Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΒΕΑΤ: Να επιταχυνθεί η προσπάθεια μετάβασης σε βιώσιμες μετακινήσεις

Σε μια εβδομάδα που το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη Σύνοδο του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή (COP26), η Γενική Διευθύντρια της BEAT στην Ελλάδα κα. Άσπα Τοπαλίδου απευθύνει «ανοιχτή επιστολή» προς τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Μεταφορών, προκειμένου να επιταχυνθεί η προσπάθεια μετάβασης σε βιώσιμες αστικές μετακινήσεις.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η επιστολή της BEAT καλεί για μεγαλύτερη ταχύτητα στις πολιτικές στήριξης των οδηγών, ώστε να κάνουν τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών ρύπων, για κίνητρα στις επιχειρήσεις ώστε να επιλέγουν πράσινες λύσεις και για ένα νέο ολιστικό θεσμικό πλαίσιο για τις ψηφιακές πλατφόρμες και τη Μικροκινητικότητα ως ανάχωμα στην καθολική χρήση ΙΧ στους δρόμους. Στο κείμενο υπογραμμίζεται, πως η μείωση των ρύπων από τις οδικές μεταφορές είναι η γρήγορη νίκη που χρειάζονται οι πόλεις, σε μια περίοδο που η ρύπανση της ατμόσφαιρας επιδεινώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Ήδη από τον περασμένο Ιούνιο, η μεγαλύτερη ψηφιακή εφαρμογή εύρεσης ταξί έχει δημοσιεύσει τη στρατηγική της και τα πρώτα κίνητρα προς τους οδηγούς με στόχο τις μηδενικές εκπομπές ρύπων στην Ελλάδα, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινώσει μια σειρά από ενέργειες και συνεργασίες, με στόχο η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να γίνει προσιτή και συμφέρουσα για τους επαγγελματίες οδηγούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μειώνοντας το κόστος απόκτησης και λειτουργίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επιστολής

«Nα κινηθούμε γρηγορότερα»

Ανοιχτή επιστολή στην Πολιτεία για περισσότερο βιώσιμες πόλεις.

Αξιότιμε Υπουργέ Περιβάλλοντος κ. Κ.Σκρέκα,
Αξιότιμε Υπουργέ Μεταφορών κ. Κ.Καραμανλή,

Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στη Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα στη Γλασκώβη (COP26), «ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας εξαντλείται και πρέπει να αναλάβουμε δράση τώρα». Παρά τη διεθνή ευαισθητοποίηση, χρειάζεται να κινηθούμε γρηγορότερα. Γι’ αυτό και ο νέος Κλιματικός Νόμος απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Αποτελεί ταυτόχρονα κρίσιμη πρόκληση αλλά και εθνική ευκαιρία. Από τη δική μας πλευρά αναλαμβάνουμε την ευθύνη, συμμετέχουμε ενεργά και στηρίζουμε την προσπάθεια μετάβασης σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων.

Η ΒΕΑΤ, ως η μεγαλύτερη εφαρμογή κλήσης ταξί στην Ελλάδα με παρουσία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μέρος της ευρωπαϊκής πλατφόρμας μετακινήσεων FREE NOW, δημοσίευσε τον Ιούνιο του 2021 τη στρατηγική και τα πρώτα κινητρα προς τους οδηγούς ΕΔΧ για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Στόχος μας είναι ο μηδενισμός των ρύπων από διαδρομές, μέσα από την εφαρμογή μας μέχρι το τέλος του 2025, εφ’ όσον το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψει. Η προσπάθεια όμως απαιτεί ευρύτερη συνεργασία.

Οι οδικές μεταφορές είναι η γρήγορη νίκη που χρειαζόμαστε

Οι οδικές μεταφορές αποτελούν τον τομέα με τις περισσότερες εκπομπές ρύπων (71%) στην Ευρωπαϊκή Ένωση , όμως λόγω της δομής τους, υπάρχει η δυνατότητα γρηγορότερης απανθρακοποίησης, σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους μεταφορών. Στην Ελλάδα, σήμερα, ο μέσος όρος ηλικίας των ταξί είναι 13 έτη, κάτι που σημαίνει πως οχήματα με χιλιάδες ή εκατομμύρια χιλιόμετρα επιβαρύνουν το περιβάλλον. Έχουμε υπολογίσει πως εάν αύριο κάθε νέο ταξί στην Αττική έπρεπε να ήταν ηλεκτρικό, θα μειώνονταν ετησίως οι εκπομπές αερίων κατά περίπου 226.000 τόνους CO2. Ένα μέγεθος, που για να αντισταθμιστεί απαιτείται να φυτευτεί με δέντρα μια έκταση όσο 1.5 φορά ο Εθνικός Δρυμός της Πάρνηθας.

Απαιτείται οικονομική στήριξη στους οδηγούς να αλλάξουν τα οχήματα

Η μετάβαση σε μετακινήσεις μηδενικών ρύπων απαιτεί οικονομική στήριξη στους οδηγούς. Η ηλεκτροκίνηση προσφέρει σημαντική οικονομική προοπτική, ωστόσο το υψηλό εμπροσθοβαρές κόστος απόκτησης ενός οχήματος, παραμένει το υψηλότερο εμπόδιο. Παρ’ όλα αυτά, 8 στους 10 οδηγούς που συνεργάζονται και με τη ΒΕΑΤ σημειώνουν πως ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα, ενώ οι 5 στους 10 υπογραμμίζουν πως η υψηλότερη επιδότηση θα ήταν ένας κρίσιμος παράγοντας για να αποφασίσουν να αλλάξουν το όχημά τους σε ηλεκτρικό. Τα σημερινά κίνητρα για τους επαγγελματίες οδηγούς οφείλουν τουλάχιστον να διπλασιαστούν το συντομότερο. Τους επόμενους μήνες χιλιάδες ταξί αναμένεται να αποσυρθούν λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας. Δημιουργείται λοιπόν, μια μοναδική ευκαιρία ένα σημαντικό ποσοστό αυτών των οχημάτων να γίνουν ηλεκτρικά και όχι μεταχειρισμένα θερμικής καύσης, αποκλειστικά λόγω κόστους.

Κίνητρα σε επιχειρήσεις να επιλέγουν υπηρεσίες μετακίνησης μηδενικών ρύπων

Οι εταιρικές μετακινήσεις αποτελούν ένα κρίσιμο κομμάτι της κίνησης στις πόλεις. Στόχος πρέπει να είναι ένα σημαντικό κομμάτι τους να υλοποιείται με εναλλακτικά των ΙΧ Μέσα, μηδενικών ρύπων. Μπορεί η Πολιτεία συνεπώς, να προσφέρει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έξοδα της δαπάνης αγοράς πράσινων υπηρεσιών μετακίνησης με όλα τα εναλλακτικά Μέσα Μηδενικών ρύπων (ηλεκτρικά ταξί, ΕΠΗΟ, ποδήλατα, car sharing κλπ), με προσαύξηση 30%. Έτσι οι δαπάνες αυτές θα εξαιρούνται από τον υπολογισμό του εισοδήματος από μισθωτή εργασία, όπως σήμερα συμβαίνει με τις κάρτες του Μετρό. Κέρδος: Λιγότερα ΙΧ στο δρόμο, στήριξη όσων επενδύουν σε Μέσα μηδενικών ρύπων, εναλλακτικές στην καθημερινή μετακίνηση των εργαζομένων.

Σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για βιώσιμες πόλεις

Η Αθήνα είναι η πλέον επιβαρυμένη πρωτεύουσα της Ε.Ε. από τις μεταφορές, με πάνω από το 70% των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου να προέρχονται από τα οχήματα . 3.788 θάνατοι αποδίδονται στα αιωρούμενα σωματίδια από παρωχημένες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες των οχημάτων , ενώ η χώρα μας παραπέμφθηκε το 2021 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για υπερβάσεις των τιμών των αιωρούμενων σωματιδίων στη Θεσσαλονίκη. Παρ’ όλα αυτά, το νομοθετικό πλαίσιο για τις ψηφιακές πλατφόρμες αστικών μετακινήσεων στην Ελλάδα δε συμβάλλει στη βιωσιμότητα. Τα επαγγελματικά οχήματα, που κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τα ΙΧ, έχουν μεγάλο κύκλο ζωής, ενώ ο διαμοιρασμός μετακινήσεων και η Μικροκινητικότητα υφίστανται ένα ασαφές πλαίσιο, την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη γνωρίζουν άνθιση. Όλα αυτά είναι ανάγκη να αλλάξουν άμεσα.

Η BEAT είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης και μέρος της προσπάθειας για βιώσιμες μετακινήσεις.

Το μέλλον της τεχνολογίας που αναπτύσσουμε έχει από την πρώτη ημέρα ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο. Θεωρούμε λοιπόν μέρος της αποστολής μας τη συνεργασία με την Πολιτεία και τις πόλεις, ως αξιόπιστοι συνεργάτες, ώστε να προσφέρουμε έξυπνες επιλογές μετακινήσεων, βοηθώντας τους ανθρώπους να κινούνται δίχως άγχος και τις πόλεις να γίνονται βιώσιμες. Ας μην αφήσουμε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Στην προσπάθεια σας και τη δημόσια συζήτηση για μετάβαση σε αστικές μετακινήσεις μηδενικών ρύπων, θα είμαστε παρόντες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!