Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Ενδιαφέρον από Egis, Vinci και Veolia για τα 21 αρδευτικά έργα ΣΔΙΤ

Το ενδιαφέρον τριών γαλλικών κολοσσών προσελκύει το πρόγραμμα των 21 αρδευτικών έργων μέσω ΣΔΙΤ, κόστους κατασκευής 1,6 δισ. ευρώ που ανεβαίνει στα 4 δισ. ευρώ με το συνυπολογισμό του κόστους  συντήρησης και λειτουργίας επί 25 χρόνια, που ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, παρουσία του πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, την περασμένη Δευτέρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, το συγκεκριμένο πρόγραμμα βρίσκεται ήδη στο ραντάρ

-του ομίλου Veolia, ενός από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως στη διαχείριση υδάτων και αποβλήτων, με δραστηριοποίηση και στον τομέα της ενέργειας (ο όμιλος μέσω της θυγατρικής του Suez μετέχει σε κοινοπραξία με την Intrakat και την ΕΥΑΘ που διεκδικεί το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, ύψους 85,4 εκατ. ευρώ, ενώ προσανατολίζεται να διεκδικήσει και άλλα έργα στον τομέα των υδάτων στην Ελλάδα),

-της Vinci, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες λειτουργίας έργων παραχώρησης υποδομών στην Ευρώπη με σημαντική δραστηριότητα στους τομείς των κατασκευών και της ενέργειας σε 120 χώρες (η Vinci μέσω της θυγατρικής της Vinci Concessions είναι επικεφαλής στις κοινοπραξίες «Γέφυρα» που διαχειρίζεται τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου κατέχοντας το 57,45% των μετοχών και στην «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ», που διαχειρίζεται τη νέα εθνική οδό Ελευσίνας-Κορίνθου- Πατρών με 29,9% των μετοχών, ενώ κι αυτή σχεδιάζει να διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα)

-και του ομίλου υποδομών Egis, ενός επίσης πολύ μεγάλου ομίλου με πολυσχιδή δραστηριότητα σε παγκόσμιο επίπεδο (ο όμιλος μέσω της Egis Projects μετέχει στην κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που ανέλαβε πρόσφατα την διαχείριση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ για 35 χρόνια, ενώ μέσω της Egis μετείχε στην κοινοπραξία που εκπόνησε το εθνικό σχέδιο μεταφορών της Ελλάδας).

Σε 48 ώρες από τη Ρώμη στην Αθήνα

Χαρακτηριστικό του γαλλικού ενδιαφέροντος είναι ότι πριν καν συμπληρωθούν 48 ώρες από την ανακοίνωση του προγράμματος αρδευτικών υποδομών το βράδυ της Δευτέρας, ο σύμβουλος για αγροτικά θέματα της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ιταλία, κ. Jean-Pascal Fayolle έφθασε χθες στην Αθήνα όπου το μεσημέρι συναντήθηκε με τον αρμόδιο γενικό γραμματέα Ενωσιακών Πόρων & Υποδομών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, κ. Δημήτρη Παπαγιαννίδη και αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη. Παρούσα στη συνάντηση ήταν και η Υπεύθυνη Μελετών της Οικονομικής Υπηρεσίας της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, κα Ευσταθία Αντιόχου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Fayolle ζήτησε να ενημερωθεί αναλυτικά για το πρόγραμμα αρδευτικών υποδομών και προϊδέασε για το έντονο ενδιαφέρον γαλλικών εταιρειών καθώς η Γαλλία είναι leader σε παγκόσμιο επίπεδο σε έργα διαχείρισης νερού. Ταυτόχρονα, εκφράστηκε εξαιρετικά θετικά για το γεγονός ότι η Ελλάδα επέλεξε την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) για να αναλάβει την προετοιμασία της δημοπράτησης και την παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης – σε πρώτο στάδιο – δύο εκ των οκτώ αρδευτικών έργων της πρώτης δέσμης αρδευτικών έργων, των δικτύων Ταυρωπού και του φράγματος Μιναγιώτικο Πύλης.

Αυλαία με δύο έργα ύψους 615 εκατ. ευρώ

Τα συγκεκριμένα έργα έχουν πλήρεις τεχνικές μελέτες και αναμένεται να είναι τα πρώτα από τα 21 έργα που θα δημοπρατηθούν.

Το πρώτο έργο «εκσυγχρονισμός δικτύων άρδευσης ΤΟΕΒ Ταυρωπού» στην Καρδίτσα έχει κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ 129 εκατ. ευρώ, τα οποία αυξάνονται στα 322,5 εκατ. ευρώ εφ’ όσον συνυπολογισθούν οι δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας για 25 χρόνια και οι πληρωμές διαθεσιμότητας. Στο πλαίσιο του έργου προβλέπονται παρεμβάσεις στην κύρια διώρυγα, μήκους 18 χιλιομέτρων, το πρωτεύον δίκτυο, μήκους 17 χλμ, το δευτερεύον, μήκους 68,8 χλμ και το τριτεύον δίκτυο, μήκους 688,8 χλμ. Πρόκειται να ωφεληθούν 5.750 αγρότες που καλλιεργούν 115 χιλιάδες στρέμματα.

Το δεύτερο έργο «Φράγμα Μιναγιώτικο Πύλου και δίκτυο άρδευσης» στη Μεσσηνία έχει κόστος κατασκευής 117 εκατ. ευρώ τα οποία αυξάνονται στα 292,5 εκατ. ευρώ στην 25ετία. Το έργο περιλαμβάνει το φράγμα Μιναγιώτικο και το αρδευτικό δίκτυο, μέσω των οποίων πρόκειται να αρδευτούν  35,000 στρέμματα και να ωφεληθούν 3.500 αγρότες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!