THEPOWERGAME
Στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, στην έρευνα και ανάπτυξη, στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου προϊόντων της, αλλά και στη διεύρυνση του εξαγωγικού της αποτυπώματος συνεχίζει να επενδύει η εταιρεία 3αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ.
Όπως ανέφερε σήμερα στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άγης Καραγεωργίου, παρά στις δύσκολες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, η εταιρεία κατάφερε το 2020 να ενισχύσει σημαντικά τα οικονομικά της μεγέθη.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 27,97 εκατ. ευρώ από 23,69 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένες κατά 18,1%. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στο επίπεδο των 8 εκατ. ευρώ από 6,68 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 19,8%. Το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 28,6% αυξημένο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε βάθος πενταετίας (2016-2020), αντικατοπτρίζοντας την στρατηγική απόφαση της διοίκησης για στροφή σε προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 3,68 εκατ. ευρώ έναντι 1,68 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, αυξημένα κατά 118%. Παράλληλα, το περιθώριο EBITDA ενισχύθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες περίπου και ανήλθε σε 13,2% από 7,1% το 2019. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,96 εκατ. ευρώ έναντι 999.000 ευρώ της χρήσης 31/12/2019 ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 2,25 εκατ. ευρώ έναντι 415.000 ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Στο εννεάμηνο του 2021, η εταιρεία παρουσιάζει μείωση πωλήσεων 5% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020, ενώ σε σχέση με το εννεάμηνο του 2019 οι πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 12%.
Επενδύσεις σε τεχνολογικό εκσυγχρονισμό
Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα, ο κ. Καραγεωργίου υπογράμμισε ότι η εταιρεία εντός του 2020 υλοποίησε περίπου το 50% της επένδυσης τεχνολογικού εκσυγχρονισμού «Ψηφιακό Άλμα». Η ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής τοποθετείται εντός του 2021, έτος κατά το οποίο υλοποιήθηκε και επένδυση τεχνολογικού εκσυγχρονισμού με νέα σύγχρονη συσκευαστική μηχανή με ανιχνευτή μετάλλων, αυτόματη ζύγιση, μηχανή εγκιβωτισμού και παράλληλο εκσυγχρονισμό των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, προϋπολογισμού δαπάνης 1,114 εκατ. ευρώ. Η επένδυση θα επιφέρει αύξηση της παραγωγικότητας και θα επιτρέψει την παραγωγή νέων συσκευασιών, που θα ανανεώσουν την εικόνα της εταιρείας τοποθετώντας την ακόμα περισσότερο στην ηγετική θέση που έχει στην κατηγορία. Η νέα υπερσύγχρονη μηχανή συσκευασίας, συμβάλλει στη μείωση της χρήσης του πλαστικού κατά 14 τόνους τον χρόνο, προάγοντας το πλάνο της εταιρείας για βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, για το 2022 η διοίκηση προγραμματίζει την υλοποίηση μίας, αντίστοιχου ύψους, επένδυσης, για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών της.
Διεύρυνση εξαγωγών
Την ίδια στιγμή η εταιρεία επιδιώκει τη διεύρυνση του εξαγωγικού της αποτυπώματος. Στο πλαίσιο αυτό, συμμετέχει για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση τροφίμων «Anuga». Στόχος είναι η προώθηση του πλάνου ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της σε νέες αγορές και της διεύρυνσης της εξαγωγικής της δραστηριότητας, που αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 25 χώρες. Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές αποτελούν το 7% του τζίρου της εταιρείας και στόχος της διοίκησης είναι στην επόμενη πενταετία να αποτελούν το 20% με 25%. Για την επίτευξη αυτού του στόχου έχει συναφθεί συνεργασία με εταιρεία συμβούλων, η οποία θα βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Ήδη, τα προϊόντα της εταιρείας έχουν παρουσία σε χώρες με κοινότητες απόδημου Ελληνισμού, ενώ στόχος είναι το άνοιγμα σε νέες αγορές και κυρίως στην Ευρώπη και την Αμερική.
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Καραγεωργίου στις αυξήσεις που παρατηρούνται στις πρώτες ύλες. Διευκρίνισε ότι το 75% της πρώτης ύλης που χρησιμοποιεί η εταιρεία είναι εισαγόμενη, ενώ το 25% είναι ελληνική. Όπως είπε ο κ. Καραγεωργίου, σε διάφορους κλάδους, οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών έχουν οδηγήσει σε αυξήσεις των τελικών τιμών των προϊόντων στο ράφι. Ωστόσο, επεσήμανε ότι αν και οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες μεσοσταθμικά ξεπερνάνε το 80% για την εταιρεία, μέχρι στιγμής δεν έχει προχωρήσει σε καμία ανατίμηση. «Οι τιμές που έχουν τα προϊόντα μας στα ράφια είναι ίδιες με τις τιμές που είχαν το προηγούμενο διάστημα. Υπάρχει πίεση, αλλά πρέπει να φερθούμε υπεύθυνα απέναντι στους συνεργάτες μας και στους καταναλωτές» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα της 3αλφα, σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, το μερίδιο αγοράς στα όσπρια ανέρχεται σε 38,3% ενώ στο ρύζι σε 11,1%. Σημειώνεται ότι τα τελευταία τρία χρόνια, η εταιρεία έχει αυξήσει τα μερίδιά της κατά 3 με 4 μονάδες. Αφουγκραζόμενη τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και τις τάσεις της εποχής, λάνσαρε στα τέλη του περασμένου έτους τη σειρά οσπρίων μαγειρεμένων στον ατμό, «έτοιμα φυσικά!», η οποία αποτελεί το 4-5% του συνολικού τζίρου της εταιρείας και παρουσιάζουν πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης. Εφέτος, για πρώτη φορά στην ιστορία της, η 3αλφα λανσάρει νέες συσκευασίες με μοντέρνο και λιτό σχεδιασμό, ανανεώνοντας έτσι πλήρως την εικόνα της. Τέλος, η εταιρεία σύντομα θα αποτελεί μέλος της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, καθώς αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης για την σειρά ελληνικών οσπρίων και ρυζιού.