Γ.Δ.
1424.78 +0,09%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
-0,20%
9.88
CNLCAP
-0,68%
7.35
DIMAND
+1,18%
8.6
NOVAL
-1,82%
2.67
OPTIMA
-1,18%
11.7
TITC
-0,35%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,56%
1.434
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-9,09%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,94%
2.69
ΑΛΦΑ
-0,50%
1.602
ΑΝΔΡΟ
-1,86%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,95%
11.63
ΑΣΚΟ
+1,34%
3.02
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,77%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,51%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-1,22%
2.42
ΒΙΟΣΚ
+1,16%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+3,40%
1.52
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,24%
16.64
ΔΑΑ
-0,13%
7.75
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,35%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+0,79%
3.84
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
-0,06%
31.98
ΕΚΤΕΡ
+1,78%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,87%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,77%
2.585
ΕΛΠΕ
+0,70%
7.905
ΕΛΣΤΡ
+4,61%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+1,54%
1.712
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.876
ΕΝΤΕΡ
+0,64%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,15%
1.31
ΕΤΕ
+0,69%
7.834
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+1,48%
5.5
ΕΥΡΩΒ
+0,73%
2.07
ΕΧΑΕ
+0,32%
4.77
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,99%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-1,48%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+3,17%
1.238
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.24
ΙΝΤΚΑ
+1,35%
3.37
ΚΑΡΕΛ
+2,96%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,04%
0.484
ΚΟΥΑΛ
-2,80%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,95%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,87%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
+1,16%
0.869
ΛΑΜΔΑ
+1,16%
6.98
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
-10,14%
0.266
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,15%
2.63
ΜΑΘΙΟ
+0,49%
0.816
ΜΕΒΑ
+1,50%
4.05
ΜΕΝΤΙ
+3,00%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,83%
3.6
ΜΙΝ
+1,64%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,84%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,37%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-0,80%
1.86
ΜΠΤΚ
-9,48%
0.525
ΜΥΤΙΛ
-0,33%
36.28
ΝΑΚΑΣ
+2,27%
2.7
ΝΑΥΠ
+4,26%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,53%
0.266
ΞΥΛΠ
+2,82%
0.51
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+0,20%
25.35
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.45
ΟΠΑΠ
+0,81%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.895
ΟΤΕ
-3,77%
13.28
ΟΤΟΕΛ
+0,87%
11.58
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
-3,23%
2.4
ΠΕΙΡ
+1,17%
3.634
ΠΕΤΡΟ
+3,58%
8.68
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,06%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,73%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,86%
4.685
ΡΕΒΟΙΛ
+3,50%
2.07
ΣΑΡ
+0,73%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+3,53%
1.615
ΣΠΕΙΣ
-0,61%
6.5
ΣΠΙ
+3,40%
0.67
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,41%
19.62
ΤΖΚΑ
0,00%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,48%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.88
ΧΑΙΔΕ
+3,88%
0.67

Η τέλεια καταιγίδα στο εμπόριο απειλεί τα Χριστούγεννα

Σημαντικές καθυστερήσεις στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου απειλούν τη σημαντικότερη εμπορική περίοδο του έτους, αυτή των Χριστουγέννων.

Όμως το πρόβλημα δεν περιορίζεται στη βρετανική αγορά. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση προκαλεί βαθύτερες ελλείψεις και αναμένεται να διαρκέσει έως και εννέα μήνες, καθώς γιγάντια πλοία που μεταφέρουν χριστουγεννιάτικα αγαθά αρχίζουν να κάνουν ουρά στη Μάγχη για να ξεφορτώσουν στα λιμάνια της Ευρώπης.

Μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε πως οι καθυστερήσεις, αναγκάζουν τα πλοία να αγκυροβολούν σε ομάδες στη Μάγχη και τη Βόρεια Θάλασσα, και αυτό θα έχει αντίκτυπο στις προμήθειες καταναλωτικών αγαθών και πρώτων υλών της στη βιομηχανία.

Ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα

Πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα μαγαζιά της Χριστουγεννιάτικης σεζόν να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα.

Μεταξύ των αγαθών που πιθανόν να μην παραδοθούν τα Χριστούγεννα είναι εξαρτήματα ποδηλάτων, παιχνίδια, έπιπλα κήπου και αθλητικός εξοπλισμός.

Η Hapag-Lloyd, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, δήλωσε: «εάν είστε καταναλωτής, θα πρέπει να περιμένετε καθυστερήσεις. Η βιομηχανία λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα και περίπου το 80% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα θα φτάσουν εγκαίρως στον ευρωπαϊκό προορισμό τους»

Στον Πειραιά το 90% φτάνει με καθυστέρηση

Στον Πειραιά το 90% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (mother vessels) φτάνει με καθυστέρηση, ενώ συμφόρηση εντοπίζεται και στο κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Μάλιστα επειδή  ο προγραμματισμός έχει εκτροχιαστεί έχουν συσσωρευτεί αρκετά κενά container και μειώθηκε ο ελεύθερος χώρος για τα container που θέλουν να ξεφορτώσουν εμπόρευμα.

Παρόμοια προβλήματα εντοπίζονται στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα – λειτουργούν σε πλήρη χωρητικότητα και αντιμετωπίζουν «πολύ διαταραγμένες λειτουργίες», σύμφωνα με τον κολοσσό των  logistics,  Kuehne+Nagel.

Η Kuehne+Nagel, η οποία παρακολουθεί τις θαλάσσιες μεταφορές φορτίων, δήλωσε ότι είχε καταγράψει καθυστερήσεις έως και έξι ημερών από τις αρχές Οκτωβρίου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το πρόβλημα επιτείνεται και από το πρόσφατο κλείσιμο του λιμανιού Ningbo-Zhoushan, νότια της Σαγκάης στην Κίνα, και των εργοστασίων ένδυσης στο Βιετνάμ.

Φαινόμενα υποτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες

Την ίδια στιγμή εντοπίζεται φαινόμενα υπερτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες ή και αλλαγή αποστολή των παραγγελθέντων προϊόντων από την Κίνα.

Γνωστή εισαγωγική εταιρεία η οποία έχει παραγγείλει σε συνεργάτη της  στην Κίνα παπούτσια ήρθε αντιμέτωπη με το φαινόμενο το κόστος να αυξηθεί πάνω από 50%, διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Άλλη γνωστή εμπορική αλυσίδα «έχασε» το εμπόρευμα διότι ο Κινέζος συνεργάτης της επέλεξε να το πουλήσει σε καλύτερη τιμή σε άλλο έμπορο που έδινε περισσότερα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!