THEPOWERGAME
Εξίσωση με πολλούς αγνώστους
-Όσοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν μετά τις δηλώσεις του συντρόφου Πούτιν, θα πρέπει να το ξανασκεφτούν. Το φυσικό αέριο, που είχε φτάσει στα τρελά επίπεδα των 161 ευρώ όντως «βούτηξε» κάτω από τα 100 ευρώ μέσα στην ίδια μέρα, καθώς όντως η πρόθεση της Ρωσίας να ομαλοποιήσει- φυσικά με το αζημίωτο- την αγορά, ηρέμησε τα πράγματα. Αυτό δεν εμπόδισε, όμως, την τιμή του φυσικού αερίου να επιστρέψει πάνω από τα 100 ευρώ στη χθεσινή συνεδρίαση, επιβεβαιώνοντας ότι η εξίσωση της ενέργειας είναι πολυπαραγοντική και δεν αρκούν πυροτεχνήματα για να αποφευχθεί το σοκ σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις…
Μετεξεταστέες και πάλι οι Βρυξέλλες
-Το μόνο σίγουρο είναι η κρίση στην ενέργεια εξέθεσε για μια ακόμα φορά τις Βρυξέλλες. Τι ακριβώς έπραξαν έτσι ώστε να δημιουργήσουν αναχώματα σε τέτοιου είδους ανατιμήσεις, όταν ανακοίνωναν την ταχύτερη «πράσινη» μετάβαση; Γιατί δεν δημιουργήθηκαν μηχανισμοί εξισορρόπησης; Γιατί δεν προβλέφθηκαν στρατηγικά αποθέματα φυσικού αερίου; Γιατί σύρθηκαν πίσω από την αμερικανική θέση απέναντι στο ρωσικό αέριο, όταν η εξάρτηση από τους Ρώσους φτάνει στο 90%; Ποια προληπτικά μέτρα για την προστασία των νοικοκυριών συζητήθηκαν σε τεχνοκρατικό επίπεδο, έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν αμέσως; Μετά την κρίση των εμβολίων, οι Βρυξέλλες μένουν μετεξεταστέες και στην κρίση ενέργειας…
Τα θέλουν όλα δικά τους
-Μήπως τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών- Ανάπτυξης θα πρέπει να τραβήξουν μερικά αυτιά στον κλάδο της εστίασης; Η μείωση του ΦΠΑ, που έγινε εν μέσω πανδημίας και παρατείνεται ως του χρόνου το καλοκαίρι, δεν ωφέλησε ούτε κατά μισό σεντ τους καταναλωτές, αλλά κατέληξε αυτούσια στα ταμεία των επιχειρήσεων του κλάδου κι αυτό εν γνώσει του οικονομικού επιτελείου, που χρησιμοποίησε τη μείωση της έμμεσης φορολογίας ως έμμεση επιδότηση της εστίασης. Ας μη θίξουμε, δε, ότι και το φετινό καλοκαίρι στήθηκε τρελό πάρτι φοροδιαφυγής, με την έκδοση αποδείξεων να αποτελεί την εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Είναι δυνατόν, λοιπόν, τώρα να προχωράνε κάποιοι σε συντονισμένες αυξήσεις σε είδη ευρείας κατανάλωσης όπως το σουβλάκι ή η πίτσα;
!!Πληθαίνουν οι θετικές ειδήσεις από το μέτωπο του τουρισμού. Αυτή την φορά έρχονται από το χώρο των βραχυχρόνιων μισθώσεων, απ’ όπου προκύπτει ότι οι κρατήσεις για φθινόπωρο και χειμώνα παίζουν στα ίσα τις αντίστοιχες του 2019. Μπορεί αυτός ο τζίρος να “κόβεται” από τα καταλύματα, ωστόσο «πέφτει» στην αγορά…
Τι τρέχει με τη Volton;
Κάτι τρέχει με τη Volton, την εταιρεία λιανικής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας των Δημ. Μπάκου και Γ. Καϋμενάκη. Δεν φτάνουν τα ανοικτά μέτωπα που έχουν με τους Ολλανδούς της Reggeborgh στην Ελλάκτωρ, τώρα ανοίγουν και άλλα. Είναι δύσκολες οι ημέρες.
Νέα πλατφόρμα για τα κτίρια
-Η δημιουργία μιας νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, της «Building Cert», στην οποία θα καταχωρούνται όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την ενεργειακή κατηγορία του ακινήτου ή τις εργασίες και παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης που έχουν γίνει προβλέπεται στο χθεσινό σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) για την ενεργειακή εξοικονόμηση.
-Η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη μέσω της πύλης gov.gr ώστε να γνωρίζουν οι αγοραστές ή μισθωτές ακινήτων την ενεργειακή κατηγορία τους και άλλα στοιχεία. Το σχέδιο νόμου προβλέπει πως το δημόσιο θα μπορεί να πληρώσει ακριβότερο μίσθωμα για κτίρια που ανήκουν σε υψηλότερες κατηγορίες ενεργειακής απόδοσης ή και χαμηλότερο ενοίκιο όταν δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις απόδοσης.
H περικύκλωση της Delivery Hero
-H κίνηση της Delivery Hero για εξαγορά της delivery.gr και του δικτύου των kiosky’s έχει ανησυχήσει τους ανταγωνιστές όσο και την αγορά καθώς πλέον ένας παίκτης φεύγει αρκετά μπροστά. Να μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με τον Νο1 στην αγορά διανομής φαγητού εστιατορίων αλλά και στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ. Την τελευταία αγορά μάλιστα με πολλαπλή παρουσία: Ε- food market όπου συνεργάζεται με μικρά σημεία πώλησης και περίπτερα, διανομή για τις δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλο, και μέσω της Instashop που ήδη καλύπτει όλη τη Θεσσαλονίκη και πλέον έχει επεκταθεί και σε ένα μεγάλο μέρος της Αθήνας.
Το κάψιμο του λίπους στα σούπερ μάρκετ
-Δεν είναι καθόλου καλά τα μηνύματα από την αγορά τις δύο τελευταίες εβδομάδες. Μετά από τα ανελαστικά ψώνια για τα σχολικά η κίνηση στους περισσότερους κλάδους έχει παγώσει, καθώς οι ανατιμήσεις που ακούγονται ότι θα έρθουν σε τρόφιμα αλλά κυρίως στους λογαριασμούς ενέργειας έχουν κάνει τους περισσότερους καταναλωτές πιο επιφυλακτικούς. Κάπως έτσι βγήκαν τα πρώτα κίνητρα για αύξηση της κατανάλωσης.
-Τα σούπερ μάρκετ ξεκίνησαν προωθητικές κινήσεις καθώς είναι αυτά που είδαν τα κέρδη τους να φουσκώνουν την περασμένη χρονιά λόγω covid οπότε είναι αυτά που έχουν δυνατότητα να κάψουν λίπος ώστε να κρατήσουν τους καταναλωτές ζεστούς και να κλείσουν την πόρτα στον ανταγωνισμό. Η αρχή γίνεται αυτή την εβδομάδα από τον ΑΒ ο οποίος τρέχει καμπάνια για την κάρτα ΑΒ plus και από ότι μαθαίνουμε κινήσεις ετοιμάζουν και οι υπόλοιποι παίκτες.