THEPOWERGAME
Επωφελούμενη από τη συνεχή επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη από την αρχή της πανδημίας έως σήμερα, η κινεζική Alibaba ενισχύει σταθερά την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά, αποτελώντας μια από τις εταιρείες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο Διαδίκτυο. Ως εκ τούτου εντείνεται ο ανταγωνισμός με την αμερικανική Amazon. Επί του παρόντος, η ισχύς της Alibaba κατοχυρώνεται στην αγορά της ανατολικής Ευρώπης αλλά όχι της δυτικής.
Η Amazon παραμένει η κορυφαία εταιρεία λιανικού εμπορίου στη δυτική Ευρώπη αλλά το μερίδιο της παρέμεινε στάσιμο στο 19,3% το 2020. Από την άλλη πλευρά, το μερίδιο της Alibaba αυξήθηκε από το 2% το 2019 στο 2,9% το 2020. Στην ανατολική Ευρώπη, ο όμιλος λιανικού εμπορίου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ήταν πέρσι ο πολωνικός Allegro. Ακολούθησε η ρωσική Wildberries και έπειτα η Alibaba, σύμφωνα με την Euromonitor International.
Υψηλές προσδοκίες για το φεστιβάλ Singles Day
Μεγάλους στόχους θέτει ο κινεζικός κολοσσός λιανικού εμπορίου το 13ο έτος των προσφορών που κάνει μέσα στον Νοέμβριο. Πρόκειται για το παγκόσμιο φεστιβάλ Singles Day ή γνωστό και ως Double 11 ή 11.11 διότι δρομολογείται για την 11η ημέρα του 11ου μήνα του έτους. Το φεστιβάλ αυτό ξεκίνησε το 2009 με τη συμμετοχή 27 εμπόρων. Προ διετίας συμμετείχαν 200.000 μάρκες προϊόντων και οι πωλήσεις έφθασαν τα 38,4 δισ δολάρια, με τις κορυφαίες αγορές στο εξωτερικό να είναι οι ΗΠΑ, η Νότια Κορέα, η Αυστραλία και η Γερμανία. Πέρσι οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 74,1 δισ δολάρια, προσελκύοντας περίπου 800 εκατ. καταναλωτές.
Φέτος η Alibaba εκτιμά πως πάνω από 900 εκατ. καταναλωτές μόνον από την Κίνα θα επισκεφθούν την ιστοσελίδα της, προωθώντας μια σειρά προϊόντων που θα ανταποκρίνονται στις ανησυχίες του κόσμου για το περιβάλλον και την ισότιμη αποδοχή όλων των μελών της κοινωνίας, σύμφωνα με την ενημερωτική ιστοσελίδα Retail Dive. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής σκοπεύει να προσφέρει κουπόνια συνολικής αξίας 15,7 εκατ. δολαρίων προκειμένου να ενθαρρύνουν πιο περιβαλλοντικά ευσυνείδητες αγορές.
Αντίστοιχη περίοδο προσφορών έχει η Amazon, την Prime Day. Η Alibaba επιδιώκει μέσα από το παράρτημα AliExpress να αυξήσει τις πωλήσεις στο εξωτερικό, δίνοντας τη δυνατότητα σε μικρές επιχειρήσεις από την Κίνα ή και τη Σιγκαπούρη να διαθέσουν απευθείας σε πώληση τα προϊόντα τους στο εξωτερικό είτε σε καταναλωτές, είτε σε εμπόρους. Μάλιστα, η AliExpress ανακοίνωσε πως, παρά τη συμφόρηση στα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, δεν αύξησε τις δαπάνες αποστολής στους καταναλωτές, ούτε καθυστέρησε στις παραδόσεις προϊόντων λόγω της χρήσης των εναέριων μέσων.