THEPOWERGAME
Οι αφανείς κερδισμένες από την πανδημία δεν είναι άλλες από τις εταιρείες χρωμάτων και μονωτικών υλικών, όπως η Vitex που δεκαπλασίασε τα κέρδη της μέσα σε έναν χρόνο, και την Isomat που και τους πρώτους μήνες του 2021 σημείωσε σημαντική αύξηση των μεγεθών της λόγω της εντυπωσιακής αύξησης της οικοδομικής δραστηριότητας.
Κόντρα στην πανδημία, στους περιορισμούς μετακινήσεων και σε μια οικονομία όπου τα καταστήματα ήταν πέρυσι κλειστά, οι εταιρείες χρωμάτων κατάφεραν κάποιες από αυτές να αυξήσουν εντυπωσιακά τα οικονομικά τους μεγέθη, κάποιες να μπουν με μεγαλύτερη φόρα στις αγορές του εξωτερικού όπως αυτή της Τουρκίας και κάποιες να διατηρήσουν τις δυνάμεις τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Vitex.
Ο τζίρος του ομίλου αυξήθηκε πέρυσι στα 49,7 εκατ. ευρώ έναντι 46,07 εκατ. ευρώ το 2019, το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε σε 18,36 εκατ. ευρώ έναντι 15,59 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη εκτοξεύθηκαν στα 5,2 εκατ. ευρώ έναντι 519.114 ευρώ που ήταν το 2019.
Η εντυπωσιακή αυτή πορεία της Vitex συνδέεται και με την απόφαση της διοίκησής της με την έναρξη της πανδημίας και με διαφαινόμενη την δυσκολία των μεταφορών να προχωρήσει σε αυξημένες πωλήσεις με σκοπό την ενίσχυση των αποθεμάτων των πελατών εξωτερικού.
Ο αντίπαλος της Vitex, η ΒΙΒΕΧΡΩΜ πέτυχε πέρυσι αύξηση 6,34% του τζίρου της στα 63,85 εκατ. ευρώ από 60,04 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα κέρδη της ξεπέρασαν τα 10,1 εκατ. ευρώ από 8,45 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.
Οι επιδόσεις αυτές οφείλονται σε μια πληθώρα παραγόντων με τους σημαντικότερους να εντοπίζονται στην επίτευξη ανάπτυξης του δικτύου πωλήσεων, καθώς και στην επίτευξη μιας συνετής οικονομικής διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων από την πλευρά της διοίκησης. Θετική επίδραση στην αύξηση του τζίρου αποτέλεσε η αύξηση παραγωγής βερνικοχρωμάτων, για λογαριασμό της Τουρκίας.
Παράλληλα η εταιρεία συνέχισε με έντονους ρυθμούς την αναπτυξιακή της πολιτική, επεκτείνοντας σημαντικά το δίκτυο της και συνάπτοντας στρατηγικές εμπορικές συνεργασίες. Συγκεκριμένα προχώρησε στην ανάπτυξη πελατολογίου στην Ελλάδα, καθώς στη διάρκεια της χρήσης ξεκίνησε συνεργασία με 62 νέα καταστήματα σε όλο τον Ελλαδικό χώρο, που είχε ως αποτέλεσμα πωλήσεις ύψους 928.5 χιλιάδες ευρώ. Επίσης ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση της στις αγορές της Κύπρου και της Αλβανίας με υποστήριξη των εκεί συνεργατών μας, καθώς επίσης και με πωλήσεις χρωμάτων εταιρειών του ομίλου σε Βουλγαρία και Κύπρο.
Αύξηση σημείωσαν και τα μεγέθη της ER-LAC. Ο τζίρος της εταιρείας σημείωσε άνοδο 0,81% στα 7,5 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάσθηκαν ανερχόμενα στα 102.310 ευρώ ενώ κατά 10% αυξήθηκαν και τα διαθέσιμά της.
Σε ότι αφορά την ISOMAT ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τα 57,039 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 6,65%, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 9,38% στα 25,156 εκατ. ευρώ, κατά 16,48% ενισχύθηκαν τα EBIT στα 9,86 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη της ανήλθαν στα 7,83 εκατ. ευρώ από 6,07 εκατ. ευρώ το 2019.
Την ίδια περίοδο οι εξαγωγές της αυξήθηκαν κατά 10% στα 21,12 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το γεγονός συντέλεσαν οι θυγατρικές της εταιρείες στο εξωτερικό, καθώς και το «άνοιγμα» που εγχειρήθηκε σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό στις χώρες της Νοτιανατολικής Μεσογείου, της Κεντρικής Ευρώπης όπως η Γερμανία, της Ρωσίας, καθώς και στις χώρες της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας. Αποφασιστικά συντέλεσε και η εξεύρεση νέων πελατών σε χώρες που ήδη η εταιρία είχε δραστηριότητα. Ενώ οι επενδύσεις που υλοποιούνται από την θυγατρική της στην Ρουμανία αφορούν την επέκταση της ήδη υπάρχουσας γραμμής χρωμάτων και σοβάδων, όπως επίσης προχωρούν οι διαδικασίες για την έκδοση άδειας γραμμής παραγωγής κονιαμάτων.