Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Εφοδιαστική αλυσίδα: Έλλειψη 400.000 οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη

Αν και ιδιαίτερα αισθητό στη Μ. Βρετανία, το πρόβλημα της μεγάλης έλλειψης οδηγών φορτηγών παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ. Οξύνθηκε από την αρχή της πανδημίας της νόσου Covid-19 και αποτελεί ένα ακόμη κεφάλαιο στις στρεβλώσεις που ταλανίζουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εδώ και ένα 18μήνο.

Παράγοντες του κλάδου μεταφορών εκτιμούν πως η κατάσταση θα επιδεινωθεί από την νέα οδηγία της Ε.Ε που θα τεθεί σε ισχύ από τον Φεβρουάριο του 2022. Και αυτό επειδή θα τεθούν σε ισχύ κανόνες που ναι μεν προστατεύουν τους οδηγούς, αλλά προσθέτουν μια ακόμη πρόκληση σε μια περίοδο που ο κλάδος καλείται να αποκαταστήσει τη λειτουργία του στα προ πανδημίας δεδομένα.

Στοιχεία της Transport Intelligence του 2020 και του 2019 μαρτυρούν πως υπάρχει έλλειψη 400.000 επαγγελματιών οδηγών για βαριά οχήματα στην Ευρώπη. Στη Βρετανία, οι κενές θέσεις εργασίας στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων υπολογίζονται στις 76.000, ενώ στην Πολωνία και την Γερμανία  ανέρχονται στις 123.000 και 60.000, αντίστοιχα. Ακολουθεί η Γαλλία (43.000), η Ισπανία (15.340), η Ιταλία (15.000) και η Σουηδία (5.000).

Το Brexit σε συνδυασμό με την πανδημία του ιού SARS-CoV-2 οδήγησαν σε μεγάλη μείωση το προσωπικό οδηγών στους εμπορικούς στόλους των εταιρειών. Αρκετοί αλλοδαποί εργαζόμενοι επέστρεψαν στην πατρίδα τους. Πέραν τούτου, οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και τις κοινωνικές επαφές δεν επέτρεψαν την αναπλήρωση κενών θέσεων εργασίας από τους οδηγούς που συνταξιοδοτήθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες της Guardian.

Λόγω της απροσδόκητης αύξησης των κενών θέσεων εργασίας και της αδυναμίας για την έγκαιρη παράδοση προϊόντων στη Βρετανία, η αλυσίδα εστιατορίων Nandos δεν είχε τη δυνατότητα να εκπληρώσει παραγγελίες σε πουλερικά και ο όμιλος των McDonald’s δεν μπορούσε να σερβίρει μίλκσεϊκ. Όπως επισημαίνει σε σχετική έκθεση η Transport Intelligence, πληροφορίες ήθελαν επίσης την BP να αναγκάζεται να βάλει λουκέτο σε ορισμένα πρατήρια. Βέβαια φωτογραφίες των άδειων ραφιών στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας έχουν κυκλοφορήσει στον διεθνή Τύπο.

Το πρόβλημα της ανεπάρκειας προσωπικού στον χώρο των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων ξεκίνησε μια 15ετία πριν. Εντούτοις οξύνθηκε το 18μήνο της πανδημίας του Covid-19. Σύμφωνα δε με τη νέα οδηγία της Ε.Ε, ο κλάδος θα χρειαστεί να διανύσει μια νέα φάση προσαρμογής σε μια δύσκολη συγκυρία. Μεταξύ άλλων, «η εβδομαδιαία ανάπαυση άνω των 45 ωρών δεν μπορεί να πραγματοποιείται μέσα σε ένα όχημα, αλλά σε κατάλληλα καταλύματα με επαρκείς εγκαταστάσεις, τα οποία πληρώνονται από τον εργοδότη», όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Παράγοντες του κλάδου μεταφορών θεωρούν πως το κόστος των οδικών μεταφορών θα συνεχίσει να αυξάνεται μέσα στο επόμενο 18μήνο. Οι πιέσεις δε για την άμεση παράδοση εμπορευμάτων αναμένεται να κλιμακωθούν όσο πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!