Γ.Δ.
1396.19 -0,54%
ACAG
-0,55%
5.39
BOCHGR
-0,45%
4.38
CENER
-0,92%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,44%
2.255
OPTIMA
-0,94%
12.58
TITC
0,00%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,98%
1.416
ΑΒΕ
+9,47%
0.497
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
+1,69%
3.92
ΑΛΦΑ
-0,91%
1.466
ΑΝΔΡΟ
+0,94%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-1,40%
9.525
ΑΣΚΟ
-1,46%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,91%
8.7
ΑΤΤ
-1,36%
0.58
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.22
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+3,10%
1.83
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.43
ΒΙΟΤ
-6,43%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.6
ΔΑΑ
-1,03%
8.066
ΔΑΙΟΣ
-8,89%
3.28
ΔΕΗ
-0,17%
11.56
ΔΟΜΙΚ
-0,70%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,83%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.415
ΕΕΕ
-1,64%
33.64
ΕΚΤΕΡ
+0,53%
1.52
ΕΛΒΕ
+2,15%
4.76
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,57%
1.75
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.785
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.854
ΕΛΧΑ
+0,65%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
-1,26%
6.724
ΕΥΑΠΣ
+1,60%
3.17
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-0,55%
1.999
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.4
ΙΑΤΡ
-2,28%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-1,36%
0.29
ΙΛΥΔΑ
-0,52%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.825
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-1,41%
0.907
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,93%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+2,70%
1.52
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+0,95%
1.06
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
5.45
ΚΡΙ
-1,05%
14.2
ΚΤΗΛΑ
-1,15%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+3,11%
0.928
ΛΑΒΙ
+1,12%
0.722
ΛΑΜΔΑ
+0,71%
7.12
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-5,39%
0.562
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,97%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,15%
3.01
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,31%
19.69
ΜΟΝΤΑ
-1,64%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,39%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,48%
24.76
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,32%
31
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,23%
0.88
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,32%
31.2
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,83%
15.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.788
ΟΤΕ
-0,20%
15
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.5
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,85%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,52%
3.474
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.32
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+6,85%
0.312
ΠΡΕΜΙΑ
+1,36%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.05
ΡΕΒΟΙΛ
-0,64%
1.56
ΣΑΡ
0,00%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,61%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-1,95%
1.51
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.8
ΣΠΙ
-2,34%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.84
ΤΖΚΑ
-1,40%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+0,14%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-5,31%
0.535

Καραμανλής: Το μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι έτοιμο ως το 2023

Για το έργο, που έχει γίνει και συνεχίζει να γίνεται στη Θεσσαλονίκη, μίλησε εν όψει της ΔΕΘ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στα  Παραπολιτικά FM.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στα σχέδια για το μετρό και στο γεγονός πως το έργο έχει καθυστερήσει λόγω της προσφυγής που έγινε για τα αρχαία. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανανέωση των λεωφορείων και στη γενικότερη προσπάθεια εκσυγχρονισμού των μεταφορών.

Ειδικότερα, ο υπουργός δήλωσε:

«Εμείς έχουμε δεσμευτεί να μην εγκαινιάσουμε μουσαμάδες και μία διαφορά της δικής μας παράταξης με την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι εμείς όταν λέμε κάτι παρουσιάζουμε χρονοδιάγραμμα και παρουσιάζουμε και χρηματοδοτικό μοντέλο», επισήμανε καταρχάς ο κ. Καραμανλής, παρουσιάζοντας το σχέδιο της Κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη, η οποία σε λίγα χρόνια θα είναι μία πολύ διαφορετική πόλη.

«Το μετρό πρέπει να είναι έτοιμο μέχρι τα τέλη του 2023 αλλιώς η ΕΕ θα ζητήσει πίσω τα χρήματα»

Ο Υπουργός Υποδομών και  Μεταφορών αναφέρθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αποτελεί εδώ και χρόνια μία κωμικοτραγική ιστορία στην ελληνική πραγματικότητα, επισημαίνοντας ότι τα χρονοδιαγράμματα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από το γεγονός ότι κάθε τρεις και λίγο γινόταν μία προσφυγή.

«Θα ήμασταν έτοιμοι το Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2023, η προσφυγή όμως που έγινε για τα αρχαία της Βενιζέλου στο ΣτΕ μας καθυστέρησε ένα χρόνο», σημείωσε και τόνισε ότι: «Πρέπει να αφήσουμε τη διχόνοια, τη μιζέρια και την πολιτική αντιπαράθεση, διότι εάν το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2023- αρχές 2024, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πει: Παιδιά κοιτάξτε, πάρα πολύ απλά, έχετε μπει σε τρεις προγραμματικές περιόδους, μας κοροϊδεύετε. Δεν μας φέρνετε όλα τα ωραία λεφτά που έχετε πάρει πίσω»;

Προστασία της αρχαίας κληρονομιάς αλλά και ανάδειξη της πόλης μέσω του μετρό

Υπογράμμισε δε ότι: «Και την αρχαία κληρονομιά πρέπει να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε. Και πρέπει όμως και μπορούμε να έχουμε ένα σύγχρονο Μετρό στην πόλη που θέλουμε να αναδείξουμε στην πρωτεύουσα της περιοχής».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επανατοποθέτηση των αρχαίων που έχει ξεκινήσει στην Αγίας Σοφίας, η οποία δείχνει και τη διαδικασία που έχει αποφασιστεί και για το σταθμό Βενιζέλου. Σημείωσε ότι επανατοποθέτηση αρχαίων έχει γίνει και στην Αθήνα και στο εξωτερικό.

«Μπορούμε να έχουμε και αρχαία και Μετρό. Το έργο προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, με την εξαίρεση της Βενιζέλου, όπου είχαμε όλες αυτές τις προσφυγές, αλλά και εκεί θα προχωρήσουμε γρήγορα. Σιγά -σιγά οι πλατείες που ήταν γεμάτες λαμαρίνες αποδίδονται πίσω στους Θεσσαλονικείς. Το έργο έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, που γίνονται δοκιμαστικές λειτουργίες».

«550 λεωφορεία τους δρόμους της Θεσσαλονίκης»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην ανανέωση του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΘ κατά 95%. «Ο ΟΑΣΘ δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν ένα χρόνο πριν», δήλωσε, συγκρίνοντας όχι μόνο με το 2019 και την κατάσταση που παρέδωσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και με τις επιδόσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ πέρυσι.

Προανήγγειλε ότι σε λίγο καιρό θα κυκλοφορούν 550 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και αναφέρθηκε στη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και στο leasing.

Ερωτηθείς για τυχόν παράπονα από τους βουλευτές και τα στελέχη της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι αναγνωρίζουν το πολύ σημαντικό έργο που γίνεται και πρόσθεσε: «Πάντα εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Στη ΝΔ έχουμε και μία τάση να αυτομαστιγωνόμαστε. Τα στελέχη και οι βουλευτές μας δίνουν ένα πολύ μεγάλο αγώνα για να προωθήσουν το κυβερνητικό έργο. Το πιο σημαντικό είναι ότι Θεσσαλονίκη μέρα με την ημέρα αλλάζει. Η Θεσσαλονίκη σε λίγα χρόνια δεν θα έχει καμία σχέση με τη σημερινή εικόνα, με το Μέτρο σε λειτουργία, περισσότερα λεωφορεία, ένα σύγχρονο αεροδρόμιο».

Προσπάθεια αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών 

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στην προσπάθεια που γίνεται ημέρα με την ημέρα για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και στην Αθήνα, όπου σημείωσε ότι ο στόλος έχει αυξηθεί κατά 50%, δηλαδή πραγματοποιούνται 3.000 παραπάνω δρομολόγια ημερησίως. Επισήμανε ότι ιδίως στις πυκνοκατοικημένες συνοικίες του κέντρου της πρωτεύουσας τα λεωφορεία leasing έχουν αλλάξει την εικόνα και υπενθύμισε ότι μετά από πολλά χρόνια έγιναν 650 προσλήψεις.

Επισήμανε, τέλος  και το μεγάλο διαγωνισμό για την αγορά λεωφορείων, τονίζοντας ότι η Κυβέρνηση προχωρά με πολύ μεγάλη προσοχή σεβόμενη τα λεφτά των φορολογούμενων. «Δεν θα ακούσετε ποτέ από κανέναν Υπουργό της κυβέρνησης, πόσο μάλλον από εμένα, να εξαγγέλλουμε διαγωνισμούς χωρίς να έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση. Διότι παλαιότερα είχε γίνει μία σπέκουλα για διαγωνισμούς, που βγήκαν στον αέρα, αλλά ποτέ δεν υπήρχαν τα χρήματα για να αγοράσουμε αυτά τα λεωφορεία. Σήμερα έχουμε βρει αυτά τα λεφτά και προχωράμε», υπογράμμισε.

Στο ερώτημα για πρόωρες εκλογές, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ο Πρωθυπουργός έχει αναφερθεί σε εξάντληση της τετραετίας και σχολίασε ότι και πέρυσι τέτοια εποχή γινόταν αυτή η συζήτηση.

Τι σχολίασε για τον πρόσφατο ανασχηματισμό της κυβέρνησης

Κληθείς να σχολιάσει για τον ανασχηματισμό και τον κ. Αποστολάκη, είπε: «Μου έμεινε από αυτή την ιστορία η εμμονή της αξιωματικής αντιπολίτευσης να βλέπει τα πάντα με μικροκομματική λογική και με εμπάθεια. Νομίζω όμως ότι έχουμε πάει παρακάτω». Ενώ όσον αφορά στην υπουργοποίηση του Χρήστου Στυλιανίδη, δήλωσε ότι τον ενόχλησε «η πολιτική κριτική που διατυπώθηκε, λες και η Κύπρος δεν αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνισμού. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα».

Κληθείς δε να σχολιάσει ότι ο κ. Στυλιανίδης είχε στο παρελθόν ταχθεί υπέρ του σχεδίου Ανάν και της συμφωνίας των Πρεσπών, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο κ. Στυλιανίδης είχε χειριστεί ζητήματα κλιματικές αλλαγής και διαχείρισης κρίσεων και πρόσθεσε: «Ο κ. Μητσοτάκης, ο Πρωθυπουργός της χώρας, δεν τον επέλεξε για Υπουργό Εξωτερικών, τον επέλεξε για ένα πολύ συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!