεγάλος στόχος της νέας μαρίνας και σε τι ποσοστό αναμένεται να συμβάλλει στον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό.

«Με το νέο εγχείρημα, στοχεύουμε σε έναν ποιοτικό τουρισμό. Ασφαλώς ένα μεγάλο μέρος της αγοράς θα αναπτυχθεί από τους nomads και από τους ξένους επισκέπτες που επιθυμούν να υπαχθούν σε προγράμματα Golden Visa. O δε συνδυασμός του θαλάσσιου τουρισμού με την αγορά real estate είναι κάτι που υλοποιείται στην Ελλάδα για πρώτη φορά», απαντά, αντιπαραθέτοντας τα παραδείγματα της Μάλτας, της Ιταλικής Ριβιέρας, της Κύπρου, του Μαυροβουνίου, και άλλων τοποθεσιών στη Μεσόγειο που εφάρμοζαν για χρόνια τη συγκεκριμένη τακτική.

Είναι λοιπόν μια καλή ευκαιρία για την ελληνική τουριστική αγορά να βγει μπροστά στον ανταγωνισμό, τώρα που οι γειτονικές περιοχές «έμειναν πίσω» λόγω της πανδημίας COVID-19;

«Ασφαλώς είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα. Όμως είναι και κάτι άλλο: η Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια έχει γίνει επιχειρηματικό trend. Αυτή την περίοδο, γίνονται πολλές και μεγάλες επενδύσεις στη χώρα μας. Έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών και την οικονομική σταθερότητα. Σημαντικότατο το γεγονός  ότι η Ελλάδα έχει γίνει πρωτεύων τουριστικός προορισμός. Επομένως, τώρα είναι το κατάλληλο timing για να περάσουμε στη νέα εποχή, να ακολουθήσουμε τις εξελίξεις και να μην μείνουμε απλοί θεατές. Διότι, η αλήθεια είναι πως έχουμε καθυστερήσει», εκτιμά κρίνοντας παράλογο το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν έχει αναπτυχθεί όσο θα έπρεπε στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.

Από την άλλη, αποτελεί πραγματικότητα το γεγονός ότι οποιοδήποτε εγχείρημα για την ανάπτυξη των ελληνικών μαρίνων και λιμένων, προέρχεται από ξένα κεφάλαια. Θυμίζουμε εδώ, πως η Μαρίνα Ρόδου αγοράστηκε το 2019 από ένα fund, Κυπριο-Αμερικανών επιχειρηματιών που ήδη έχουν δαπανήσει πολλά εκατομμύρια για την αναβάθμιση και συντήρηση της μαρίνας δίνοντάς της τη μορφή που έχει σήμερα.

«Δεν έχει σημασία η προέλευση των κεφαλαίων. Πιστεύω πως το σημαντικό είναι να γίνεται κάτι στον τόπο μας. Η νέα μαρίνα θα εξασφαλίσει μεγάλη εισροή χρημάτων, πρωτοπόρο ανάπτυξη, διαφοροποίηση και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και μεγάλες διασυνδεμένες  με την μαρίνα επενδύσεις», λέει ο κ. Τριανταφύλλου και τονίζει πως το master plan της μαρίνας Ρόδου είναι πλήρως προσαρμοσμένο στον αστικό κλοιό του νησιού, διατηρώντας την αρχιτεκτονική και το φυσικό περιβάλλον αναλλοίωτα, προσαρμόζοντας όλα αυτά στις νέες τεχνολογίες, την πράσινη ανάπτυξη, τις καινοτόμες λύσεις , την ψηφιακή διαχείριση κ.λπ.

«Είμαστε ήδη μια πράσινη μαρίνα και τεχνολογικά μία από τις αναπτυγμένες στην Μεσόγειο. Όμως δεν αρκούμαστε. Στοχεύουμε να γίνουμε μία από τις ωραιότερες και πλέον σύγχρονες  μαρίνες της Μεσογείου. Ελπίζουμε  ως  πρωτοπόροι ν’ ανοίξουμε το δρόμο για περισσότερες και καλύτερες μαρίνες στην Ελλάδα.  Να στοχεύσουμε όλοι στο να μετατραπεί η Ελλάδα σε  hub θαλάσσιου τουρισμού γιατί μόνο αυτό μας αξίζει», λέει με ικανοποίηση.

Ο Θωμάς Τριανταφύλλου με τον Κυρ. Μητσοτάκη

Η ξενάγηση στον πρωθυπουργό

Πριν από μερικές ημέρες, ο ίδιος ξενάγησε στην Μαρίνα Ρόδου τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη συνοδευόμενο από τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια και τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη και πολλά μέλη της αυτοδιοίκησης.

«Τους παρουσίασα λεπτομερώς όλο το αναπτυξιακό σχέδιο της μαρίνας και τα οφέλη που θα έχει όχι μόνο η τοπική κοινωνία και το Νότιο Αιγαίο, αλλά ολόκληρη η Ελλάδα και η Μεσόγειος», αναφέρει σχετικά ο κ. Τριανταφύλλου, επισημαίνοντας πως η Μαρίνα Ρόδου ανταποκρίνεται πλήρως στους στόχους της κυβέρνησης σε γεωπολιτικό, τουριστικό και αναπτυξιακό επίπεδο.

«Εμείς, άλλωστε είμαστε θερμοί υποστηρικτές της ανάπτυξης κάτι που συμβαδίζει το κυβερνητικό πρόγραμμα, με έντονη δράση στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, τις επενδύσεις, τις πράσινες λύσεις, την τεχνολογία και την ψηφιακή διαχείριση κ.ο.κ.», προσθέτει, λέγοντας πως τα συναρμόδια υπουργεία Τουρισμού, Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος αποτελούν μια τεράστια αρωγή στην όλη προσπάθεια. «Το ίδιο ισχύει και για την τοπική αυτοδιοίκηση, που είναι εξίσου υπέρμαχοι της νέας επένδυσης».

Ωστόσο, πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, ο βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νεκτάριος Σαντορινιός άσκησε έντονη κριτική για το έργο της νέας μαρίνας Ρόδου, χαρακτηρίζοντας τα σχέδια ως «φασαρία» και «λόγια μεγάλα», εκφράζοντας παράλληλα την αμφιβολία του για την αναβάθμιση. Μάλιστα, είπε χαρακτηριστικά πως οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου είχαν ξεκινήσει  τον Ιούνιο του 2003 και πως η σύμβαση τροποποιήθηκε το 2006 και στη συνέχεια το 2013.

Το powergame.gr ζήτησε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Μαρίνας Ρόδου ΑΕ να τοποθετηθεί πάνω στο θέμα.

«Πράγματι, αυτά αφορούν την αρχική σύμβαση της μαρίνας Ρόδου, της οποίας οι υποχρεώσεις ολοκληρώθηκαν το 2016, οπότε και της χορηγήθηκε η τμηματική άδεια λειτουργίας από το υπουργείο Τουρισμού. Επομένως, σήμερα μιλάμε για έναν καινούριο σχεδιασμό και μια νέα ανάπτυξη προσαρμοσμένη πλήρως στο αύριο του τουρισμού, με έναν καινούριο προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 150 εκατ. ευρώ. Η νέα Μαρίνα Ρόδου θα είναι ένα πρωτοποριακό και εμβληματικό έργο για την Ελλάδα», καταλήγει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!