Γ.Δ.
1435.78 +0,22%
ACAG
-0,34%
5.88
CENER
-0,20%
9.9
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
-2,33%
9.65
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
+2,33%
12.3
TITC
-0,46%
32.8
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
+1,02%
1.38
ΑΒΕ
-0,67%
0.448
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.125
ΑΚΡΙΤ
-1,85%
0.795
ΑΛΜΥ
+0,35%
2.89
ΑΛΦΑ
+0,53%
1.5975
ΑΝΔΡΟ
+1,24%
6.52
ΑΡΑΙΓ
+0,18%
11
ΑΣΚΟ
-2,15%
2.73
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
+1,47%
8.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,67%
5.9
ΒΙΟΚΑ
-1,47%
2.01
ΒΙΟΣΚ
+1,51%
1.68
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,85%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-3,67%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.66
ΔΑΑ
+1,67%
7.93
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,12%
11.73
ΔΟΜΙΚ
-1,91%
3.33
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,34%
0.318
ΕΒΡΟΦ
-2,82%
1.55
ΕΕΕ
-1,06%
31.68
ΕΚΤΕΡ
+1,35%
1.946
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-0,92%
2.15
ΕΛΤΟΝ
+0,23%
1.728
ΕΛΧΑ
+1,64%
1.864
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
-8,33%
0.11
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.24
ΕΤΕ
-1,16%
8.024
ΕΥΑΠΣ
+0,63%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,91%
5.56
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
2.076
ΕΧΑΕ
-0,54%
4.6
ΙΑΤΡ
+1,56%
1.625
ΙΚΤΙΝ
+0,13%
0.38
ΙΛΥΔΑ
-3,51%
1.65
ΙΝΚΑΤ
-1,35%
5.1
ΙΝΛΙΦ
+0,82%
4.9
ΙΝΛΟΤ
+5,05%
1.206
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,46%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,81%
1.245
ΙΝΤΚΑ
+4,65%
3.26
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,68%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,75%
1.66
ΚΛΜ
+0,67%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,44%
0.455
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.17
ΚΟΥΕΣ
+1,14%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.3
ΚΤΗΛΑ
+1,14%
1.77
ΚΥΡΙΟ
-0,45%
1.105
ΛΑΒΙ
-1,64%
0.84
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.08
ΛΑΜΨΑ
-0,51%
38.8
ΛΑΝΑΚ
-6,91%
0.875
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
-9,16%
0.238
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.64
ΜΑΘΙΟ
-1,70%
0.692
ΜΕΒΑ
+0,27%
3.77
ΜΕΝΤΙ
-1,67%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
-1,16%
3.41
ΜΙΝ
-0,80%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,76%
21.3
ΜΟΝΤΑ
+0,51%
3.94
ΜΟΤΟ
-1,52%
2.59
ΜΟΥΖΚ
+4,13%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,06%
22.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.55
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,17%
34.84
ΝΑΚΑΣ
+2,17%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,47%
0.846
ΞΥΛΚ
0,00%
0.269
ΞΥΛΠ
+8,15%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+0,95%
26.65
ΟΛΥΜΠ
+0,42%
2.4
ΟΠΑΠ
-0,56%
16.06
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,18%
0.855
ΟΤΕ
+1,98%
14.91
ΟΤΟΕΛ
+1,09%
11.12
ΠΑΙΡ
-2,97%
0.98
ΠΑΠ
-1,24%
2.39
ΠΕΙΡ
+1,64%
3.958
ΠΕΡΦ
+0,75%
6.75
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.12
ΠΛΑΘ
-0,50%
3.95
ΠΛΑΚΡ
-1,36%
14.5
ΠΡΔ
+4,39%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
-0,97%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,09%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,22%
4.59
ΡΕΒΟΙΛ
-1,83%
1.88
ΣΑΡ
+0,40%
10.16
ΣΑΡΑΝ
+9,35%
1.17
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,49%
0.33
ΣΙΔΜΑ
+1,52%
1.67
ΣΠΕΙΣ
-0,61%
6.48
ΣΠΙ
+1,23%
0.658
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.15
ΤΖΚΑ
-1,86%
1.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,79%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-7,81%
0.59

Νέος Αναπτυξιακός: Ενισχύσεις μέχρι 10 εκατ. και διαδικασίες εξπρές

Ενισχύσεις μέχρι 10 εκατ. ευρώ, διαδικασίες εξπρές για την έγκριση των ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων και συμμετοχή ιδιωτών στην αξιολόγηση προβλέπει ο νέος Aναπτυξιακός νόμος που έφερε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για διαβούλευση στο opengov.gr.

Τo νέο σχέδιο νόμου προβλέπει 13 καθεστώτα ενίσχυσης, στα οποία η ανώτατη ενίσχυση δεν ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ. Κάθε επενδυτικό σχέδιο μπορεί να αναζητήσει πόρους και από άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία με το κανόνα de minimis. Συγκεκριμένα ,όπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, τα «επενδυτικά σχέδια που ενισχύονται βάσει των καθεστώτων του παρόντος επιτρέπεται να υπαχθούν σε άλλο καθεστώς ενισχύσεων ή καθεστώς ενισχύσεων «ήσσονος σημασίας» (de minimis), ή να δανειοδοτηθούν με επιδοτούμενα δάνεια κρατικών ενισχύσεων, με την προϋπόθεση ότι οι ενισχύσεις του παρόντος και οι ενισχύσεις που χορηγούνται βάσει άλλων καθεστώτων για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες, εάν σωρευθούν, δεν οδηγούν σε υπέρβαση της έντασης ή των ποσών ενίσχυσης που ορίζονται στον Γ.Α.Κ., στους Κανονισμούς «ήσσονος σημασίας» (de minimis) ή στην οικεία απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

Το όριο των ενισχύσεων στα 13 καθεστώτα ενίσχυσης έχει ορισθεί μέχρι 10 εκατ. ευρώ, με εξαίρεση το καθεστώτος του «Νέου επιχειρείν» που έχει ορισθεί μέχρι 5 εκατ. ευρώ και του καθεστώτος «Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης» που το όριο μπορεί να ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, στα μεγάλα επενδυτικά σχέδια θα μπορεί το ανώτερο επιτρεπόμενο ποσό της ενίσχυσης να ορίζεται, σύμφωνα με τις διατάξεις για τις κρατικές ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα, ύστερα από κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ταχύτερες αναμένεται να είναι και οι διαδικασίες έγκρισης, ένταξης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων στον νέο Αναπτυξιακό, καθώς μέρος των διαδικασιών θα ανατεθεί στον ιδιωτικό τομέα (σ.σ. ορκωτούς ελεγκτές). Κάθε επενδυτικό σχέδιο άνω των 700.000 ευρώ θα ανατεθεί για αξιολόγηση και η παρακολούθηση της υλοποίησής του σε ιδιώτες (ορκωτούς ελεγκτές). Η επίβλεψη αυτή θα διαρκεί μέχρι την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης, όπως έχει αναφέρει ο αρμόδιος αν. υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης, είναι η έγκριση των επενδυτικών σχεδίων που υποβάλλονται προς ενίσχυση στον αναπτυξιακό νόμο, να μην ξεπερνά τις 60-70 ημέρες, έναντι των 600 και πλέον ημερών που ήταν ο μέσος χρόνος τα προηγούμενα έτη.

Οι σύντμηση των χρόνων περιλαμβάνονται σε διατάξεις στο σχέδιο νόμου που θα ψηφιστεί στη Βουλή και αφορά στις επενδύσεις Στρατηγικού Χαρακτήρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι και τα δύο σχέδια νόμου που έχουν παρουσιαστεί είναι να ψηφιστούν μέσα στο μήνα που ξεκίνησε, αρχής γενομένης από το σχέδιο νόμου για τις επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα και στη συνέχεια το σχέδιο νόμου για το νέο Αναπτυξιακό νόμο.

Είδη ενισχύσεων

Σύμφωνα με το νέο αναπτυξιακό σχέδιο νόμου, τα επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στα καθεστώτα ενισχύσεων του νέου αναπτυξιακού νόμου είναι τα ακόλουθα:

  • Φορολογική απαλλαγή, η οποία συνίσταται στην απαλλαγή από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των πραγματοποιούμενων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν με βάση την οικεία φορολογική νομοθεσία, από το σύνολο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, αφαιρουμένου του φόρου του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας που αναλογεί στα κέρδη που διανέμονται ή αναλαμβάνονται από τους εταίρους. Το ποσό της φορολογικής απαλλαγής υπολογίζεται ως ποσοστό επί της αξίας των ενισχυόμενων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου ή και της αξίας του καινούριου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού, ο οποίος αποκτάται με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) και συνιστά ισόποσο αποθεματικό, το οποίο τηρείται σε διακριτό λογαριασμό στις οικονομικές τους καταστάσεις.
  • Επιχορήγηση, η οποία συνίσταται στη δωρεάν παροχή από το Δημόσιο χρηματικού ποσού, για την κάλυψη τμήματος των ενισχυόμενων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου και προσδιορίζεται ως ποσοστό αυτών.
  • Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), η οποία συνίσταται στην κάλυψη από το Δημόσιο τμήματος των καταβαλλόμενων δόσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), η οποία συνάπτεται για την απόκτηση καινούριου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού, προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της αξίας απόκτησής τους και εμπεριέχεται στις καταβαλλόμενες δόσεις. Η επιδότηση της χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα επτά (7) έτη, και η προθεσμία άρχεται από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της επένδυσης.
  • Επιδότηση του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης, η οποία συνίσταται στην κάλυψη από το Δημόσιο μέρους του μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται και συνδέονται με το επενδυτικό σχέδιο και για τις οποίες δεν λαμβάνεται καμία άλλη κρατική ενίσχυση.
  • Χρηματοδότηση επιχειρηματικού κινδύνου που αφορά το καθεστώς «Νέο Επιχειρείν».

Τα είδη ενισχύσεων των περ. α΄, β΄ και γ΄ παρέχονται μεμονωμένα ή συνδυαστικά και συνυπολογίζονται για τον καθορισμό του συνολικού ποσού ενίσχυσης του κάθε επενδυτικού σχεδίου. Το είδος ενίσχυσης της περ. δ’ παρέχεται αυτοτελώς και μόνο για τις δαπάνες νέων θέσεων εργασίας, που δημιουργούνται ως αποτέλεσμα της πραγματοποίησης του επενδυτικού σχεδίου υπολογίζεται για δύο έτη από τη δημιουργία κάθε θέσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!