THEPOWERGAME
Ικανοποιεί την όρεξη των Παριζιάνων για ποιοτικές μακαρονάδες σε προσιτές τιμές και ταυτόχρονα ανοίγει την όρεξη των… επενδυτών που βλέπουν στη γαλλική start-up Cala τη λύση αφενός, για να καλυφθεί η ζήτηση για υγιεινό φαγητό σε ανταγωνιστικό κόστος κι αφετέρου, για να αντιμετωπισθούν τα υψηλά ενοίκια, ειδικά στις πυκνοκατοικημένες περιοχές των ευρωπαϊκών αστικών κέντρων.
Το κατάστημα της Cala στο 5ο διαμέρισμα του Παρισιού έχει την ιδιαιτερότητα ο σεφ του να είναι… ρομπότ. Ο πελάτης παραγγέλλει, είτε μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες delivery είτε, προσερχόμενος στο κατάστημα, από ένα τερματικό (σαν ΑΤΜ), επιλέγοντας τη μακαρονάδα και τη σάλτσα της αρεσκείας του. Το ρομπότ που καλύπτει χώρο μόλις 3Χ2 μέτρων ετοιμάζει το φαγητό, ενώ ταυτόχρονα καθαρίζει και τακτοποιεί τα σκεύη.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία κερδίζει από:
- τη μείωση του ενοικίου και των λειτουργικών δαπανών συνολικά κατά 60% καθώς το μέγεθος του καταστήματος είναι πολύ μικρό αφού λειτουργεί μόνο ως take away (δεν υπάρχουν τραπεζοκαθίσματα)
- τη βελτίωση της παραγωγικότητας καθώς το ρομπότ παράγει 400 γεύματα την ώρα.
Η εταιρεία απασχολεί εργαζόμενους για την εξυπηρέτηση των πελατών, ενώ υποστηρίζει ότι τα χρήματα που εξοικονομεί, τα επενδύει στην προμήθεια ποιοτικών πρώτων υλών.
Ποιοτικά γεύματα σε ανταγωνιστικές τιμές
Αυτός ήταν, άλλωστε, και ο βασικός λόγος που ώθησε τρεις νέους μηχανικούς να ιδρύσουν την Cala το 2019. «Ως φοιτητές μας ενοχλούσε το γεγονός ότι δεν είχαμε πρόσβαση σε ποιοτικά γεύματα σε προσιτές τιμές. Στα fast food το μικρό περιθώριο κερδοφορίας καθιστά απαγορευτική τη χρήση ποιοτικών πρώτων υλών. Σκεφθήκαμε, λοιπόν, ότι εάν αυτοματοποιούσαμε την διαδικασία παρασκευής γευμάτων, θα αυξάναμε την παραγωγικότητα κι έτσι θα βελτιώναμε τα οικονομικά» δηλώνει ο CEO κι ένας εκ των ιδρυτών της εταιρείας, ο 21χρονος σήμερα Ylan Richard, ο οποίος προ διετίας εγκατέλειψε τις σπουδές του για να ασχοληθεί με την Cala.
Με χρηματοδότηση 5,5 εκατ. η εταιρεία επεκτείνεται στη Γαλλία και την Ευρώπη
Πωλώντας μακαρονάδες προς 8 ευρώ μία, η εταιρεία έχει φθάσει ήδη στο top 10 των εστιατορίων του Παρισιού όσον αφορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών μέσων των εφαρμογών delivery και την περασμένη εβδομάδα εξασφάλισε 5,5 εκατ. δολάρια από εταιρείες επιχειρηματικών συμμετοχών, τα οποία θα διαθέσει για την επέκτασή της στη Γαλλία (ετοιμάζονται 6 καταστήματα το πρώτο εξάμηνο του 2022) και την Ευρώπη καθώς και την αναβάθμιση του εξοπλισμού της.
Τα ρομπότ ετοιμάζουν από πίτσες μέχρι… brunch
Η Cala δεν είναι η μοναδική εταιρεία που χρησιμοποιεί ρομπότ ως σεφ στη Γαλλία. Άλλη μια εταιρεία, η Pazzi, χρησιμοποιεί ρομπότ για να ετοιμάζει πίτσες. Κάτι ανάλογο αλλά στο χώρο του παγωτού κάνει η εταιρεία BonBot στη Σουηδία, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, το ρομπότ της εταιρείας Karakuri ετοιμάζει brunch.
Η αξιοποίηση των ρομπότ στην παρασκευή φαγητού έρχεται ως απάντηση όχι μόνο στο κόστος παραγωγής και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού αλλά κυρίως στο υψηλό κόστος ενοικίου, ιδίως στις πυκνοκατοικημένες περιοχές. Σήμερα, πολλές εταιρείες έχουν τους χώρους παρασκευής φαγητού εκτός πόλεων απ’ όπου διακινούν τα γεύματα στο κέντρο των κατοικημένων περιοχών, όπου η ζήτηση είναι αυξημένη από τουρίστες κι όχι μόνο. Στο μέλλον η παρασκευή του φαγητού θα μπορεί να μεταφερθεί σε μικρά καταστήματα στο κέντρο ώστε να μπορεί να προσφέρεται πιο γρήγορα στους καταναλωτές.