THEPOWERGAME
Μέσα στις επόμενες 2-3 εβδομάδες θα κλείσει το θέμα της επένδυσης της Next.e.Go Mobile SE στην Ελλάδα.
Όπως ανέφερε χθες το μέλος του Δ.Σ. της γερμανικής εταιρείας παραγωγής ηλεκτροκινούμενων οχημάτων e.go Mobile της εταιρείας Dr. Ulrich Hermann, η εταιρεία μέχρι σήμερα έχει εξετάσει 24 τοποθεσίες στη χώρα μας, αλλά φαίνεται ότι είναι πολύ κοντά στο να καταλήξει στην επιλογή τόπου που θα δημιουργηθεί μια νέα μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων.
Η Next.e.Go Mobile SE, είχε παρουσιαστεί στο παρελθόν από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών Κώστα Φραγκογιάννη ως μια νέα και δυναμική εταιρεία παραγωγής χαμηλού κόστους ηλεκτροκινούμενων οχημάτων.
Η εταιρεία ήδη έχει σηκώσει επενδυτικά κεφάλαια ύψους 100 εκατ. ευρώ και σήμερα παράγει αυτοκίνητα στο Άαχεν της Γερμανίας.
Η εταιρεία από την πρώτη στιγμή ενδιαφέρθηκε για τη δημιουργία μονάδας παραγωγής στη χώρα μας, εκμεταλλευόμενη αφενός μεν την στροφή της ελληνικής κυβέρνησης προς την πράσινη ανάπτυξη, αφετέρου δε στα παρεχόμενα κίνητρα επενδυτικών πρωτοβουλιών.
Προς την κατεύθυνση αυτή η εταιρεία έχει ενταχθεί στο GreekGreenGrowth, μια πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την συμμαχία επιχιερήσεων που επιχειρούν με στόχο την πράσινη ανάπτυξη.
Παράλληλα, όπως ανέφερε ο κ. Herman, η εταιρεία ετοιμάζει, σε συνεργασία με το ΑΠΘ αλλά και το ΕΚΠΑ, κέντρο έρευνας και ανάπτυξης για την ηλεκτροκίνηση στην Θεσσαλονίκη.
Επίσης όπως ανέφερε το μέλος του Δ.Σ. της Next e.Go Mobile μέσα στον επόμενο μήνα στόχος είναι να λειτουργήσουν στη χώρα μας γραφείο πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης οχημάτων.
Στόχος όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, είναι η απόκτηση ισχυρής παρουσίας στην Ελληνική αγορά με στόχο την ίδια και σε δεύτερο επίπεδο προς άλλες γειτονικές αγορές, με έμφαση τα Βαλκάνια.
Προς την κατεύθυνση αυτή η εταιρεία σχεδιάζει την παραγωγή αυτοκινήτων στη χώρα μας, που θα γίνεται σε κάποια μονάδα που θα δημιουργηθεί μέσα στους επόμενους 10-12 μήνες.
Ο κ. Hermann την περιέγραψε ως «μικρό-εργοστάσιο», με επένδυση της τάξης των 100 εκατ. ευρώ, το οποίο θα μπορεί να παράγει περίπου 20.000 οχήματα το χρόνο.
Όπως είπε, οι μονάδες αυτές είναι πολύ χαμηλότερου κόστους από τα παραδοσιακά εργοστάσια και ότι μπορεί με την παραγωγή 10.000 οχημάτων η μονάδα να αρχίσει να γίνεται κερδοφόρος.
Αντίθετα τα παραδοσιακά εργοστάσια κοστίζουν πολύ περισσότερο στην κατασκευή, πάνω από 1 δισ. ευρώ ένα μεσαίο εργοστάσιο και για να καταστεί κερδοφόρο απαιτεί μια ετήσια παραγωγή 100 χιλ. οχημάτων.
Σύμφωνα με τα στελέχη της Next e.Go Mobile τα οχήματα της είναι ελαφρύτερα, αποδοτικότητα και χαμηλότερου κόστους. Απευθύνονται για χρήση μέσα στην πόλη και είναι ιδιαίτερα φιλικά στο περιβάλλον.