Γ.Δ.
1403.63 -0,31%
ACAG
+1,69%
5.43
BOCHGR
-0,23%
4.38
CENER
+1,90%
8.6
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
+0,26%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.45
ΑΒΕ
-0,64%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
9.755
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,75%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
+2,30%
2.22
ΒΙΟ
-0,57%
5.24
ΒΙΟΚΑ
-1,14%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.5
ΔΑΑ
-1,33%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+1,47%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+5,07%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,84%
34.32
ΕΚΤΕΡ
-0,79%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.985
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.764
ΕΛΠΕ
-0,52%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
-2,46%
1.824
ΕΛΧΑ
-0,65%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
-2,63%
6.806
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,07%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,92%
4.835
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.924
ΙΝΤΕΚ
-1,03%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,20%
0.976
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,37%
1.475
ΚΟΡΔΕ
-1,19%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.076
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.52
ΚΡΙ
+1,42%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-2,59%
0.715
ΛΑΜΔΑ
+0,70%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+9,76%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,34%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.15
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.525
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,45%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,90%
21.4
ΟΛΠ
-1,60%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-0,27%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+1,57%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,75%
3.5
ΠΕΡΦ
-1,30%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+3,70%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,91%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,30%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
5.6
ΣΠΙ
+1,59%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+0,89%
0.565

Πώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαντούν στην κλιματική αλλαγή

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έρχονται αντιμέτωπα με την πρόκληση της κλιματικής αλλαγής και τις μεγάλες καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας.

Ειδικότερα, τα πρόσφατα ακραία καιρικά φαινόμενα σε όλο τον κόσμο αναδεικνύουν τους κινδύνους της ενεργειακής ασφάλειας που επιφέρει η κλιματική αλλαγή. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την αυξημένη κλιματική αλλαγή και τις μεγάλες καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας σε περιόδους ακραίων θερμοκρασιών.

Οι συγκεκριμένες προκλήσεις υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για ισχυρές και καλά σχεδιασμένες πολιτικές και μεγάλες επενδύσεις για τη βελτίωση των συστημάτων παροχής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι καύσωνες σε όλο τον πλανήτη και οι ασυνήθιστα μακροχρόνιες ξηρασίες είναι προειδοποιήσεις για το τι θα πρέπει να περιμένουμε, καθώς ο πλανήτης υπερθερμαίνεται με αρνητικές συνέπειες σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας.

Πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν ανακοινώσει φιλόδοξους στόχους για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων στον τομέα του αυτοκινήτου και επιδιώκουν να εντείνουν τις προσπάθειες για μετάβαση στην καθαρή ενέργεια. Ο πρόσφατος Παγκόσμιος Οδικός Χάρτης του ΙΕΑ για μηδενικές εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα το 2050, καθιστά σαφές ότι η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτήσει πολύ περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια και πολύ καθαρότερη ηλεκτρική ενέργεια που θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Η ηλεκτρική ενέργεια εντάσσεται και στο χώρο άλλων βιομηχανιών

Έτσι, η ηλεκτρική ενέργεια αγγίζει και άλλους τομείς όπως τις μεταφορές (π.χ. ηλεκτρικά οχήματα, φορτηγά), τα κτίρια (π.χ. αντλίες θερμότητας) και τη βιομηχανία. Καθώς ο ρόλος του καθαρού ηλεκτρικού ρεύματος στην οικονομία διευρύνεται και τα ορυκτά καύσιμα μειώνονται, οι ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές. Ειδικά όταν η ηλεκτρική ενέργεια κληθεί να ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκτινάσσοντας στα ύψη τις καταναλώσεις και φέρνοντας πολλές φορές στα όριά τους τα συστήματα ηλεκτρικής παροχής ρεύματος.

Η Ευρώπη ξεπέρασε την Κίνα

Μια έκθεση του IEA επισημαίνει ότι θα υπάρξει αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τη δεκαετία που διανύουμε και ότι μπορεί αυτή να επιταχυνθεί περαιτέρω εάν οι κυβερνήσεις εφαρμόσουν πολιτικές που στοχεύουν στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων. Στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, παρά το γεγονός ότι όλος ο κλάδος βρέθηκε αντιμέτωπος με την πανδημία, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνώρισε ανάπτυξη άνω του 40% και βρίσκεται σε καλό δρόμο. Περισσότερα από 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα βγήκαν στους δρόμους το 2020, σημειώνοντας αύξηση 41% από το προηγούμενο έτος, όταν η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 16% το 2020.

Η περσινή αύξηση έφερε στους δρόμους παγκοσμίως περισσότερα από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με άλλα περίπου ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά φορτηγά, βαρέα φορτηγά και λεωφορεία. Για πρώτη φορά πέρυσι, η Ευρώπη ξεπέρασε την Κίνα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκαν στα 1,4 εκατομμύρια, ενώ στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 9% αγγίζοντας τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έβγαλαν στην παραγωγή 370 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, σημειώνοντας αύξηση 40% σε ετήσια βάση. Δεκαοκτώ από τις 20 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει προθέσεις για περαιτέρω αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων μοντέλων και αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών ελαφρών οχημάτων. Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσωπεύουν το 90% του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων.

Στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Η έκθεση του ΙΕΑ τονίζει ότι η στροφή του τομέα των οδικών μεταφορών προς τα ηλεκτρικά οχήματα εκτείνεται και πέρα από τα αυτοκίνητα. Η βιώσιμη μεταφορά σήμερα στις πόλεις αφορά και τα δίκυκλα και τρίτροχα, όπως μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα, με περισσότερα από 25 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, με τον μεγαλύτερο όγκο να πραγματοποιείται στην Ασία. Τα αστικά λεωφορεία έχουν επίσης ηλεκτριστεί και όπως και τα φορτηγά, με πωλήσεις που αυξάνονται συνεχώς, καθώς η απόδοση της μπαταρίας έχει βελτιωθεί και η εμβέλεια οδήγησης έχει επιμηκυνθεί.

Όλα αυτά προϋποθέτουν καλό σύστημα παροχής ενέργειας. Οι επενδύσεις πάνω σε αυτό τον τομέα θα πρέπει να είναι συνεχόμενες και ουσιαστικές. Παράλληλα, θα πρέπει να καλλιεργηθεί και η τάση των πελατών να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους σε ώρες όπου η ζήτηση είναι μικρή (για παράδειγμα το βράδυ), ενώ η λογική τους θα πρέπει να εστιάζεται και στο γεγονός ότι θα πρέπει να δίνουν περίσσια ενέργεια στο όλο σύστημα (όπως σε ώρες αιχμής) βοηθώντας την όλη βεβαρημένη κατάσταση και εξοικονομώντας παράλληλα κάποια έσοδα από το ηλεκτρικό τους όχημα τις ώρες που δεν το χρησιμοποιούν…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!