THEPOWERGAME
*** Στην οδό Σανταρόζα ετοιμάζονται να σαρώσουν την αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στα Βαλκάνια. Για την ακρίβεια, το σχέδιο είναι να μην αφήσουν καμία ευκαιρία εκεί να πάει χαμένη. Λεφτά (θα) έχουν. Υπολογίζεται ότι μόνο από τρεις – τέσσερις κινήσεις η ΔΕΗ θα βγάλει περί τα 2 με 2,4 δισ. ευρώ. Συμπεριλαμβανομένης, εννοείται, της αύξησης κεφαλαίου – μαμούθ. Ε, όλα αυτά τα λεφτά θα πάνε εκεί. Ο λόγος είναι απλός:
^^^ Η ελληνική αγορά έχει καταληφθεί από τρίτους. Συνεπώς, χώρος για την ίδια, να αναπτυχθεί δεν υπάρχει. Η αλήθεια είναι ότι εντός συνόρων έμεινε πολύ πίσω. Συνεπώς, αν θέλει να προλάβει το τρένο, πρέπει να αναζητήσει αλλού ζωτικό χώρο. Κι επέλεξε τον βαλκανικό. Εκεί, λοιπόν, ετοιμάζεται να σαρώσει προσεχώς. Είπαμε, λεφτά (θα) έχει. Οπότε, αντί να φτιάξει από την αρχή, που θα της πάρει χρόνο, θα βγει και θα αγοράσει. Αυτό είναι το σχέδιο.
*** Στην οδό Κολοκοτρώνη γνωρίζουν καλά, ενδεχομένως καλύτερα από τον καθένα, ότι η ιστορία της ΔΕΠΑ Εμπορίας δεν θα τελειώσει ούτε εύκολα, ούτε γρήγορα. Αυτή η δικαστική εκκρεμότητα με την ELFE εξελίσσεται σε μεγάλη πληγή. Και όχι, δεν αναφερόμαστε στην εφετειακή απόφαση που αναμένεται για το πρόστιμο που της επιβλήθηκε (προς όφελος της ELFE). Όπως μαθαίνουμε, το συγκεκριμένο μπέρδεμα θα έχει και συνέχεια. Και πάλι σε δικαστικό επίπεδο
^^^ Όποιος θεωρήσει ότι η εφετειακή απόφαση τον αδικεί, θα προσφύγει και στην επόμενη βαθμίδα κρίσης. Γιατί υπάρχει και τέτοια. Όπερ σημαίνει νέες διεργασίες, προτάσεις, εκδικάσεις και τα τοιαύτα. Συνεπώς, νέες καθυστερήσεις. Το αποτέλεσμα; Η πώληση του συγκεκριμένου asset θα πάει πολύ πίσω. Και σίγουρα δεν είναι υπόθεση μέχρι το τέλος του έτους, όπως υπολόγιζαν κάποιοι.
### Κατά συνέπεια και οι επισκέψεις των κάθε είδους ενδιαφερομένων στο Μέγαρο Μαξίμου για να πιέσουν σχετικά με το project, θα αραιώσουν. Προς το παρόν, δεν θα υπάρχει λόγος. Στο τέλος, να μας το θυμηθείτε, μόνο η δυσαρέσκεια θα μείνει από αυτή την υπόθεση.
*** Αντιθέτως, στη «δίδυμη» ΔΕΠΑ Υποδομών όλα τρέχουν γρήγορα. Τα νέα αφεντικά της Italgas μαθαίνουμε ότι έχουν επενδυτικά σχέδια ύψους 1,1 δισ ευρώ για την περίπτωση της, σε βάθος 5+5 ετών. Καθόλου άσχημα δηλαδή. Και να σκεφτεί κανείς πως όταν ξεκίνησε η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των δυο ΔΕΠΑ, η Υποδομών θεωρούνταν η πιο «δεύτερη». Στην πορεία, ωστόσο, αποδείχθηκε «άλογο κούρσας».
*** Αν δεν συναντήθηκε, θα συναντηθεί τις επόμενες ώρες με τον πρωθυπουργό ο Ινδο-καναδός επενδυτής Πρεμ Γουάτσα. Το αφεντικό του Fairfax, που ως γνωστόν είναι βασικός μέτοχος της Eurobank και βρίσκεται αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα, έχει αιτηθεί ραντεβού με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Μόνο που το πρόγραμμα του τελευταίου ήταν κάτι παραπάνω από πυκνό αυτές τις μέρες.
^^^ Αν μας ρωτούσατε, πάντως, τι απ’ όλα με όσα ασχολείται ο Γουάτσα, τον έλκει περισσότερο, θα σας απαντούσαμε οι ασφάλειες. Ίσως επειδή από εκεί ξεκίνησε και οι παλιές αγάπες δεν ξεχνιούνται (εύκολα). Όχι ότι οι τράπεζες τον αφήνουν αδιάφορο, βεβαίως. Αντιθέτως…
*** Προ ημερών, είχαμε εδώ μια κουβέντα για την επενδυτική βαθμίδα που δεν έχει η Ελλάδα. Και σας προτείναμε να σημειώσετε κάποιες κρίσιμες ημερομηνίες, στο δρόμο προς την απόκτηση της, από την χώρα μας.
^^^ Να προσθέσουμε λοιπόν στη συζήτηση και μια πρόβλεψη, για το θέμα, που κάνουν από το Μαξίμου. Πιστεύουν ότι θα έχουμε πετύχει (και) αυτό το στόχο πριν το τέλος του 2022. Αισιόδοξο; Μπορεί.