Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Τα έργα της Θεσσαλονίκης και η νέα γενιά υποδομών

Μετά από δεκαετίες προχωρούν έργα που αλλάζουν τη Βόρεια Ελλάδα είπε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης στο συνέδριο «The Thessaloniki Metropolitan Summit» που διοργανώνει ο Economist με το powergame.gr.

Αυτή την περίοδο προχωρούν μεγάλα έργα για τα οποία συζητούσαν επί δεκαετίες στην Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα υποστήριξε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης στο συνέδριο «The Thessaloniki Metropolitan Summit» που διοργανώνει ο Economist με το Powergame.gr. Στο ίδιο πάνελ, τα στελέχη των κατασκευαστικών ομίλων που συμμετείχαν τόνισαν πως ταυτόχρονα με τα παραδοσιακά έργα, η αγορά πρέπει να προετοιμάζεται για τις αλλαγές που φέρνουν οι κοινοτικοί στόχοι για την κλιματική αλλαγή και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Ο κ. Καραγιάννης είπε πως είναι θέμα ημερών η προκήρυξη της νέας γενιάς σιδηροδρομικών έργων, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, ύψους 3,3 δις. Ευρώ, που περιλαμβάνουν τόσο την Ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία, όσο και το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και τη σύνδεση με τον προβλήτα 6 του ΟΛΘ αλλά και τον προαστιακό της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό σε λιγότερο από ένα μήνα θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές οι υποψήφιοι για το έργο των 380 εκατομμυρίων που αφορά την περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover) με στόχο να επιλεγεί ανάδοχος ακόμα και μέσα στο χρόνο. Πρόκειται για έργο με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ενώ με τον ίδιο τρόπο θα προχωρήσει και το οδικό τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ενώ έγινε και η πρόσκληση για το δικαστικό Μέγαρο της πόλης, επίσης με ΣΔΙΤ. Επίσης προωθούνται και μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα, κάποια με συμπράξεις.

Ο κ. Καραγιάννης επισήμανε και την προσφορά του 1,5 δισεκ. για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού που υπεβάλε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects. Στην ανάγκη έργων και μέτρων ώστε να ενισχυθεί η Θεσσαλονίκη ως τουριστικός προορισμός αναφέρθηκε η κα Κατερίνα Νοτοπούλου, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Πολιτισμού.

Ο πρόεδρος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Γιώργος Μυλωνογιάννης επισήμανε πως πλέον δεν πρέπει να βλέπουμε με τον ίδιο τρόπο ούτε τα παραδοσιακά έργα υποδομών καθώς αντιμετωπίζουμε προκλήσεις όπως η κυκλική οικονομία, οι απαιτήσεις για μείωση εκπομπών και η στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Μέχρι πότε θα επιτρέπεται σε ρυπογόνα οχήματα να διασχίζουν αυτοκινητοδρόμους ή στα σημερινά πλοία να προσεγγίζουν λιμάνια;» αναρωτήθηκε. «Είναι οι υποδομές αυτοκινητοδρόμων έτοιμες να υποστηρίξουν τα οχήματα νέας τεχνολογίας;». Υπενθύμισε προς στο πρόσφατα συμβούλιο των υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, στις 21 Ιουλίου, αποφασίστηκε η ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, ο σχεδιασμός για τα νέα αεροπορικά καύσιμα που επηρεάζει τα υφιστάμενα αεροδρόμια, αλλά και για τα πράσινα ναυτιλιακά καύσιμα για τα οποία υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση. «Οι υποδομές πρέπει να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης» τόνισε ο κ. Μυλωνογιάννης και πρόσθεσε πως «οι αποφάσεις της Ε.Ε. μπορούν να αλλάξουν ολόκληρα επιχειρηματικά πλάνα στον τομέα των κατασκευών. Ενα φάντασμα πλανιέται πάνω από την Ευρώπη είναι το Fit for 55 (σ.σ. το σχέδιο της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή) και αν δε γίνει γνωστή η παρουσία του θα αποτύχουμε».

«Εχουμε κουραστεί να ακούμε για την ευκαιρία της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει τη Μητρόπολη των Βαλκανίων» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat Πέτρος Σουρέτης. Εξήγησε πως πράγματι η πόλη μπορεί να γίνει επιχειρηματικό και τουριστικό hub των Βαλκανίων «με ποιοτικές και ουσιαστικές υποδομές, με ψηφιοποίηση και στροφή προς την «έξυπνη πόλη», με προστασία του περιβάλλοντος. Ακόμα δεν έχει λυθεί το θέμα των σκουπιδιών σε μια πόλη σαν την Θεσσαλονίκη». Ο κ. Σουρέτης θεωρεί πως η κυβέρνηση «έχει κάνει άλματα» και πλέον «υπάρχει πολύ καλή πορεία σε σημαντικά έργα που θα δώσουν νέα πνοή στην Θεσσαλονίκη».

Στην ανάγκη να προχωρήσουν επιτέλους κρίσιμα έργα στην διαχείριση των αποβλήτων επικεντρώθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μεσόγειος Διον. Γεωργόπουλος. Ο κ. Γεωργόπουλος αναφέρθηκε στις σημαντικές ελλείψεις της χώρας, ακόμα και σε έργα ύδρευσης και άρδευσης τα οποία έχουν σημαντικό κόστος στην προσέλκυση νέων επενδυτών. Αναφέρθηκε και σε παράδειγμα ξένου ομίλου ο οποίος εξέτασε ακόμα και το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη χώρα μας επειδή δεν είχε που να πάει τα βιομηχανικά της απόβλητα. Ο κ. Γεωργόπουλος υποστήριξε πως για να υπάρξει ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στη Βόρεια Ελλάδα «χρειάζονται μία ή δύο εγκαταστάσεις ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων, του δευτερογενούς καυσίμου».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!