THEPOWERGAME
Εντύπωση έχει προκαλέσει στην αγορά η επιστολή που έστειλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την οποία ζητεί αιτιολόγηση της προσφοράς του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ που κατέθεσε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία Οδό.
Η επιστολή, σύμφωνα με πληροφορίες, απευθύνεται μόνο στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και όχι στο άλλο μέλος της κοινοπραξίας, την γαλλική Egis Projects που ελέγχει το 25%. Ζητούνται σειρά στοιχείων της προσφοράς που κατατέθηκε στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Στην αγορά αναρωτιούνται για ποιο λόγο η επιστολή απευθύνεται μόνο στο ένα μέλος της κοινοπραξίας και αν έχει σταλεί αντίστοιχη επιστολή στη δεύτερη κοινοπραξία που διεκδίκησε την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Πρόκειται για την κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ που κατέθεσε πολύ χαμηλή προσφορά σε σχέση με τον πλειοδότη του διαγωνισμού.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή, τα στοιχεία που ζητούνται θα ενταχθούν στην ευρύτερη έρευνα που έχει ξεκινήσει από τις αρχές του έτους η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Εξετάζονται οι συνθήκες που επικρατούν στον κλάδο, με βάση το άρθρο 11 της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, όπως είχε ανακοινώσει ο επικεφαλής της αρχής Ι. Λιανός.
Κατά πληροφορίες η συγκεκριμένη διαδικασία, μετά την κατάθεση και των απόψεων εταιρειών και φορέων του κλάδου, βρίσκεται σε τελικό στάδιο.
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ολοκληρώθηκε πριν από λίγες εβδομάδες με την κατάθεση δύο προσφορών στο ΤΑΙΠΕΔ.
Η μεγάλη προσφορά, ύψους κοντά στο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, από την κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects είχε προκαλέσει θετική έκπληξη τόσο στην κυβέρνηση, όσο και στην αγορά. Έκπληξη είχε προκαλέσει, όμως, και η πολύ χαμηλή προσφορά της δεύτερης κοινοπραξίας.
Τώρα η διοίκηση Λιανού στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητεί από τον πλειοδότη του διαγωνισμού να παρουσιάσει τα στοιχεία του επιχειρηματικού σχεδίου για την Εγνατία Οδό που τον οδήγησαν σε τόσο μεγάλη οικονομική προσφορά. Σημειώνεται πως στο τίμημα δεν περιλαμβάνονται οι επενδύσεις για την αναβάθμιση κάθετων αξόνων της Εγνατίας, οι δαπάνες για τη βαριά και ελαφριά συντήρηση, κ.α.