Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Κατασκευές: Γιατί τρέχουν οι μετοχές τους στο Χρηματιστήριο

Η συνεχιζόμενη μετοχική διαμάχη στην Ελλάκτωρ, με τις συνεχείς αγορές από την πλευρά των εφοπλιστών Δημ. Μπάκου και Γ. Καϋμενάκη καθώς και από την πλευρά της ολλανδικής Reggeborgh, θεωρούνται ως η κύρια αιτία για το ράλι της μετοχής στο Χρηματιστήριο.

Όμως, όλες οι μετοχές του κατασκευαστικού κλάδου παρουσιάζουν άνοδο μεταξύ 53% και 218% τον τελευταίο χρόνο εν μέσω των σημαντικών προσδοκιών που έχουν καλλιεργηθεί για την εκκίνηση έργων που είχαν βαλτώσει επί χρόνια, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας και το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα Ε65.

Στην εξίσωση μπαίνουν και τα μελλοντικά έργα – και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης– που υπολογίζονται σε 43 δισ. ευρώ για την επόμενη πενταετία.

ΟΙ ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ (30/8/2021)
ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗ (σε χιλιάδες ευρώ) ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΤΟΥΣ (%) ΜΕΤΑΒΟΛΗ 3ΜΗΝΟΥ (%) ΜΕΤΑΒΟΛΗ 6ΜΗΝΟΥ (%)
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 1.011.480 61,39 0,82 10,26
ΕΛΛΑΚΤΩΡ 550.142 69,29 30,81 39,1
ΑΒΑΞ 180.113 218,37 1,46 103,59
INTRAKAT 115.264 100 33,33 79,78
ΕΚΤΕΡ 14.400 53,48 14,8 57,83

Στο υπουργείο Υποδομών έχουν ανακοινώσει πως προωθούν πρόγραμμα 13 δισ. ευρώ, σχεδόν το ένα τρίτο από το οποίο έχει ήδη συμβασιοποιηθεί.

Με κεφαλαιοποίηση άνω του 1 δισ. ευρώ (στις 30 Αυγούστου) η χρηματιστηριακή αξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεπερνά το σύνολο της αποτίμησης που έχουν στο Χ.Α. οι υπόλοιποι τρεις ανταγωνιστές της.

Στις τελευταίες επιτυχίες της διοίκησης του ομίλου περιλαμβάνεται η επικράτηση της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects στο διαγωνισμό για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, με προσφορά σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ.

Οι διοικητικές αλλαγές και η μετοχική διαμάχη ώθησαν προς τα πάνω και τη μετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη χρηματιστηριακή αξία στα 550 εκατ. ευρώ.

Η υπογραφή της σύμβασης για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, ύψους περί το 1,5 δισ. ευρώ, βοήθησε και στη στήριξη της μετοχής της ΑΒΑΞ η αποτίμηση της οποίας έχει υπερδιπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο.

Μεγάλη άνοδο (σχεδόν 100%) καταγράφει και η μετοχή της Intrakat η διοίκηση της οποίας ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδιο επέκτασης στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Οι μετοχές των κατασκευαστικών εταιρειών ανεβαίνουν κυρίως επειδή έπειτα από δέκα χρόνια υπογράφονται ή βρίσκονται στο τελικό στάδιο σειρά μεγάλων έργων.

Η σύμβαση για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό από το ΤΑΙΠΕΔ είναι μόνο η αρχή.

Ακόμα και αν καθυστερήσουν τα φιλόδοξα σιδηροδρομικά έργα (ύψους 3,3 δισ. ευρώ) που ετοιμάζεται να προκηρύξει αυτές τις ημέρες η ΕΡΓΟΣΕ με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, υπάρχουν αρκετοί ώριμοι διαγωνισμοί που θα στηρίξουν το ανεκτέλεστο των κατασκευαστικών ομίλων.

Στην πλειοψηφία τους τα νέα έργα είναι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή συμβάσεις παραχώρησης όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), έργο άνω των 2 δισ. ευρώ που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, το τμήμα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, η περιφερειακή (Flyover) της Θεσσαλονίκης, κ.α.

Μόνο στον τομέα των οδικών αξόνων και των λιμανιών προωθούνται έργα άνω των 6,4 δισ. ευρώ, ενώ στα 8,6 δισ. ευρώ υπολογίζεται η αξία των σιδηροδρομικών έργων και των έργων σταθερής τροχιάς (τραμ, προαστιακός, κ.α.).

Μαζί με το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου (που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR) υπολογίζεται πως θα απαιτηθούν περίπου 1,5 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των ελληνικών αεροδρομίων.

Στον κατάλογο πρέπει να προστεθούν και τα περίπου 1,4 δισ. ευρώ που θα χρειαστούν για την κατασκευή μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων με επίκεντρο την Αττική και την Θεσσαλονίκη, αλλά και πολλές νησιωτικές περιοχές.

Οι διοικήσεις των κατασκευαστικών ομίλων βάζουν στον κατάλογο και τα ενεργειακά έργα, που είναι και η πλειοψηφία των έργων υποδομής της επόμενης περιόδου με τη συνολική τους αξία να αγγίζει τα 25 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για έργα ανάπτυξης φωτοβολταϊκών, κατασκευής αγωγών, επέκτασης των διασυνδέσεων στο ηλεκτρικό σύστημα της χώρας, κ.α.

Η επικείμενη μάχη για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού και η πιθανότητα για προκήρυξη ξεχωριστού διαγωνισμού (ή ξεχωριστών διαγωνισμών) για τις επεκτάσεις δείχνει, πάντως, πως το γήπεδο έχει αλλάξει για τους ισχυρούς εργολάβους.

Κερδισμένοι στο νέο παιχνίδι θα είναι αυτοί που διαθέτουν την πρόσβαση σε κεφάλαια και τους συνεταίρους (διεθνείς ή εγχώριους) ώστε να αναλάβουν έργα ΣΔΙΤ ή συμβάσεων παραχώρησης.

Η εξασφάλιση σταθερών πηγών εσόδων, μακριά από τα σκαμπανεβάσματα των δημοσίων έργων (πικρή η εμπειρία της τελευταίας δεκαετίας), θα κρίνει αυτούς που θα ξεχωρίσουν την προσεχή διετία ή θα μεγαλώσουν την απόσταση από όσους δυσκολεύονται να λειτουργήσουν στο νέο περιβάλλον των κατασκευών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!