Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

COP26: Πέντε κορυφαίες βιομηχανίες αυτοκινήτου απέχουν από τους στόχους μείωσης των ρύπων

Το περασμένο καλοκαίρι, η Volkswagen είχε προσελκύσει την προσοχή του διεθνούς Τύπου με τη θετική αναθεώρηση των μακροπρόθεσμων στόχων κερδοφορίας στην στρατηγική μέχρι το 2030, βάσει της οποίας τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα καλύπτουν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών της. Ενισχύθηκε, ως εκ τούτου, η πεποίθηση πως μπορούσε να συμφιλιωθεί η μάχη για την κλιματική αλλαγή με την επιχειρηματικότητα.

Όμως η αποχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από την κοινή δέσμευση κάποιων από τις ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, επενδυτών, κυβερνήσεων και περιφερειών για την κατάργηση των εκπομπών ρύπων από τα νέα οχήματα μέχρι το 2040 καταδεικνύει τις πρακτικές δυσκολίες στην υλοποίηση των στόχων της COP26.

Όσο αγαθές και αν είναι οι προθέσεις της 26ης Διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, στην πράξη δεν συμμετέχουν όλοι στη λήψη των δύσκολων αποφάσεων. Όσοι συνυπογράφουν τη συγκεκριμένη συμφωνία δεσμεύονται, ουσιαστικά, για τον τερματισμό των πωλήσεων αυτοκινήτων που εκπέμπουν ρύπους σε «μεγάλες αγορές» μέχρι το 2035 και το 2040 σε παγκόσμια κλίμακα.

Εκτός πέντε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, Κίνα και ΗΠΑ

Παρά τις πιέσεις που έχει ασκήσει εδώ και μήνες η βρετανική κυβέρνηση, η οποία φιλοξενεί την COP26 στη Γλασκόβη, εκτός της Volkswagen δεν συμμετέχει, επίσης, η ιαπωνική Toyota, η συμμαχία Renault-Nissan, η Hyndai-Kia και η BMW. Δεν υπέγραψαν, επίσης, η Κίνα και οι ΗΠΑ που αντιπροσωπεύουν την πρώτη και δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων. Ούτε η Γερμανία και η Ιαπωνία.

Εν τούτοις υπήρξε μεγάλη συμμετοχή από μεγάλους δήμους και περιφέρειες όπως η Καλιφόρνια, η Νέα Υόρκη, η Ουάσινγκτον, το Ντάλας, το Σηάτλ, η Φλωρεντία, η Ρώμη, η Βόρεια Ιρλανδία και η Σκωτία. Την πρόκληση της κατάργησης των εκπομπών ρύπων από νέα οχήματα αποδέχεται επίσης το Σαν Πάολο της Βραζιλίας, το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, ο Καναδάς, η Χιλή μαζί με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Ford, General Motors, Volvo και BYD Auto. Τον παρόν έδωσαν επίσης μεγάλοι μέτοχοι σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα Aviva και Natwest.

Ανέφικτη η προθεσμία του 2040 για όλον τον κόσμο

Οι Volkswagen και Toyota τόνισαν πως η προθεσμία για το 2040 δεν αφήνει τα απαραίτητα χρονικά περιθώρια για αυτή την μετάβαση. Ειδικότερα, η Toyota, η οποία έχει καινοτομήσει προ ετών στα υβριδικά οχήματα, τόνισε πως δεν λαμβάνεται υπόψη η διαφορά της προόδου που σημειώνεται σε κάθε πλευρά του κόσμου προκειμένου να κυκλοφορούν αποκλειστικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η BMW ανακοίνωσε πως επικρατεί ακόμη μεγάλη αβεβαιότητα για να γίνει αυτή η ενεργειακή μετάβαση.

Η Volkswagen,  η οποία έχει δρομολογήσει την κατασκευή έξι εργοστασίων για την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη μέχρι το 2030, υπογράμμισε πως μια επιταχυνόμενη στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να συντρέχει με την εξ ολοκλήρου μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αλλά σε αρκετά μέρη της Ασίας, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής δεν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις.

Από την άλλη πλευρά, η επιστημονική κοινότητα προειδοποιεί πως τα μέτρα που λαμβάνονται δεν επαρκούν για να συγκρατηθεί η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!