Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΕΥ: Το 41% των καταναλωτών στρέφεται προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η τελευταία έκδοση της έρευνας EY Mobility Consumer Index (MCI), με συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες δείχνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να εκτοξευθούν τους επόμενους 12 μήνες.

Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό – μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020 – ενώ 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.

Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Η έρευνα, επίσης, αποκαλύπτει ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον κορυφαίο λόγο πίσω από την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, με το 78% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι η πανδημία του COVID-19 τους ευαισθητοποίησε περισσότερο σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Το 53% όσων σχεδιάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα αισθάνονται ότι έχουν την ευθύνη να μειώσουν τον ατομικό τους αντίκτυπο στο περιβάλλον, ενώ 54% θεωρούν ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος αποτελεί έναν τρόπο για να το πετύχουν.

Το 66% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα ηλεκτρικό όχημα, ποσοστό που εκτοξεύεται στο 91% για όσους σχεδιάζουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα ως το επόμενό τους αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, το κόστος ιδιοκτησίας και συντήρησης λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα.

Παρά το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι σύντομα ανοδική, η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει, και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς που απασχολούν όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%). Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητά της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.

Παρότι η έρευνα αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των διαδρομών που κάνουν οι καταναλωτές αναμένεται να μειωθεί κατά 5% σε σχέση τα προ-COVID επίπεδα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν τον λιγότερο δημοφιλή τρόπο μετακίνησης (με αναμενόμενη μείωση της χρήσης τους κατά 11%), ενώ το αυτοκίνητο αναδεικνύεται ως η κορυφαία επιλογή. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες που είναι είτε κάτοχοι αυτοκινήτου, είτε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα, δηλώνουν ότι η δυνατότητα διαρκούς πρόσβασης σε ένα προσωπικό όχημα είναι σημαντική για εκείνους (56%), και ότι η ασφάλεια και η ευεξία τους εξασφαλίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό από ένα προσωπικό όχημα (52%).

Επιπρόσθετα, ενώ η έρευνα δείχνει ότι οι μετακινήσεις για προσωπικούς λόγους αναμένονται να ανακάμψουν στα επίπεδα πριν την πανδημία, οι επαγγελματικές μετακινήσεις αναμένονται να μειωθούν κατά 14%, υποδεικνύοντας μία σημαντική στροφή προς την τηλεργασία.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος του Τμήματος Ελεγκτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY Ελλάδος και EY Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Είναι πλέον σαφές ότι η πανδημία έχει περαιτέρω ευαισθητοποιήσει τους πολίτες σε όλον τον κόσμο για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, και ότι η ευαισθητοποίηση αυτή επηρεάζει άμεσα τις καταναλωτικές τους επιλογές. Για την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό σηματοδοτεί μια πολύ ταχύτερη στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη βλέπουμε και στην εγχώρια αγορά, την εμφάνιση και την κυκλοφορία ολοένα και περισσότερων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, ενώ δίνονται και τα ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους. Η ανάγκη ανάπτυξης ενός εκτενούς δικτύου υποδομών φόρτισης και εν γένει υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, γίνεται πλέον επιτακτική για το αύριο των αστικών, και όχι μόνο, μετακινήσεων. Πολιτεία, τοπική αυτοδιοίκηση, πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος και ενέργειας, αλλά και κατασκευαστές, θα πρέπει να συνεργαστούν για να καλυφθεί αυτή η ανάγκη».

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!