THEPOWERGAME
Ευεργετικά για την αγορά των «έξυπνων» συσκευών στην Ελλάδα λειτουργεί η πανδημική κρίση. Η ανάγκη των Ελλήνων να παρακολουθούν την υγεία και τη φυσική τους κατάσταση, εν μέσω πανδημίας, ώθησε σε αγορές «έξυπνων» ρολογιών και smartbands.
Πλέον, σχεδόν ένας στους πέντε πολίτες στην Ελλάδα (19%) έχουν ένα smartwatch, ενώ το 14% σκοπεύει να αγοράσει ένα τους επόμενους 12 μήνες. Μάλιστα, το 11% των καταναλωτών αγόρασε ένα «έξυπνο» ρολόι από το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης και μετά.
Εξίσου δημοφιλείς έκανε η πανδημία και τις συσκευές smartbands, οι οποίες επίσης παρακολουθούν τη φυσική κατάσταση, μετρώντας λειτουργίες όπως το οξυγόνο, τους καρδιακούς παλμούς του, τις θερμίδες, και άλλα χρήσιμα στατιστικά στοιχεία. Σήμερα, το 15% των Ελλήνων έχει ένα smartband, ενώ ένα 11% απαντά ότι σκέφτεται να αγοράσει μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με το 9% να το έχει αποκτήσει εν μέσω πανδημίας.
Σύμφωνα με έρευνα της IPSOS για λογαριασμό της Huawei, συνολικά το 35% των Ελλήνων σχεδιάζει να αγοράσει smartphone ή smartwatch τον επόμενο χρόνο, προκειμένου να το χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για να βελτιώσει την κατάσταση της υγείας του.
Σύμμαχος η τεχνολογία
Συνολικά, η έρευνα της IPSOS, η οποία διεξήχθη σε 10 χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα, δείχνει ότι οι Έλληνες θεωρούν τις «έξυπνες» συσκευές πολύτιμο σύμμαχο τους στην προσπάθεια για βελτίωση της υγείας και της φυσικής, αλλά και ψυχικής κατάστασης. Ειδικότερα, τα 2/3 των Ελλήνων (64%) πιστεύουν ότι ένα «έξυπνο» ρολόι θα ήταν χρήσιμο και βοηθητικό για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, οι πολίτες αναγνωρίζουν ότι με τα «έξυπνα» ρολόγια μπορεί κανείς να έχει καλύτερη εικόνα και όλων των υπολοίπων παραγόντων που μπορεί να έχουν αντίκτυπο στη φυσική κατάσταση, όπως οι διαταραχές ύπνου και τα επίπεδα άγχους.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Η Ευρώπη βρίσκεται, από το ξέσπασμα της πανδημίας, στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης wearable συσκευών. Το 2020, σχεδόν το ένα πέμπτο (19%) των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών στην ΕΕ χρησιμοποίησε το περασμένο έτος «έξυπνα» ρολόγια, smartbands, συνδεδεμένα ακουστικά, ανιχνευτές ασφαλείας και άλλα wearables, που συνδέονται στο Διαδίκτυο.
Οι Έλληνες, πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, βρίσκονται στην τελευταία θέση μεταξύ των Ευρωπαίων όσον αφορά τη συστηματική χρήση wearables. Αντίθετα, στην πρώτη γραμμή βρίσκονται η Τσεχία, η Φινλανδία και η Εσθονία.
Το 2020, περίπου το ένα τρίτο των πολιτών στην Τσεχία (35%), τη Φινλανδία (33%) και την Εσθονία (31%) είχε χρησιμοποιήσει ένα «έξυπνο» ρολόι ή άλλο αξεσουάρ που συνδέεται με το Διαδίκτυο. Σε μια σειρά άλλων χωρών, όπως η Σλοβενία, το Λουξεμβούργο, η Σλοβακία, η Δανία, η Σουηδία, η Ισπανία, η Γερμανία και η Ιρλανδία το αντίστοιχο ποσοστό κυμάνθηκε μεταξύ 20%-26%.