Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Η μάχη του ψυγείου: Ποια προϊόντα έχασαν μερίδια και ποια κέρδισαν

Μπορεί ο εχθρός του φρέσκου να είναι το φρεσκότερο όμως στην περίοδο της καραντίνας ο εχθρός του φρέσκου ήταν το προϊόν που μπορούσε να διατηρηθεί περισσότερο.

Έτσι το 2020 όπως δείχνουν τα στοιχεία των μετρήσεων τα προϊόντα με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στο ψυγείο των σούπερ μάρκετ ήταν αυτά που κέρδισαν την επιλογή των καταναλωτών.

Πτώση στο φρέσκο γάλα, άνοδος στα φυτικά ροφήματα

Μία από τις μεγαλύτερες κατηγορίες στα ψυγεία, αυτή του λευκού γάλακτος είναι από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις της πιο πάνω τάσης.

Το φρέσκο γάλα υποχώρησε σε επίπεδο αξίας κατά 6% ενώ το υψηλής παστερίωσης το 2020 εμφάνισε άνοδο της τάξης του 12%. Η πανδημία οδήγησε και μία κατηγορία η οποία είχε καθοδική πορεία να δείξει ξανά δυναμική.

Ο λόγος για τα γάλατα εβαπορέ που παρουσίασαν την προηγούμενη χρονιά βελτίωση κατά 10%. Οι παραπάνω αυξομειώσεις είχαν ως αποτέλεσμα η κατηγορία να σταθεροποιηθεί σε ότι αφορά τους όγκους αλλά να εμφανίσει ανάπτυξη της τάξης του 3% σε επίπεδο αξίας.

Και οι δύο άλλες μεγάλες υποκατηγορίες κινήθηκαν πτωτικά. Συγκεκριμένα η αγορά του παιδικού γάλακτος κινήθηκε πτωτικά αν και με μικρότερο ρυθμό το 2020 σε όγκο -7,1% αλλά και σε αξία -2,6% σε σχέση με το 2019 (-9,3% και -6,0% αντίστοιχα).

Παράλληλα η αγορά του σοκολατούχου γάλακτος στο σύνολο έτους 2020, ήταν πτωτική τόσο σε αξία -5,1%, όσο και σε όγκο με απώλειες -2,4% σε σχέση με το 2019 έχοντας επηρεαστεί έντονα από την πανδημία. Αντίθετα η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων κατά το 2020 εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη σε σχέση με το προηγούμενο έτος (+30,2% σε όγκο και +22,3% σε αξία).

Άνοδος μόνο για το στραγγιστό γιαούρτι

Η κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού είναι η μεγαλύτερη κατηγορία μέσα στο βιομηχανοποιημένο γιαούρτι με συμμετοχή 59%.

Το 2020 η κατηγορία συνεχίζει την ανοδική της πορεία με ανάπτυξη της τάξης του 7,4% σε αξία. Σε ότι αφορά το γιαούρτι με φρούτα και δημητριακά πέρυσι η αγορά του παρουσίασε μικρή πτώση σε πωλήσεις τόσο σε όγκο (-0,8%) όσο και σε αξία (-1,6%). Πρόκειται για μια ταχέως μεταβαλλόμενη κατηγορία με πληθώρα παικτών και μαρκών, με συχνές εισαγωγές νέων προϊοντικών προτάσεων, καινοτομιών, εναλλακτικών οικονομικών επιλογών, έντονων προωθητικών ενεργειών ανταγωνισμού και σημαντικών επενδύσεων σε επικοινωνία.

Η συνολική αγορά του βρεφικού και παιδικού γιαουρτιού το 2020 κινήθηκε πτωτικά σε όγκο κατά -3,9% αλλά και σε αξία -4,6%, οδηγούμενη κυρίως από την φθίνουσα πορεία του βρεφικού γιαουρτιού η οποία σημειώνει πτώση -4,2% σε όγκο και -3,2% σε αξία αντίστοιχα, συνεχίζοντας την πτωτική πορεία του 2019. Αντίστοιχα η κατηγορία των παιδικών γιαουρτιών παρουσιάζει μείωση της τάξης του -1,8% σε όγκο και -3,3% σε αξία.

Χυμοί: Το ψυγείο κερδίζει το ράφι

Στη συνολική αγορά των χυμών το 2020, η τάση είναι αρνητική σε όγκο στο -0,2%, και σε αξία στο -2% σε σχέση με το 2019 λόγω της πανδημίας.

Η πτώση οφείλεται στην κατηγορία των χυμών ραφιού, οι οποίοι με συμμετοχή 65% σε αξία, παρουσιάζουν σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο πτωτική τάση πωλήσεων -4% σε όγκο και σε αξία -4.9%. Η κατηγορία του χυμού ψυγείου συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο πωλήσεων +10,4% σε όγκο και +3,9% σε αξία.

Τέλος πέρυσι η αγορά του έτοιμου παγωμένου συσκευασμένου τσαγιού κατέγραψε πτωτική τάση πωλήσεων -0,7% σε όγκο και -2,9% σε αξία λόγω της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!