Γ.Δ.
1481 -0,10%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
-0,82%
9.62
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,99%
12.22
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.7135
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
-0,17%
11.87
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,49%
9.6
ΑΤΤΙΚΑ
+0,79%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,33%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+4,33%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.08
ΔΑΑ
-0,18%
7.984
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,30%
11.65
ΔΟΜΙΚ
+5,22%
3.83
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,66%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,23%
4.33
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,96%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,59%
7.575
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,47%
1.34
ΕΤΕ
+0,05%
8.418
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
2.236
ΕΧΑΕ
-0,41%
4.8
ΙΑΤΡ
-1,72%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-1,79%
0.4115
ΙΛΥΔΑ
+2,02%
1.765
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
4.97
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,63%
1.252
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-3,65%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-2,99%
1.46
ΚΟΡΔΕ
+0,40%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.39
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,44%
23.92
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,07%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,88%
36.82
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.56
ΟΠΑΠ
-0,12%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,41%
14.49
ΟΤΟΕΛ
+0,68%
11.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,10%
3.945
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+2,06%
1.985
ΣΑΡ
+0,36%
11.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+4,80%
0.698
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αερομεταφορές: Θα πιάσουν τις επιδόσεις του 2019 έως το 2023

Η επαναφορά των πτήσεων στην Ευρώπη, στα νούμερα της προ κορονοϊού εποχής, θα μπορούσε να επιτευχθεί μέχρι το 2023, σύμφωνα με νέα πρόβλεψη που εξέδωσε η Eurocontrol.

Αυτή η πρόβλεψη περιλαμβάνει τρία σενάρια, εκ των οποίων τα δύο δείχνουν ανάκαμψη σε επίπεδα του 2019 κατά τη διάρκεια του 2023, ενώ το τρίτο και λιγότερο αισιόδοξο προβλέπει ανάκαμψη έως το 2027.

Ο Έιμον Μπρέναν, Γενικός Διευθυντής της Eurocontrol, σχολίασε: «Πέρυσι είχαμε μόνο πέντε εκατομμύρια πτήσεις, αλλά αυτό το καλοκαίρι ήταν πολύ ενθαρρυντικό, με την κίνηση να πλησιάζει το προηγούμενο “υψηλό” σενάριο και τις προσδοκίες των αεροπορικών εταιρειών. Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε να δούμε περίπου 6,2 εκατομμύρια πτήσεις φέτος – 44% λιγότερες από ό,τι είχαμε το 2019. Είμαστε αισιόδοξοι για την ανάκαμψη της κυκλοφορίας στα επίπεδα του 2019 νωρίτερα από το αναμενόμενο, με το βασικό σενάριο να δείχνει 9,8 εκατομμύρια πτήσεις το 2022, μόλις 11% πτώση σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι ύφεσης, οι οποίοι θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ανάκαμψη».

Τα τρία πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη

Το «υψηλό σενάριο» προβλέπει ότι η εκστρατεία εμβολιασμού θα συνεχιστεί τόσο εντός της Ευρώπης, όσο και παγκοσμίως, με αξιόπιστα εμβόλια, αποτελεσματικά ενάντια στον κορονοϊό και τις μεταλλάξεις του. Με μια συντονισμένη διαπεριφερειακή προσέγγιση, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί χαλαρώνουν, με τις περισσότερες ροές να ξεκινούν εκ νέου από τα μέσα του 2022. Τα επαγγελματικά ταξίδια ανακάμπτουν γρήγορα σε αυτό το σενάριο.

Το «βασικό σενάριο» είναι παρόμοιο, αλλά με τις ροές εκτός Ευρώπης να ανακάμπτουν μάλλον πιο αργά (εν μέρει ως αποτέλεσμα της έλλειψης συντονισμένης διαπεριφερειακής προσέγγισης) και με τα επαγγελματικά ταξίδια να ανακάμπτουν σε προ κορονοϊού επίπεδα το 2023.

Το «χαμηλό σενάριο» εξετάζει τον αντίκτυπο διαφόρων κινδύνων, όπως τα ποσοστά αργού/ανομοιόμορφου εμβολιασμού, την ανάγκη για νέα εμβόλια ως αποτέλεσμα των μεταλλάξεων, την επαναφορά του lockdown και παρόμοιων μέτρων, τη συνέχιση ή την εκ νέου επιβολή ταξιδιωτικών περιορισμών, τους οικονομικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών τιμών ενέργειας και της μακροπρόθεσμης μείωσης της επιθυμίας των ανθρώπων για αεροπορικά ταξίδια.

Τα στοιχεία για την αεροπορική κίνηση αναφέρονται στον αριθμό των πτήσεων, συμπεριλαμβανομένων τόσο των επιβατών όσο και των φορτίων. Η πρόσφατη εμπειρία έχει δείξει ότι η αύξηση του αριθμού των επιβατών υστερεί σε σχέση με την αύξηση του αριθμού των πτήσεων.

Αυτή η νέα πρόβλεψη δείχνει τη συνέχιση των πρόσφατων θετικών τάσεων, ιδίως κατά την περίοδο των διακοπών τον Δεκέμβριο του 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!