THEPOWERGAME
«Η αύξηση της τιμής του ρεύματος έφερε βίαια στο προσκήνιο το θέμα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ίσως και εμείς οι μαρίνες θα μπορούσαμε να κάνουμε περισσότερα σε αυτό τον τομέα» σημείωσε χθες στην ομιλία του κατά την διάρκεια της παρουσίασης της Έκθεσης Βιωσιμότητας του 2020 της Μαρίνας Φλοίσβου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Flisvos Marina, κ. Σταύρος Κατσικάδης. Όπως ανέφερε η εταιρεία, σε πρώτη φάση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις χερσαίες εγκαταστάσεις ενώ σε βάθος χρόνου εξετάζει την τοποθέτηση ανεμογεννητριών σε πλωτές εξέδρες στο θαλάσσιο τμήμα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του powergame.gr, o κ. Κατσικάδης σημείωσε ότι αυτό το διάστημα πραγματοποιούνται κινήσεις ώστε το έργο των φωτοβολταϊκών να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Παράλληλα, σημείωσε ότι σήμερα είναι στο στάδιο της μελέτης και ότι για την υλοποίηση του έργου βρίσκονται σε συνεργασία με εταιρείες παραγωγής ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα πλαίσια του προγράμματος βιωσιμότητας της εταιρείας, η Μαρίνα Φλοίσβου τροφοδοτείται σήμερα με ενέργεια αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.
Στα πλαίσια της μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος της Μαρίνας στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2022, όλα τα εταιρικά οχήματα που θα κινούνται εντός του χώρου (πχ επίβλεψης και φύλαξης) να είναι ηλεκτροκίνητα ενώ στους ήδη υπάρχοντες σταθμούς θα προστεθούν επιπλέον τέσσερις σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τόσο για τις ανάγκες του στόλου της εταιρείας και των συνεργατών της όσο και των επισκεπτών.
Δίκτυο οπτικών ινών
Μία επίσης σημαντική προτεραιότητα της εταιρείας για το επόμενο διάστημα είναι η δημιουργία δικτύου οπτικών ινών σε όλο το μήκος της μαρίνας με στόχο να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει το δίκτυο 5G. Και σε αυτό τον τομέα η Lamda Flisvos Marina βρίσκεται στην φάση των μελετών και των συζητήσεων με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και εταιρείες τεχνολογίας.
Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση το 2020 ήταν μία θετική χρονιά καθώς υπήρξε 100% πληρότητα των θέσεων ελλιμενισμού. Συγκεκριμένα ελλιμενίστηκαν στην Μαρίνα Φλοίσβου 303 ιδιωτικά σκάφη. Πέρυσι παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του συνολικού αριθμού μονίμων σκαφών κατά 7% ενώ αντίθετα παρουσιάστηκε μείωση του συνολικού αριθμού των διερχόμενων σκαφών κατά 46%. Η κατάσταση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αδυναμία απόπλου εξαιτίας των μέτρων που είχαν ληφθεί την περίοδο έξαρσης της πανδημίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, η Μαρίνα Φλοίσβου κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά με μερίδιο 22% και μία από τις κορυφαίες θέσεις στην Μεσόγειο σε ότι αφορά στα μεγάλα γιοτ. Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου το 50% των 303 θέσεων ελλιμενισμού αφορά σε θαλαμηγούς μεγαλύτερους των 35 μέτρων.